Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harkittiin koiraa, nyt tutun koira hoidossa eikä harkita enää

Vierailija
21.04.2016 |

Koira on kiva, kiltti, siisti eikä haise/karvaa. Pidämme koirista, me perheen aikuiset. Tutun koira meillä hoidossa kolme yötä ja johan on muuttunut mielipide koiran hankinnasta. Ei tämä mitään auvoa olekaan. Koko elämä pyörii eläimen rakon ja suolen toiminnan mukaan, mihinkään et voi lähteä, jos koira ei voi tulla mukaan eikä kakkojen kerääminenkään ole miellyttävää. Onneksi havaittiin tämä ajoissa. Eipä voinut kuvitellakaan, vaikka molemmilla on ollut lapsuudenperheessään koira tai useampi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin mielessäni koiran tilalle sanan lapsi :D

Yllättäen en ole koira enkä lapsi-ihminen...

Vierailija
22/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi sanoa samaa kuin muiden lapsien hoitamisesta kauhistuneille ihmisille:

"Se on ihan eri asia kun se on oma ja sitä rakastaa ihan eri tavalla kuin muiden laps.. koiria"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä koiranomistajana nautin nyt koirattomasta vapaasta elämästä ja ah niin siististä kodista! Vanhuuteen kuolleen koiramme tilalle emme enää ottaneet uutta.On suoraan sanoen elämä paljon mukavampaa ja huolettomampaa!

Vierailija
24/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koira ei ole laiskan ihmisen valinta eikä liian menevänkään. Kissa sopisi ehkä paremmin teille.

Vierailija
25/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota en tajua, ettei voi lähteä mihinkään jos koiraa ei saa mukaan. Wtf? Kyllä me koiralliset käydään eri paikoissa ihan sujuvasti ja koira on yksin kotona :) Mutta tosi hyvä, että pääsitte kokeilemaan. Ei kaikkien tarvitse omistaa koiraa vaikka niistä tykkäisikin. Minulle koiran ulkoiluttaminen on päivän rentouttavin hetki, yksin metsässä omien ajatusten kanssa tai taajamassa kävelyä musaa kuunnellen.

Toimintasi on eläinrääkkäystä.

Koiraa EI saa pitää mitään 10 tuntia päivässä yksin.

Vierailija
26/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira on ihan eri asia kuin muiden koirat. Sitä paitsi et tiedä mitään todellisesta rakkaudesta jos ette ota koiraa! Koirattomuus on myös itsekästä!

Vierailija
27/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota en tajua, ettei voi lähteä mihinkään jos koiraa ei saa mukaan. Wtf? Kyllä me koiralliset käydään eri paikoissa ihan sujuvasti ja koira on yksin kotona :) Mutta tosi hyvä, että pääsitte kokeilemaan. Ei kaikkien tarvitse omistaa koiraa vaikka niistä tykkäisikin. Minulle koiran ulkoiluttaminen on päivän rentouttavin hetki, yksin metsässä omien ajatusten kanssa tai taajamassa kävelyä musaa kuunnellen.

Hetki?

Niitä hetkiä on aika monta ja ne kestää todellakin kauemmin kuin hetken.

Joka säässä. Oli pakkasta, sadetta tai rankkasadetta ja tuulta... jouluaamuna, juhannusaamuna, krapula-aamuna, kuumeisena, jalka paketissa, päänsärkyisenä, väsyneenä, yhdellä sanalla: aina.

Ei se ole aina rentouttavaa musan kuuntelua sen "hetken".

No kyllä se minulle on, usko pois vaan. En muista tilannetta, jolloin minusta olisi ollu kurja lähteä sesseni kanssa ulos :D Mutta mulla on aidattu piha, joten esim. krapula-aamuna mun ei tarvi lähteä. Nuorena sekin kävi kyllä ihan sujuvasti. Mutta ymmärrän kyllä, että ihmiset ovat erilaisia ja se onkin hienoa tiedostaa!

Kohtelet koiraasi kaltoin.

Ei koiraa viedä ulos vaan tarpeilleen vaan sen pitää saada LIIKUNTAA ja tekemistä.

Se että päästät sen vaan pihaa on tärkeätä eläinrääkkäystä.

Jos et viitsi viedä joka päivä koiraa vähintään 3 kertaa ulos niin anna koira pois.

Vierailija
28/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Käytäntö on voi ollakin paljon rankempaa kun se iskee vasten kasvoja, vaikka totuus on myös että jos koiraa haluaa ihan älyttömästi niihin huonoihin puoliinkin ajan kanssa tottuu ja mukautuu. Niiden hyvien puolien täytyy kuitenkin ehdottomasti voittaa sekä ajatuksen että käytännön tasolla ne huonot puolet. Täytyy pohtia haluaako todella tarpeeksi ja olla siitä rehellinen itselleen.

