Kummi suuttui. Ostin lahjakortilla molemmille lapsille vaatetta.
Lapsen kummi antoi 5-vuotislahjaksi 100 euron lahjakortin H&M:aan, mikä on minusta ruhtinaallinen summa noin pienelle yksin käytettäväksi.Kävi sitten niin, että ostin tuolla rahalla isosiskolleen kevättakin ja itselleni rintaliivit. Lahjansaajalle tietty monella kympillä myös, vaikkei edes tarvitse mitään. Kummi sai tästä kuulla kun yhteinen kaverimme oli ostoksilla mukana. Laittoi vihaisen viestin, ei hyväksynyt tätä. Minusta olisi ollut typerää ostaa sadalla eurolla nuorimmaiselle pian pieneksi menevää vaatetta, kun saa jatkuvasti isosiskolta vanhaa vaatetta.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu ihmettele tätä ostoksilla mukana ollutta ystävää, joka menee juoruilemaan asiasta kummille? Onko tuo edes oikea ystävä?
Ja mun mielestä äiti saa ihan itse päättää kuinka tuon lahjakortin käyttää. Jossain vaiheessa 5-vuotias tarvitsee uusia vaatteita, ja äiti ostaa sitten omilla rahoillaan. Meilläkin kun kuopus syntyi ja saatiin lahjakortteja lahjaksi, niin ihan surutta ostin niillä myös isoveljelle vaatetta, koska pikkuveljelle oli jo niin paljon perittyjä vaatteita isoveljeltä. Eikös tämä ole ihan ekologistakin?
Olisi kiva, että olisitte laittaneet aina kuvaviestillä kiitokset lahjoittajille, että kiitti, tämmöstä ostettiin. Olisitte sitten nähneet, saako kolmas lapsi enää mitään lahjakortteja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkäisi edes tuosta rahan laittamisesta tilille. Kummi on ajatellut, että se on konkreettisempaa lapselle, että mennään H&M:ään ja sieltä tulee sitten mukana konkreettisia tuotteita eikä tarvitse pihistellä ja saa uutta ja mieluisaa.
Rahan siirtämisessä on se ongelma, että ap:n kaltaiselta tyypiltä se helposti unohtuu ja toisekseen sinne kauppaan ei koskaan palata tai sanoteta sitä, että nyt ostetaan se loppuosa siitä lahjasta. Jos kummi olisi halunnut tehdä tilisiirron, olisi hän tehnyt sen itse.
t. ilmeisesti nipo äiti/kummi
Toivottavasti kummi ymmärtää jatkossa jättää lahjakortit antamatta ja vie mieluummin lapsen itse sinne kauppaan valitsemaan lahjan. Näköjään se on ainoa keino varmistaa, että lahja todella menee sen saajalle. Ja silloinkin tietysti on mahdollista, että ahne äiti myy lahjan kirppiksellä ja ostaa itselleen tarjousrintsikat.
Mä en aio ostaa enää 6v kummitytölle yhtään mitään jota ei ees tunne. se on asia jota ei sen äiti anteeks koskaan s"aa.ja joku muu liittyy sinne samaan kerhoon.
Piruuttani katselin mitä noin sadalla eurolla saa hm.com:sta ja tällaisen ostoslistan tein:
Pitsihihainen trikoopusero 7,99
Trikoomekko 5,99
Pitsireunainen trikoomekko 12,99
Kuviollinen trikoohame 4,99
Trikooleggingsit 7,99
Collegehousut 12,99
Puuvillainen bolero 7,99
7 paria sukkia 9,99
Merenneitouimapuku 14,99
Ballerina-asu 14,99
yht. 100,90e
Mielestäni tuossa oli aika vähän vaatteita VAIKKA olisikin isosisko keneltä perii tämän vanhat. Eli itse olisin ainakin saanut 100e kulutettua yhdelläkin kertaa kuopuksen vaatteisiin. Valitsin listalle vaatteet ulkonäön perusteella, sellaisia juttuja mistä 5v. voisi tykätä. Oman kanssa tietysti antaisin hänen valita vaatteet niin, että olisin sanonut esim. valitse tästä yhdet legginssit ja hän olisi saanut päättää mikä väri ym.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kummin lahja lapselle. Eikö lapsi keksinyt kaupasta mitääm muuta mieluista kuin kevättakin? Vai oliko sekin sun päätös?
