Miten emätin voikin olla niin vastenmielinen sana?
Aina sanan kuullessa tai lukiessa tunnen inhoa kyseistä sanaa kohtaan, jotenkin niin vastenmielinen ja inhottava sana. Ei saa aikaan mnkäänlaisia positiivisia mielleyhtymiä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kohtu oli vanhassa suomen kielessä emä. Emätin on kyllä ruma sana, mutta ihan ymmärrettävä. Inhoan myös sanaa siitin, penis on jotenkin lievempi.
Tuleekohan sana emäntä jotenkin näistä kahdesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan sana emäntä jotenkin näistä kahdesta...
Jaa-a, en ole varma, mutta voisi olla noinkin. Emakko-sanalla ainakin on siihen yhteys.
Emännän emätin ja isännän isätin.
Vierailija kirjoitti:
Etupeppu
Eturessu, etureppu.
Eiks pippeliä pitäisi kans kutsua isättimeksi?
Miksei penis ole vastaavasti isätin?
Oletan, että sanoilla emätin, emo, emä, emäntä, emakko (onkohan vielä jotain muitakin?) on kaikilla sama juuri, eli äitiyteen liittyy.
Ulkosynnytin on vielä ällömpi sana.
Alapääinhokit:
1. Terska, inhoan tätä sanaa. Ei tulis mieleenkään naiselle sanoa "tykkään siitä, miten sä käsittelet mun terskaa". Käytän termiä "pää" -> "tuntuu hyvältä kun sä nuolet sitä päätä".
2. Valkovuoto. Tuttu juttu parisuhteessa eläville miehillekkin, eikä sinänsä aiheuta mitään stressireaktiota vaikka penis olisi sillä kuorrutettu, nesteet kuuluvat seksiin. Sanana kuitenkin hyvin epämiellyttävä.
3. Pimppipieru. Eikö tälle voisi jonkun toisen ilmaisun keksiä. Itse varmaan koskaan käyttäny tätäkään sanaa.
Naisen alapääsanasto on muutenkin hankala. Emätin ja vagina ovat ihan liian virallisia. P*llu on liian... raju. Pimppi on ehkä liian lapsellinen. Itse käytän jotain "pimpula, pinpin" tai sellaista hellyyttely nimeä.
Paras sana kuitenkin ehdottomasti on klitoris. Tuntuu hyvältä suussa kun sen sanoo ja tuntuu hyvältä suussa kun sitä käsittelee, suulla siis.
Tiesittekö, että ainakin Pohjois-Pohjanmaan murteissa / koillismurteissa suu on EMÄTTI?
Kalle Päätalohan käytteli tätä sanaa useinkin. "Pistelehän leipää emättiisi".
HEL-NYC kirjoitti:
Itse käytän aina sanaa vagina, koska inhoan tuota emätin-sanaa :D Ja sitä paitsi, niin kauniilla asialla pitäisi olla kauniimpi nimi.
No semmonen lörppähuulinen ja tumma pilluko on kaunis? Harva emätin on kaunis. Pinkki pillu pienillä huulilla on.
Kenen vanhemmat olivat Emä-Tin-Tin ja Sii-Tin-Tin? Tietysti Rin-Tin-Tintin.
Emätin tekee perinteisesti naisesta äidin (emän). Eli se on emätin.