Myönnän, että itselleni tuli yllätyksenä se rahanmeno vaikka olinkin suunnitellut ja ottanut asioista etukäteen selvää. Sitä vaan ei tajunnut, että se ei todellakaan riitä että ostaa kerran hyvät välineet (hihnat, lelut, pedit) vaan niitä pitää jatkuvasti olla uusimassa. Esimerkiksi valjaat meillä on niin kovassa käytössä että ne katkeavat jossain vaiheessa, lelut rikotaan, tekstiilejä saattaa mennä pilalle jos koira vaikka vahingossa oksentaa matolle... Ensimmäisen vuoden aikana koira söi varmaan kymmenet kengät, kaukosäätimiä (ovat muuten 40e/kpl, tiedoksi :D), vaatteita jne. Yhteissumma oli ihan mieletön. Tähän päälle tietysti vielä ne itsestäänselvät ruoat, herkut, eläinlääkärit ja matkustaminen niin ei paljoa tarvitse miettiä mihin rahansa käyttää. Ei sitä esimerkiksi tajunnut, että saattaa tulla eteen tilanteita kun täytyy aivan yllättäen lähteä toiselle paikkakunnalle eikä koiraa saakaan hoitoon. Bussiin ei voi koiraa ottaa ja junat on jo muutenkin helkkarin kalliita, puhumattakaan niistä lemmikkivaunuista. Kaikki tällainen kannattaa ottaa huomioon ja miettiä miten hoitaisit asian jos se tapahtuisi juuri nyt.

Vierailija
29/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetki?

Joka säässä. Oli pakkasta, sadetta tai rankkasadetta ja tuulta... jouluaamuna, juhannusaamuna, krapula-aamuna, kuumeisena, jalka paketissa, päänsärkyisenä, väsyneenä, yhdellä sanalla: aina.

No kyllä se minulle on, usko pois vaan. En muista tilannetta, jolloin minusta olisi ollu kurja lähteä sesseni kanssa ulos :D Mutta mulla on aidattu piha, joten esim. krapula-aamuna mun ei tarvi lähteä. Nuorena sekin kävi kyllä ihan sujuvasti. Mutta ymmärrän kyllä, että ihmiset ovat erilaisia ja se onkin hienoa tiedostaa!

Ei koiraa viedä ulos vaan tarpeilleen vaan sen pitää saada LIIKUNTAA ja tekemistä.

Jos et viitsi viedä joka päivä koiraa vähintään 3 kertaa ulos niin anna koira pois.

Älä nyt taas naurata. Tuo jota lainasit kyllä jo aiemmin kertoi hoitavansa koiransa ja nauttivansa sen lenkittämisestä. Jos otat pulttia siitä, että poikkeustilanteessa koira ei yhtenä päivänä pääsekään nyt tarkalleen samalla tavalla lenkille kuin muulloin, niin aivan turha kenenkään on koskaan koiraa mihinkään oloihin ottaa. Sitähän voi vaikka sairastua niin että ei pääse paljon muuta kuin ovea raottamaan viikoksi. Sen viikon takia varmaan pitääkin sitten antaa koira pois, koska koiran koko elämä on pilalla ja yhtä eläinrääkkäystä kun ei yhtenä päivänä/viikkona päässytkään kolmen tunnin lenkille. Muistathan sitten itse koirasi kanssa että vaikka jalkasi olisi katki ja miehesi/äitisi/lapsesi ei yhtenä päivänä pääse sinua tuuraamaan lenkittämisessä, sinä rääkkäät koiraasi ja sinun pitää antaa se pois tai lopettaa.

Vierailija
30/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetki?

Tulepa kertomaan tuo meidän vanhukselle joka jaksaa käydä 2 kertaa viikossa lenkillä. Useammin jos yrittää, koira kieltäytyy poistumasta pihasta. Ilmeisesti rääkkään koiraani kun en pakota sitä lenkille.

Vierailija
31/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ottaessa kannattaa myös tutustua kyseiseen rotuun ja sen tyypillisimpiin piirteisiin sekä liikunnan/ruoan tarpeeseen. Myös rodun terveystilanne on hyvä ottaa huomioon. Sitten vielä tietysti koko-asia, sukupuoli ja sterilisaatio. On aivan eri asia ottaa seurakoiraksi kasvatettu pieni ja miltei vietitön koira, kuin esim. metsästys- tai paimenkoirarotuihin kuuluva 30 kiloinen leikkaamaton uros, joka haistaa jäniksen kilometrien päähän ja voimaa on kuin pienessä pitäjässä. Ison ja liikunnallisen koiran hankintaa tulisi aina harkita pitkään ihan tulevan koiran onnellisuutta ajatellen. Tietysti mitään koiraa ei tule ottaa hetken mielijohteesta, mutta pienen koiran kanssa tuhot huonosta koulutuksesta ovat pienemmät.

