Alkuraskauden ultra, mitä olet maksanut?
Ja paljonko Kela korvannut? Jos vielä laittaisit paikkakunnan, kiitos :)
Kommentit (9)
Paikka oli Felicitas ja itselle jäi Kela-korvausten jälkeen 100e maksettavaa. Nyt olen menossa rv 8 Diacoriin ja siellä hinta on kuulemma noin 100 e ja siitä vielä vähennetään noi korvaukset -eli on ainakin vähän halvempi kuin Felicitas.
Ja jos joku nyt ihmettelee, miksi noissa ultrissa käyn, niin takana pari keskenmenoa ja siksi haluan tietää jo alussa, että kaikki ok. Jos alkuraskauden ultrassa nähdään sydämen syke, on raskauden ennuste erittäin hyvä.
Kiitos tuosta yhdestä asiallisesta vastauksesta :)
Mutta muille, miksi ihmeessä alkuraskauden ultra olisi ilmainen? Missä tällaista palvelua tarjotaan?
Sen toki ymmärrän, jos omassa neuvolassa on ultra, mutta kun useimmissa neuvoloissa EI OLE ultraa. Meillä täällä kaupunki tarjoaa pelkästään rakenneultran, ei muuta. Olin ajatellut että ehkä menisin rv 7-8 tarkastamaan, onko tuolla kohdussa elämää. Meinaatteko että menen yksityiselle lääkäriasemalle ja pyydän ilmaista lääkäriä ja ultraa...? Tuskin... ;)
On se kumma jos ei voi oottaa viikolta 7 viikolle 12? En oo koskaan tajunnu sitä miksi maksaa 100 euroo tollasesta lystistä.
Mullakin kaveri on saanu yhen keskenmenon ja sillä verukkeella juoksee heti plussaamisen jälkeen ottaan kuvia -ei keskenmenon vuoksi sitä tee, kunhan näkee sen pienen jakautuneen munasolun!
Tuleva Reimatekkimutsi!!
Sanoinhan, että meillä kaupunki tarjoaa vain rakenneultran ja se on viikolla 18.
t.ap
Vierailija:
On se kumma jos ei voi oottaa viikolta 7 viikolle 12? En oo koskaan tajunnu sitä miksi maksaa 100 euroo tollasesta lystistä.Mullakin kaveri on saanu yhen keskenmenon ja sillä verukkeella juoksee heti plussaamisen jälkeen ottaan kuvia -ei keskenmenon vuoksi sitä tee, kunhan näkee sen pienen jakautuneen munasolun!
Tuleva Reimatekkimutsi!!
Itsekin toivoisin, että jaksaisin vain odotella sinne 12 vkolle. Mutta se on henkisesti aika hemmetin pitkä aika uskoa olevansa raskaana, jos kyseessä onkin esim. tuulimuna. Yksi ystäväni koki tämän -ja voit uskoa, että kun on jo kolme kuukautta ollut " raskaana" , niin se on aika kovaa kokea vasta rv 12. Sitäpaitsi, tyhjennys oli aika paljon rankempi... että siinäkin yksi syy, miksi mahdollinen km tms. on parempi todeta heti kuin myöhemmin. Sellaiset ihmiset, joilla on kokemusta keskenmenosta tai muuten syytä epäillä, että raskaus ei välttämättä onnistu, painiskelevat ihan erilaisen jännityksen kanssa, kuin ne, jotka " raskautuvat" ongelmitta...
Itse olin päättänyt, että jaksan odottaa (asumme Espoossa) sinne np-ultraan asti, mutta en pysty. Takana pari km:a ja edellisessä raskaudessa alussa vuotoa ja kaikkea hankalaa. Eli nyt pelottaa kaikki oireet, vaikka ne voivat olla joko hyviä tai huonoja merkkejä...
Niin, ja sitten sanon lopuksi vielä vähän ilkeästi, että niillä, jotka noihin alkuraskauden ultriin menee omalla kustannuksella on yleensä niihin varaa. Että kyllä esim. meille 100e on aika vähän edes pienestä mielenrauhasta. (Juu, en luule, että ongelmia ei voi tulla myöhemminkin. Siitä ei ole kyse.)
kyllä tietoinen, että joissain kunnissa se on todellakin eka ultra. Se on uskomatonta... Np-ultran pitäisi kuulua kaikille. Sen ymmärrän, että aikaisemmilla viikoilla ultraan meneminen on odottajan oma asia (itse olen kyllä kahdesti niissä käynyt). Sinuna en odottaisi rv18 saakka, jos vaan suinkin raaskit maksaa omasta pussista sen ultrakäynnin.
Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, että joskus on vaan tärkeää tietää jo ajoissa, miten asiat on.
ps. Olen myös maksanut käynneistä vähän alle 100e, muistaakseni.
Olisi jotenkin tosi kurjaa saada tietää esim. tuulimunasta vasta sitten jos vauvan sydänääniä ei saada rv 14 kuulumaan... Silloinhan on jo 10 viikkoa luullut odottavansa! Esikoisesta en ollut näin hermoheikko, mutta nyt jotenkin pelottaa (kun on liikaa lukenut ja ottanut selvää...), että mitä jos minulle juuri käy noin, että kohdussa ei mitään kasvakaan.
Nyt käy kateeksi pikkupaikkojen neuvoloita, joissa tosiaan on ultra ja joissa vauvaa kurkistellaan harva se kerta. Ja täällä tosiaan rakenneultraan pääsee vasta...
t.ap
Itse esikoista odottaessa marssin päivystykseen tomerana valitellen pistävää kipua alavatsalla. Ottivat ultran, ja minä sain mielenrauhan. Viikkoja taisi siinä vaihessa olla jotain 6-7, eikä ekaa " virallista" ultaaraa olisi ollut tiedossa lähiaikoina. Eikä siis maksanut kuin sen poliklinikka maksun... Eli...
Nyt kolmatta odottavana tiedän näiden nippailuiden olevan osa alkuraskautta, mutta mieli tekisi... Se np-ultra on vasta rv 12-14.
Vierailija: