Oletko mennyt naimisiin käytännön syistä?
Siis että avioliitosta on ollut jotain erityistä käytännön hyötyä suhteessa avoliittoon joka muuten olisi riittänyt?
Kommentit (23)
En itse mutta tiedän pari opiskelijakämppistä, jotka menivät naimisiin saadakseen korkeammat tuet. 😁
Joo. Miehelle tarjottiin töitä maasta, jossa ei voi virallisesti asua avopuolisoina yhdessä. Menimme siis naimisiin, jotta minä saisin aviopuolison oleskeluluvan.
En kyllä sitten lopulta jaksanut lähteä oleskelulupaprosessiin vaan olen maassa turistiviisumilla. Ei olla kuitenkaan erottu, vaikkei avioliittoa tarvitakaan : D
Vierailija kirjoitti:
Perheen sisäinen adoptio.
Meillä sama syy myös.
Eron tullen nettoan hyvin/leskeksi jäädessä myös + leskeneläke.
Omaisuus- ja huoltajuusasiat sekä tarve olla virallisesti toistemme lähiomaisia.
Olen. Saatiin koko perheelle sama sukunimi ja oikeus leskenetuihin jos toinen saattuu kupsahtamaan ennen aikojaan.
Minun avomieheni halusi naimisiin koska vihasi sukunimeään ja halusi sen vaihtamiselle jonkun loogisen syyn. Ei silti olla vieläkään naimisissa ja nimensäkin jo vaihtoi ihan muulla tavalla.
Jep, nain amerikkalaisen poikaystäväni, jotta sain jäädä asumaan jenkkeihin.
Olisimme varmaan menneet naimisiin joka tapauksessa jossain vaiheessa, mutta ei ehkä niin pian, jos emme olisi asuneet eri maissa.
Luulo, että avioliitto takaa ikuisen seksin saannin ;=( .
Joo. Alunperin piti mennä naimisiin syksyllä, mutta mentiinkin jo keväällä kun tiedossa oli että ostetaan talo ja tarvitaan laina. Olin ymmärtänyt että nämä(kin) jutut sujuvat suoremmin kun ollaan virallinen pari, joten aikaistettiin vihkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan meidän äitipuoli. Just tämmösten ihmisten takia: miehet, vaatikaa se avioehto!
Mentiin ihan sen takia,ettei tarvinnut käydä tunnustamassa isyyttä erikseen.
Miehen veli kuoli ja tuli sellainen tunne,että niin voi käydä vaikka istellekin. Ihan tuosta vaan. Mentiin sen takia mainisiin,että taattiin toiselle lesken oikeudet jos toinen potkasee tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Luulo, että avioliitto takaa ikuisen seksin saannin ;=( .
hahahahaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan meidän äitipuoli. Just tämmösten ihmisten takia: miehet, vaatikaa se avioehto!
En ole äitipuoli enkä sellaiseksi aio koskaan ryhtyä, joten älä ole huolissasi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen veli kuoli ja tuli sellainen tunne,että niin voi käydä vaikka istellekin. Ihan tuosta vaan. Mentiin sen takia mainisiin,että taattiin toiselle lesken oikeudet jos toinen potkasee tyhjää.
Meillä kuoli veljeni, terve, hyväkuntoinen ja vielä nuori mies. Äiti ja isä tekivät kuoleman jälkeen veljeni avovaimon elämästä yhtä helvettiä, hyvä että avovaimo pääsi hautajaisiin, kodistaan hän joutui lähtemään käytännössä tyhjin käsin. Päätettiin, ettei kumpikaan meistä joudu kokemaan samaa ja mentiin naimisiin.
perintö