Vierailija
32/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsin koiraa vuosia ja 10 vuoden jälkeen otin koiran. Ensimmäiset 2 kk olivat totuttelua, ja sitten koira kuoli. Kun koira kuoli suolistoperäiseen sairauteen, olimme jo tottuneet hoitamiseen. 

Pian otettiin uusi koira ja ilman koiraa en osaisi enää elää. Meillä on tosin iso puutarha mikä auttaa asiaa. 

Vierailija
33/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetki?

Pahinta koiramaailmassa on ehdottomasti kaltaisesi fanaatikkokahjot. Aika monet koiraihmiset ovat vähän vinksahtaneita (anteeksi yleistys), jotka eivät kovin hyvin tule toimeen ihmisten kanssa, joten kaikki energia suunnataan kiiluvin silmin niihin koiriin, ja kaikki suhteellisuudentaju katoaa...

Voisin antaa pari linkkivinkkiä siihen OIKEAAN eläinrääkkäykseen, mutta en halua järkyttää. Mitä mieltä muuten olet tuotantoeläinten oloista? Sikahan on koiraa älykkäämpi, tiesitkö sen? Ai niin, mutta eihän se ole koira, söppänä vuffepuffepuff, joka menee heti rikki jos se jonain aamuna pistetäänkin vain pihalle käymään, eikä saa samalla kellonlyömällä jokapäiväisiä kymmenen tunnin liikunta- ja aktivointisessioitaan...

Vierailija
34/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ei oikein tykkää liikunnasta ja varsinkin monet inhoaa kävelyä, niin kannattaa käydä koiran kanssa pyörällä lenkillä, se on ainakin omasta mielestäni paljon mukavempi liikuntamuoto kuin kävellen lenkkeilyä.

Tietenkin olettaen että koira osaa pyörän kanssa nätisti mennä. Mutta sitä ei suositella että ihan joka päivä käy pyörälenkkejä, ainakaan mitään rankkoja.

Mutta joo, koiraa tulee käyttää paljon ulkona, eikä pelkät pihapissatukset riitä. 

Itselläni on jalkojen kanssa aika ajottain ongelmia, joten kävely on tuskaa. Pyöräily helpottaa siinä asiassa mainiosti ja koirakin osaa pyörän kanssa oikein esimerkillisesti mennä. Ihanaa tämä kevät ja tuleva kesä, kun on pyöräily ilmat :)

Vierailija
35/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse ei oikein tykkää liikunnasta ja varsinkin monet inhoaa kävelyä, niin kannattaa käydä koiran kanssa pyörällä lenkillä, se on ainakin omasta mielestäni paljon mukavempi liikuntamuoto kuin kävellen lenkkeilyä.

Tietenkin olettaen että koira osaa pyörän kanssa nätisti mennä. Mutta sitä ei suositella että ihan joka päivä käy pyörälenkkejä, ainakaan mitään rankkoja.

Mutta joo, koiraa tulee käyttää paljon ulkona, eikä pelkät pihapissatukset riitä. 

Itselläni on jalkojen kanssa aika ajottain ongelmia, joten kävely on tuskaa. Pyöräily helpottaa siinä asiassa mainiosti ja koirakin osaa pyörän kanssa oikein esimerkillisesti mennä. Ihanaa tämä kevät ja tuleva kesä, kun on pyöräily ilmat :)

Pyöräily on loistava ratkaisu kyllä. Varsinkin jos on mahdollisuus pyöräillä metsäteillä joissa koiraa voi pitää vapaana.

Vierailija
36/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kans harkittiin pitkään koiran ottoa, itse elin nuoruuteni koiraperheessä. Mutta juuri sitähän se oli, että päävastuu koirasta oli vanhemmillani - jotka hekin elivät melko erillistä elämää keskenään. Me ollaan mieheni kanssa tiivis pariskunta ja tehdään paljon asioita yhdessä. Kuunneltuani ystäväni parin viinilasillinen siivittämän keskustelun koiranomistajuudesta, päätin, että meille ei koiraa tule. Kaikki pyörii juurikin sen koiran rakon ja suolen ympärillä, ja vapaus mennä ja tulla katoaa toden totta. Edes lapset ei sido niin paljoa sinua kotiin kuin se koira. Koirat on ihania eläimiä ja tykkään ulkoiluttaa niitä, mutta se ei riitä. Kissoissa pysytään nyt ja tulevaisuudessakin juuri tämän asian vuoksi.

Vierailija
37/37 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikaan tuosta syystä meille ei tule koiraa ikinä. Olen niin laiska että en sitä joka aamu/ilta halua lenkitellä enkä miettiä koiran pissatuksia joka päivä. Meillä on mun nuoruudessa ollut pieni kokoinen koira eikä sitä kyllä koskaan oikeastaan kukaan lenkittänyt. Juoksi välillä kepin perässä.