Jos lapsesi huutaa yleisillä paikoilla pidempään kuin 5min, OLE HYVÄ JA POISTU!! -->
Millä OIKEUDELLA pilaatte toisten ihmisten viihtyvyyden? Minua ei tosiaan haittaa jos lapsen huutoa kuuluu hetken aikaa, mutta jos rääkymistä vain jatkuu ja jatkuu eikä vanhemmat selvästikään enää edes yritä rauhoitella lasta, olisi mielestäni kohteliasta muita kanssaihmisiä kohtaan poistua. Eikö lapsellekin pitäisi näin opettaa, että maailmassa on muitakin ihmisiä? En vain käsitä.. Minä kun olin lapsi niin jos huusin sekuntiakaan yleisillä paikoilla niin kotiin lähdettiin saman tien.
Kommentit (46)
Mua niin harmittaa tää suomalaisten vihamielisyys lapsia kohtaan. Mä olin niin onnellinen ja iloisesti yllättynyt, kun toissakesänä ampiainen pisti bussissa poikaani korvaan. Tottakai lapsi huusi kuin hyeena ja ihmiset mulkoili rumasti. Sitten takana istuva pariskunta alkoi ilmeilemään pojalleni saaden ensin huudon loppumaan ja lopulta jopa nauramaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän lapsi saa huutaa ,mitä se sulle kuuluu?
No ei se asia minulle kuulu MIKSI huutaa, mutta ihan kuuluu mielestäni ihmisten välisiin "kirjoittamattomiin sääntöihin" että kunnioitetaan toista ihmistä? Tee muille niin kuin toivot itsellesikin tehtävän? Tietysti jos sinä olet kahvilla ja pystyt nauttimaan olostasi vaikka viereisessä pöydässä lapsi rääkyy jo selvää tekorääkymistä, niin good for you mutta toivoisin että yrittäisit edes sen verran ajatella et jonkun muun kahvihetki saattaa mennä sen takia pilalle. Jos omasi menee lapsesi rääkymisen takia pilalle, niin miksi muidenkin kahvihetken pitää mennä pilalle??
Juu, samaa mieltä. Toissa viikonloppuna olin katsomassa kummitytön taitoluisteluseuran jäänäytöstä. Yksi kullannuppu aloitti kirkumisen ennen kuin näytös edes alkoi ja huuto vaan kiihtyi. Olivat siis meistä käytävän toisella puolella. Vanhemmat tyynen rauhallisesti katselivat näytöstä, vähän hyssyttelivät siinä polvella. Vissiin ympäristön mulkoilut saivat isän viimein tajuamaan tilanteen ja vei sen karjuvan lapsukaisen jonnekin käytävään. Mutta siis sellainen reilu vartti tätä jatkui ja lapsi ei ollut mikään vauva vaan sellainen 2-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun nimenomaan KUULUU
Hommaa kuulosuojat.
Hommaa sä gag-pallo sille rääkyvälle kakarallesi.
Täh? Sehän on vaan kiva, kun jossain tapahtumassa ei kuule kuin lasten kiljuntaa.
Riippuu kaiketi paikasta.
Esim oma lapseni itki lääkärissä kun oli niin kipeä ja oltiin jonotettu jo yli tunti, ei voinut oikein poistua..
Myöskään junasta bussista yms on vähän hankala poistua jos mielii kotiin päästä. Onneksi meillä nää matkat menneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin harmittaa tää suomalaisten vihamielisyys lapsia kohtaan. Mä olin niin onnellinen ja iloisesti yllättynyt, kun toissakesänä ampiainen pisti bussissa poikaani korvaan. Tottakai lapsi huusi kuin hyeena ja ihmiset mulkoili rumasti. Sitten takana istuva pariskunta alkoi ilmeilemään pojalleni saaden ensin huudon loppumaan ja lopulta jopa nauramaan
En minä sitä lasta vihaa vaan sitä huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Millä OIKEUDELLA pilaatte toisten ihmisten viihtyvyyden? Minua ei tosiaan haittaa jos lapsen huutoa kuuluu hetken aikaa, mutta jos rääkymistä vain jatkuu ja jatkuu eikä vanhemmat selvästikään enää edes yritä rauhoitella lasta, olisi mielestäni kohteliasta muita kanssaihmisiä kohtaan poistua. Eikö lapsellekin pitäisi näin opettaa, että maailmassa on muitakin ihmisiä? En vain käsitä.. Minä kun olin lapsi niin jos huusin sekuntiakaan yleisillä paikoilla niin kotiin lähdettiin saman tien.
Täysin samaa mieltä !
