Yli 40v työssäkäyvä nainen asuu kotona vanhempien luona. Huh huh.
Ihan normaalilla älyllä varustettu on. Ei ole kuulemma varaa muuttaa kun vuokrat niin kalliita. Voi herrajestas. Yksiön vuokra säädyllisellä/hyvällä alueella noin 700-800 eur. Palkkaa saa kuitenkin käteen vajaa 2000 euroa.
Kommentit (70)
Jostain syystä näissä tapauksissa aina ajatellaan, että se lapsi asuu vanhempiensa luona, mutta onko tullut mieleen, että ehkä se lapsi omistaakin sen talon eli vanhemmat asuvat lapsensa luona.
Minun yksi tuttuni asui äitinsä kanssa. Tuttu otti äitinsä asumaan omistamansa taloon ja antoi äidin asua siinä kuolemaansa asti.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä näissä tapauksissa aina ajatellaan, että se lapsi asuu vanhempiensa luona, mutta onko tullut mieleen, että ehkä se lapsi omistaakin sen talon eli vanhemmat asuvat lapsensa luona.
Minun yksi tuttuni asui äitinsä kanssa. Tuttu otti äitinsä asumaan omistamansa taloon ja antoi äidin asua siinä kuolemaansa asti.
Ja miksi se vanhempien tai vanhemman omistuskaan asiasta huonompaa tekisi? Sama kenen nimissä talo tai asunto on. Minusta oleellista olisi, että järjestely sopii kaikille osapuolille. Se ehkä usein parjattu vanhempiensa kanssa asuva voi olla heille suuri apu ja nykyinen tai tuleva omaishoitaja. Räikeät hyväksikäyttökuviot ovat sitten täysin eri asia.
Voi vitsi. Toihan olis tosi ihanaa. Jäis rahaakin säästöön tosi paljon ja jos vanhemmilla olis joku omakotitalo niin kyllähän sieltä jonkun rauhallisen huoneen sais omaan käyttöön.
Mitäs siitä sitten jos homma pelaa molemmin puolin. Jollekin vuokralordilleko ne rahat pitäisi kaataa ettei vaan ap:n kaltaisille ole kauhisteltavaa. No seuraavaksi voisi kauhistella että miten nelikymppinen asuu jossain vuokraluukussa :D
Omassa suvussa tätini miehineen muutti saman katon alle isoäitini kanssa isoon omakotitaloon. Hyvä ratkaisu se oli kaikkien mielestä, sai isoäitikin olla pitkään kotona eikä joutunut vuosikausien laitoskierteeseen eikä ollut yksinäinen. Ja mitä siitä sitten jos ei olisi edes mitään "ylimääräistä" syytä. Onhan tuossa jo seura, rahansäästö, enemmän tilaa. Kauhea rikos kerta kaikkiaan, mitäköhän nämä kauhistelijat tekevät omalla elämällään kun tällainenkin hiertää.
Teuvo 56 vuotta.Raitistunut alkoholisiti.Asuu isän ja äidin kanssa omakotitalossa.Isä hoitaa lähes kaikki Teuvon asiat.Äiti antaa Teuvolle lääkkeet ajallaan.Ei tulisi toimeen ilman isän ja äidin apua.Teuvolla mielenterveyden ongelmaa.Kova alkoholinkäyttö aiheuttanut lievän aivovamman.
Nykyään on muotia muuttaa jo lukioiässä omaan yksiöön osittain yhteiskunnan tuilla.
Minulla on terveysongelmia ja asun siksi vanhempani kanssa. Jonkun pitää kyetä soittamaan mulle ambulanssi kun saan kohtauksen.
Itse kadehdin niitä, joilla ylipäätään on vielä vanhemmat ja päälle vielä niin hyvät ja lämpimät välit, että voivat asua saman katon alla.
Itsekin näin lähes nelikymppisenä kokisin ihanaksi ajatuksen, että asuttaisiin läheisien vanhempien yhteisöllisesti, toki kuluihin osallistuen.
Suomessa kauhistellaan, mutta esim Italiassa koko suku saattaa asua saman katon alla.
No eihän tuo vaadi kuin toisen, jolle asia sopii just noin.