Kuukautissuojat on täyttä kusetusta.
Eikö sinne pöksyihin voi laittaa vaikka muutaman palan talouspaperia tai jotain muuta hellempää wc-paperia tai vaikka nessua? Maailma on nykyään niin tuotteistettua, että herää vaan kysymes eikö muita vaihtoehtoja ole ja onko sillä loppupelistä niin väliä jos vähän valuu? Villasukasta neulotte pmppisuojan ja puristatte sitten vesihanan alla paskat pois siitä ja kuivaatte föönillä?
Kommentit (108)
OB:n always valmistamissa kuukautis siteissä ja tampooneissa kaytettiin vielä vuosikymmeniä kemikaaleja jotka aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta. Tiedä sitä varmaksi käytetäänkö vieläkin.
"Terveys tuotteita", lähinnä sairauksia auheuttavia tuotteita lääkefirmojen hyödyksi, collaboraatio maailman isojen firmojen kesken.
Mafia aikanaan ei ollut mitään kun perustivat ikkuna firman ja maksoivat pikkupojille siitä, että kävivät kivittämässä teollisuus alueiden ikkunat lähistöllä hajalle.
Nämä suuryritykset tekevät voittoja päivittästavaroilla joita ilman elämä olisi hankalampaa. Käyttämällä niitä taas saat todennäköisesti vakavia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
1. Wc-paperi, nenäliina tai talouspaperi ei ole tarpeeksi imukykyinen.
2. Ne hiertää, hautoo ja raapii. Kuvittele käyttäväsi talouspaperia persreiässä viikon, niin ehkä ymmärrät.
3. Kuka hullu käyttää nykyaikana kertakäyttösuojia, kun on kuukuppi keksitty?
Kaikki ei pysty kuukuppia käyttämään, koska se voi tuntua liikaa vaikka olisikin oikein laitettu. Lisäksi monilla voi olla vulvan alueen kipuja. Tai sitten muuten vain herkkätuntoinen emätin. Kestositeitä voi toki kertiksien sijaan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoikin meidän perheessä säätökuuri! Kuukautissuojia ei enää osteta ollenkaan, kun kerran vessapaperi riittää. Mies lopettakoon kondomien käytön, tuorekelmusta kiepauttamalla saa ihan yhtä hyvän.
Saa rypylätkin kaupan päälle kun se lelmu jää vähän rypylleen. Parempi nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi käyttää kuukuppia. Säästää luontoa ja alapäätä.
Mitä turhaan kuukuppia, shottilasi ajaa saman asian ja on monikäyttöisempi. Minimalismi kunniaan.
Shottilasia voi käyttää myös ehkäisyvälineenä, laittaa sen sisälle ylösalaisin, niin se estää siittiöden matkan kohtuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi vittu. Laittakaa jeesusteippiä reilu läjäys ja päästelette sitten illalla suikussa ne paskat pihalle. Ihan helevetin vaikeeta taas. Lähtee kato samalla pillunkarvatkin pois. Nih!
Mitä vaikeaa siteiden ja tamponien käytössä on?
Kato ku miesten ei semmosia tartte käyttää, niin heistä se näyttää niin monimutkaselta niin monimutkaselta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen wc-paperi ei riitä. Joutuisi kulkemaan talouspaperirulla housuissa..
Montako litraa sinä muka sitä puolukkamehua valutat?
menorragia. Kuukautiset 7 päivää. Ensimmäisenä päivänä kuukupin tai yösiteen vaihto 2h välein.
Soiko sulla herätyskello 2 tunnin välein rätin vaihdolle?
Kuule, ei tarvitse herätyskelloa. Kyllä sen tuntee kun sitä verta valuu paljon ja veriklimpit pulpahtavat ulos. Tai kun verta valuu jo reisille. Että silleen. Enkä ole tuo kahden tunnin välein vaihtaja vaan pahimmillaan joutuu vaihtamaan 10 minuutin välein. Käytössä suurin tampooni sekä sen lisäksi suurin side. Kauankohan se vessapaperi kestäisi? :D
Pitäskö sun harkita hoitoon menemistä? Nykyään löytyy apua lääkäristä ylirunsaisiin menkkoihin.
On aika lailla kaikkea kokeiltu. Jopa ne lääkkeet joiden pitäisi hyydyttää veri. Mutta ei mikään tunnu auttavan. Erilaiset hormoonit yms ja mikään niistäkään ei. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehty sairaalassa. Kohdun poisto olisi kai ainut mikä voi auttaa mutta kun olisi niitä lapsiakin vielä kiva saada. Että näillä mennään.
Oletko kokeillut ravinnon vaikutusta?
Taas ne kasvikset monipuolisesti. Käytätkö maitotuotteita? Millaista vaikutusta niillä on 😔 Olen lukenut elävää raakaravintoa syövien kuukautisten harventuneen ja niukentuneen.
Itse syön suurelta osin raakaa. Ja olen huomannut vaikutusta olevan.
Huisan kiusallista, jos on super runsaat. On joskus ollut minullakin melkoista haipakkaa.
:D Mä olen itseasiassa käyttänyt vessapaperia "siteenä" useaan otteeseen ilman ongelmia mutta mulla onkin aika niukat menkat.