Ja se kevättakkikin meni kummilapsen siskolle :(
Törkeästi teit. Lahjakorttia ei tarvitse käyttää kerralla. Olisit voinut ostaa 5 vuotiaalle osan vaatteista myöhemmin. Kummi varmaan ajatteli, että lapsiparka joutuu kulkemaan isosiskon vanhoissa rytkyissä. Siksi antoi lahjakortin.
Missään nimessä et olisi saanut ostaa isosiskolle etkä tietystikkään itsellesi mitään.
Mä kyllä loukkaantuisin jos meidät pakotettaisiin vaateostoksille henkkamauttomalle.
Jos tämä ei ole vitsi, sun lapset pitäisi ottaa huostaan.
Olisin suuttunut ihan uskomattoman paljon! En niin paljon siskolle ostamisesta, mutta en tiedä olisinko antanut anteeksi rintaliivejä. aika törkeää äidiltä. Se lahjakortti on voimassa kuitenkin niin kauan että taatusti voi ostaa lapselle vielä ensi talven vaatteita tai vaikka kahden vuoden päästä!
Olet velkaa lapsellesi. Käytit hänen lahjansa muille. Häpeä!
Jos sinäkin saisit rahaa lahjaksi ja lapsesi pöllivät siitä, mistä oppivat? Turha suuttua.
Saako huoltaja muuten käyttää lapsen henkilökohtaisia rahoja? Mun mielestäni laki kieltää sen.
Minunkin lapseni on saanut kummiltaan lahjakortin h&m:lle. Jotain ostettiin hänelle sieltä, mutta ei paljon sopivaa vaatetta löytynyt, siskolleen löytyi paremmin. Tämä lahjakortin saanut lapsi halusi toisesta kaupasta jotain, niin sovittiin, että ostan lahjakortilla siskolle ja minä maksan toisessa kaupassa korvaukseksi, mitä hän haluaa.
Huh mitä hormonihirviö vastauksia. Kaikilla pms päällä?
Ihme vinkuminen varastamisesta ja että pitää laittaa rahat nyt lapsen tilille ja että olisi pitänyt alkaa viisi vuotiaalta kysymään ja anomaan josko nyt saisi ostaa sitä ja tätä. Ei tuon ikäinen vielä edes tajua sitä rahan arvoa ainoa joka tässä nyt on saanut hiekkaa genitaaleihin on se kummi ja av mammat.
Suurin osa lahjakorteista pitää käyttää heti ja ehkä ap ajatteli että näin on sen henkkamaukankin kanssa.
Lisäksi moni täällä puhuu isosiskon vanhoista vaatteista kun ne olisi täisiä lumppuja jotka on siinä kunnossa että voi enää polttaa takassa. Meillä ainakin on kaikki vaatteet pysyneet hyvässä kunnossa lapselta toiselle ja siinä vaiheessa kun tämä nuorempi sisar ne on päälleen laittanut niin vanhempi ei edes muista että ne oli joskus hänellä päällä.
Tuon ikäinen TAJUAA rahan arvon jollei ole ihan palikka.
Ap, väheksytkö lastasi jostain syystä? Siltä se nimittäin kuulostaa. "Ei tuo mitään tarvitse, saa siskon vanhat..."
Syntymäpäivälahjojen kuuluu olla ihanaa ekstraa, ei mitään muutenkin tarvittavia sukkahousuja tms.perusvaatetta joiden osto kuuluu vanhemmille.
Miksi ostat nopeasti pieneksi jääviä vaatteita? Vaatteet voi olla vähän reilumpiakin eikä juuri ja juuri sopivia. Meillä 5v on käyttänyt sanoja vaatteita jo ainakin vuoden verran. Ostan aina kokoa isompia, menevät pitkään. Ja haluaa kyllä myös uusia eikä aina vain toisen vanhoja.