Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hätkähdin kun kävin eräässä suurperheessä kylässä.

Vierailija
22.04.2016 |

Kauhea sotku sisällä ja terasilla kupit täynnä tupakantumppeja ja piha aivan sotkuinen. Heillä 4 lasta. Onko tässä jostain elämänhallinnan puutteesta kyse?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otsikossa on sanoja hätkähdin, mukamas, naurattaa, työttömät, läski,... niin viestiä on vaikea ottaa vakavasti. Niin moni provo alkaa näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta ei kyllä tee perheestä vielä suurperhettä. 

Vierailija
4/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä itse asiasta ajattelet? Voi olla tai voi olla olemattakin. Vaikea sanoa kun ei täällä varmaan monikaan heitä tunne.

Vierailija
5/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha meidän täällä on sanoa. Itse kyllä veikkaan että on siinä elämänhallinnassa parantamisen varaa. Mutta voin myös kuvitella että jos mulla olis neljä lasta, niin ei meillä koskaan täysin siistiä olisi.

Vierailija
6/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minua pidettiin idioottina koska tykkäsin siisteydestä ja piha oli tip top vaikka oli viisi lasta ja muutakin elämää kuten työnteko. Vieläkin kuulen: onpas siistiä-vaikka kriteerini ovat löyhentyneet vuosi vuodelta.

Vierailija
7/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että täällä puhutaan  suurperheestä. Siis suunnilleen 10 lasta:D Meilläkin on 4 lasta. Nyt kylläkin jo nuoria aikuisia, mutta en mitenkään voi mieltää meitä suurperheeksi. Mutta kysymukseen. Vaikka ei olisi kuin yksi lapsi tai sitten se 7 lasta on kysymys elämän hallinnasta. Tai siis sen puutteesta. Ei meillä koskaan ollut tunpit pitkiinsä(ei kyllä poltetukkaan,  tai mies ennen lapsia, mutta silloinkaan tumppeja ei näkynyt missään). Ja koti siivottiin kerran viikossa kunnolla ja viikollakin imurointia ym.

Vierailija
8/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö olisi hätkähtänyt, jos kyse olisi yksilapsisesta perheestä?

Vierailija
9/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa jokaisen perheen elää omalla tyylillään.

Pitääkö työntää päänsä aina kyttäämään toisen kotiin mukakaverina että pääsee siunailemaan, ehkä kaikilla ei ole arkena putsplank paikat?

Kenelläköhän tässä loppupeleissä on omanelämänhallinta hukassa kun omaa elämää ei ole kyylätessä?

Vierailija
10/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä terassi on miehen valtakuntaa. Mä en siellä juurikaan ole, enkä siten siivoa. Joten se on ihan omamaailmansa ja usein sotkunen. Jos on grillataan, niin silloin mies on pihansa siivonnut, että rouvan kelpaa tulla.

Miksen omalla terassilla vietä aikaa? Koska seinänaapurit aina savustamassa jotain, joko tupakoitaan tai sininen savu nousee grillistä. Tai sitten ne vaan työntää aina nokkansa meidän juttuihin, siellä mä en saa olla rauhassa. Vietän aikaani mieluummin toisella puolen taloa. Mulla on oma pikku soppi keittiön ikkunan alla. Sieltä naapurit eivät ole mua vielä löytäneet.

Vierailija
11/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on vaan laiskoja sikoja...

Vierailija
12/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin nykykäsitysten mukaan 3-4 lapsinen perhe määritellään suurperheeksi .

Vierailija
13/13 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas et pidä (tavara)kaaosta elämänhallinnan puutteen merkkinä. Siinä vaiheessa kun alkaa olla ruoantähteitä pitkin ja siis oikeasti saastaa niin se on eri juttu.