Lapsen kaveri sotki vahingossa - hankala tilanne
Tyttären kaveri oli meillä yökylässä viime pe-la välisen yön. Saivat olla vapaasti kahdestaan alakerrassa, kun minä ja mieheni menimme aikaisin nukkumaan.
Tytär tuli lauantaiaamuna kuuden aikoihin herättämään, kaveri oli vielä nukkumassa. Sanoi, että oli käynyt vahinko, ja sohvalta löytyikin mukava yllätys - veriläikkä.
Olemme juuri hankkineet uuden, vaaleahkon sohvan, ja pidämme sen päällä suojakangasta, kun telkkaria katsoessa syödään. Olivat pitäneet kangasta illallakin, mutta tahra oli mennyt kankaan läpi ja tehnyt uuteen sohvaan todella ikävän, levinneen tahran. Ilmeisesti tahra oli tullut illalla, mutta mennessään nukkumaan eivät olleet huomanneet sitä. Tytär kertoi, että kaverin lakanatkin olivat alavartalon alta aivan veressä, ei vaan ollut herännyt siihen.
Onhan se nyt sanomatta selvää, mitä nämä veritahrat oikein olivat. Tyttö lähti kotiin emmekä maininneet asiasta hänen ollessaan paikalla vähin äänin peitteli tahrat peitolla. Nyt jälkeenpäin alkoi kuitenkin mietityttää se sohva - tahra ei millään lähde irti, vaan on pilannut upouuden sohvan.
Kerroin tytön äidille puhelimessa, että tällainen vahinko oli sattunut, mutta reagoi naurahtamalla. Kuka kuitenkin putsaa sohvan/ostaa uuden?
Kommentit (43)
Kaveri tai vanhemmat tietenkin maksavat sohvan puhdistuksen. Jos ei osaa huolehtia kuukautissuojista, ei tulla sotkemaan muiden kämppiä.
Voi voi..teillepä se jää. Juridisesti teillä ei oo mitään mahiksia saada mitään.
Jotkin yritykset puhdistavat huonekaluja. Ehkä heillä on keinot myös veritahran poistamiseen.
Minä laittaisin rättiin kylmää vettä, liottaisin tahraa ja yrittäisin saada länttiä pois. Toisaalta pidän parempana ideana firman kutsumista, koska oma yritys voi pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on kotivakuutus?
Ei kotivakuutus tuollaisia korvaa.
Ei kyllä tulis mieleenkään antaa nukkua sohvalla, ihan juuri tuon takia!
Mitä te ruikutatte jostain tavaroista? Ostakaa uusi, jos häiritsee. Niin itse tekisin, en nolaisi tyttöä.
Jos on irrotettavat sohvatyynyt, niin suosittelen että menet johonkin firmaan missä pestään käsin autoja. Siellä on koneet ja aineet joilla saadaan mm. taksien penkeistä pahemmatkin paskat pois kuin tuo veriläntti. Tuskin maksaa kymppiä enempää kun yhden tyynyt käsittelevät.
Ei kamala miten noloa nuorelle tytölle, itse olin niin herkkä tuossa iässä että olisin haaveillut tyyliin kuolemisesta tuossa tilanteessa :'(
Kyllä se nyt olisi hyvän maun mukaista, että kaverin vanhemmat maksaisivat putsauksen. Oli sitten vahinko tai ei.
Siivoat vaan mukisematta. Vahinko vois sattua itellesikin.
Te itse! Te annoitte nukkua siinä ja te itse ette suojanneet sitä tarpeeksi hyvin.
Luulis että kotivakuutus? Kun on lapsi kyseessä.
Onko täällä jollain pakkomielle menkkatahroihin? Milloin se on lakana, milloin patja, nyt sitten sohva, aina sotkettu vahingossa. Ja aina sotkija, tai tässä tapauksessa sotkijan äiti, vain nauraa vahingolle eikä edes tarjoudu korvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on irrotettavat sohvatyynyt, niin suosittelen että menet johonkin firmaan missä pestään käsin autoja. Siellä on koneet ja aineet joilla saadaan mm. taksien penkeistä pahemmatkin paskat pois kuin tuo veriläntti. Tuskin maksaa kymppiä enempää kun yhden tyynyt käsittelevät.
Eivät ole irrotettavat. Vaaleaa mokkanahkaa, josta ei hevillä veritahrat lähde. Ap
Ikävä tilanne. Kysyisin neuvoa ja pesua alan ammattilaiselta, enkä lähtisi itse yrittämään. Voi levitä vain pahemman näköiseksi.
Auttaako kotivakuutus tällaisissa tilanteissa?
Kohteliasta olisi auttaa putsaamisessa, mutta itse olette päättäneet ihmisen vaalealle sohvallenne majoittaa ja tiedostaneet että noinkin voi käydä. Eli omalla vastuullanne on. Kotivakuutus saattaisi tulla kuluissa vastaan. Onneksi olitte tahdikkaita tytölle, varmasti ollut kauhea tilanne hänellekin.
Te!