Antibiootti lääke apua!??
Minulle annettiin hammaslääkärissä 4 tablettia mukaan (antibiootteja) otettavaksi ennen viisaudenhampaan poistoa. Pitääkö noi tabletit ottaa SIIS KAIKKI kerralla(4kpl) vai yksi vaan ja loput myöhemmin? Unohtu kysyä... Tuntuu kauheelta ottaa 4 tablettia kerralla?
Kommentit (22)
Ei niitä tarvitse yhdellä suullisella nielaista, otat yhden, vettä päälle ja nielaiset. Sitten toisen jne.
Amoksisilliiniä? 2 g kerralla profylaksiana, ainakin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvitse yhdellä suullisella nielaista, otat yhden, vettä päälle ja nielaiset. Sitten toisen jne.
miski niitä pitää noin monta ottaa kerralla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miski niitä pitää noin monta ottaa kerralla??
Meneekö vatsa sekaisin
Vai antoivatko täksi illaksi ja huomiselle aamulle annokset, että pääset huomenna apteekkiin?
Ehkä on parempi, että jätä antibiootit ja hampaanpoiston väliin, jos on noin vaikeeta. Mitä antibioottia sait? Mikä vahvuus? Mainittiinko jotain sähköisestä reseptistä? Sanoivatko, että otat ne ennen operaatiota?
No niin. Ei olisi pitänyt ottaa ollenkaan. Ei mennyt kuin minuutti, niin vihertävää ripulipaskaa tulee solkenaan ja mahaan sattuu ja pyörryttää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on parempi, että jätä antibiootit ja hampaanpoiston väliin, jos on noin vaikeeta. Mitä antibioottia sait? Mikä vahvuus? Mainittiinko jotain sähköisestä reseptistä? Sanoivatko, että otat ne ennen operaatiota?
Sanottiin että aamulla tunti ennen poisto..mutta että kaikkiko.... Amorion 500mg... Ei sähköistä reseptiä
Meneekö oikeasti vatsa sekaisin ? Herkkä vatsa...:€
Kyllä, tunti ennen poistoa ja kaikki samalla kertaa. :) -hh
Amorion on kyllä kamala antibiootti. Ei ihan heti tule mieleen yhtä inhottavaa antibioottia kuin toi. Aiheuttaa hetkästi yliherkkyysreaktioita ja takuulla laittaa vatsan kuralle.
Luulisi kuitenkin, että kaikki on tarkoitus ottaa kerralla. Itse olen saanut tuollaisen kertalaaki kuurin toista antibioottia, mutta suonensisäisesti ennen leikkausta.
Soita vaikka hammaslääkäripäivystykseen ja varmista asia sieltä, jos muualta et ehdi vastausta saamaan.
Kaikki kuuluu ottaa kerralla, itselleni neuvottiin että kaksi tuntia ennen toimenpidettä.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ei olisi pitänyt ottaa ollenkaan. Ei mennyt kuin minuutti, niin vihertävää ripulipaskaa tulee solkenaan ja mahaan sattuu ja pyörryttää.
No se ripuli ei lääkkeestä johtunut. Huomioi imeytymisaika
Mulle tuli tulehdus poistetun hampaan kuoppaan. Naama oli turvonnut. Lääkäri antoi vesimukin käteen ja neljä antibiootti tablettia kerralla huivariin. Sitten alettiin tutkia tilannetta.
Lue Lääkeinfosta miten monta Amorionia voi ja saa ottaa per vrk.
Lukeeko siinä lääkepussissa jonka sait miten ne otetaan ?
Saattaa tosiaan olla että t7ntia ennen toimenpidettä 4 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tosiaan olla että t7ntia ennen toimenpidettä 4 kpl.
Soita ja kysy !
Mitäs jos kysyisit sieltä hammaslääkäristä? :)