Harmittaa etenkin juhlatilaisuuksissa, joissa lapset itkee, annetaan juosta vapaasti kuin päättömät kanat, saavat kolistella ja meuhkata miten sattuu jne
Eli jos lapsi7lapset eivät osaa käyttäytyä, tai vauaikäiset eivät rauhoitu POISTU esim wc tms tilaan ja yritä siellä rauhoittaa lasta. Isommalle lapselle on hyvä jo etukäteen kertoa miten tulee käyttäytä ja olla esm juhlissa.
Käytä lapsi vessassa juur ennen alkamista, niin ei voi tulla heti pissa hätä, ITse olen varannut pienelle lapselle jotain syötävää, joka ei rapise ei rousku jne ja toki esim kirjan tai lelun joka ei vingu tms ääntele
Mutta jos ei auta poistukaa !
Itse en ole koskaan joutunut poistumaan kesken mistään tilaisuudesta, lapset ovat osanneet aina käyttäytyä ja olla hiljaa nätisti.
Etenkin sitten se vielä, että ÄLÄ VIE LASTA TILAISUUKSIIN, JOTKA EIVÄT OLE LAPSILLE. En voi ymmärtää, että vanhemmat tuvat esim elokuviin pieniä lapsia, ja elokuva on isommille suunnattu,
Sam teatteri, musiikki yms esitykset. On väärin, että toiset joutuvat kärsimään, Olen maksanut kalliit liput ja sitten en saa nauttia esityksestä, kun joku lapsi ulvoo, höpöttää, rouskuttaa, potkii selkääni tuolin takan, tai nousee edessä seisomaan ja heilumaan jne
Tästä pitäisi tulla ihan laki !
Kieltämättä joskus on tehnyt mieli poistua ja jättää kakara huutamaan. Olen ajatellut ettei niin saa tehdä mutta jos lupaat vahtia sitä niin menenhän mä.
Enemmän mua häiritsee yleisellä paikalla (kadut, torit, talojen edustat jne) tupakoijat. En muista koska joku olisi antanut lapsensa huutaa paria minuuttia kauempaa missään eli ei ole edes kovin yleinen ongelma. Tupakkaa vetäviä sen sijaan on aivan joka paikassa, jopa sairaaloiden ovien edessä metrin päässä tupakointikieltokyltistä.
Aivan hirveä haju joka kuristaa kurkkua ja aiheuttaa hengenahdistusta ja jos erehtyy mainitsemaan asiasta (esim niille kieltokyltin vieressä polttajille) niin saa poikkeuksetta haistattelut vastaukseksi. Sama kuin jos joku piereskelisi antaumuksella 5min putkeen keskellä katua, tai tupakka leviää vielä laajemmalle.
Kun ne vanhemmat on jostain lukeneet, että ei pidä kiinnittää huomiota lapsen pahoihin tapoihin, koska silloin lapsi oppii, että esim. huutamalla saa tahtonsa läpi. Harmi, että ne vanhemmat ei ole koskaan kuulleet, että se tarkoittaa sitä, että lapsi pitää silti nähdä ja lapsi pitää silti huomioida, vaikka siihen kiljumiseen ei puutuisi. Outoa, mutta lapselleen puhuvat ja lapselleen läsnä olevat vanhemmat joutuu todella harvoin tilanteeseen, jossa lapsi kiljuu kuin syötävä.
Seuratkaa kaupassa: sen kiljuvan lapsen äiti työntää kärryjä kuin lasta ei olisikaan.
Millä perusteella aikuiset saavat pilata toisten viihtyvyyden? Minulla ei ole lapsia, mutta jos vaikka ravintolassa sattuu joku 10 naisen porukka viereiseen pöytään, rauha on mennyttä. Me viimeksi poistuimme miehen kanssa itse, koska nuo nyt kuitenkin varmaan enemmän sille ravintolalle rahaa tuovat. Mutta kälättävät akkalaumat, kun saavat vähän viinaa, ovat aivan kamalia. Niistä ei vaan pääse, pakko lähteä itse. Harmi vaan jos ne tulevat, kun syöminen itsellä on jo kesken. Äijistä on sen takia vähemmän harmia, kun ne menevät yleensä suoraan juomaan.
Vittu te AV-mammat olette yksinkertaista kansaa. Tarkoitin nimen omaan semmoisia paikkoja, joihin mennään nauttimaan olostaan. Juurikin siis nämä kahvilat/näytökset/ravintolat tms.. Eri asia jos jossain bussissa tai lääkärissä huutaa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun nimenomaan KUULUU
Hommaa kuulosuojat.
Voi voi, kun jos olen konsertissa kuuntelemassa musiikkia, jota haluaisin kuunneella ! Mutta siellä ulvoo kurkkusuorana jonkun kakara
Kyllä meidän lapsi saa huutaa ,mitä se sulle kuuluu?