Naiset, inhottaako teitä miespuoliset henkilöt jotka eivät päästä teitä ensin ovesta?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän häititsee ne, jotka tarkotuksella päästävät.
Eli niin tai näin, aina väärinpäin. No, tähän on kotona tottunut.
En oikeastaan huomaa sellaista, mutta ilahdun jos joku avaakin oven yms.
Ei inhota, mutta huomaan että on kotikasvatuksen puutetta.
Eli pidän moukkamaisena ja saattaa vaikuttaa muuhunkin olemiseen. Harvoin tällaista kyllä tulee eteen. Pääsääntöisesti miehet käyttäytyvät tässä etiketin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä inhottavaa on hyvissä käytöstavoissa?
Kyllä, jos haisevat pahalta. No, nekin jotka päästävät ensin ovesta inhottavat, jos haisevat pahalta.
Ei inhota. Joskus jos saan sen oven tyyliin päin pläsiä edellämenevän miehen toimesta niin sitten harmittaa. Miehen tai naisen ei tarvi pitää mulle ovea auki mut jos menee ensin niin on kilttiä ottaa takanaolija huomioon. :)
Kyllä. Moukat inhottavat aina.
Alaikäisille miessukupuolisille tällaisen käytöksen suo, muttei aikuiselle miehelle tosiaankaan!
Huomaan, että on juntti. En ilkeäisi liikkua julkisilla paikoilla tuollaisen kanssa.
Perusjuttu: mies aukaisee oven ja nainen sanoo kiitos.
Tiedättekö, mistä alunperin on lähtöisin se, että mies päästää naisen edelle?
En kauheasti kiinnitä huomiota, mun mielestä on kohteliasta kenen tahansa avata ovi toiselle, jos on itse siinä oven puolella ja toinen on tulossa toisesta kulmasta.
Moni ei muuten tiedä, että rappusissa mies kulkee ylösmennessä edeltä.
Öö mitä? Siis tuntemattomat? En kiinnitä asiaan mitään huomiota. Aina välillä joku avaa jossain oven tai päästää ensin ja kiitän, mutta yhtä usein se joku on nainen kuin mies. Välillä teen itse samaa muille ja myös miehille. Miksi se olisi sukupuoliasia?
Juu, alan päästellä vinkuvia inho-ääniä, yökin ja puistatukset ravistelevat kehoani.
Törmään ilmiöön vain käydessäni Suomessa, joten lähinnä kohautan vain olkapäitä ja olen salaa kiitollinen, että poikani kasvavat kohteliaammassa kulttuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, mistä alunperin on lähtöisin se, että mies päästää naisen edelle?
Keskiajan aatelispiireistä ja siitä, että oven takana saattoi väijyä murhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei muuten tiedä, että rappusissa mies kulkee ylösmennessä edeltä.
...eikös mies mene alaspäin tullessa edellä ja ylöspäin perässä?
Ei tämä ole sukupuolikysymys. Avaan minäkin tilanteen mukaan oven muille, niin naisille, miehille kuin lapsillekin, ja päästän heidät menemään ensin.
Naisesta ei näe päälle, että onko hän neitsyt vai ei. En minä nyt turhaan kenellekään ala availla, joka ei ole neitsyt.