Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi, mutta kierukka kiinnostaisi.

Vierailija
20.04.2016 |

Olen kokeillut kahta eri pillerimerkkiä, mutta kummastakin tullut hormonaalisia ongelmia sun muita sivuvaikutuksia. En lähde enää edes kokeilemaan. Ei ole normaalia, että nainen joutuu elämään sivuvaikutusten kanssa.

Kokeilin myös laastaria, mutta 4-5 kk kuluttua alkoi tulla ennenaikaisia vuotoja ja raskauteen liittyviä oireita. Rengaskaan ei sopinut.

Synnytin niiden jälkeen lapsen, jonka annoin pois vuoden ikäisenä. En haluaisi enää lapsia, vaikka moni tapaamani mies haluaisi tulevaisuudessa. Ajatus lapsista ahdistaa päivittäin. Nyt mietin kierukkaa, mutta pelkään sivuvaikutuksia.

Kertoisiko joku kokenut käyttäjä, että millainen kierukka sulla on? Miten elämä sen kanssa on sujunut ja onko tullut painonnousua tai sivuvaikutuksia?

Ikää on alle 26-vuotta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia kaivataan edelleen.

Vierailija
2/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka? täysin hormooniton vaihtoehto ja kestää kerrallaan viisi vuotta. Itselläni ollut nyt 3 vuotta flexi-T merkkinen kierukka, olen todella tyytyväinen eikä vuodot ole lisääntynyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa flexi T

Vierailija
4/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut myös kuparikierukka yhteensä 10-v ja ei mullakaan kuukautisvuoto lisääntynyt, päinvastoin pieneni.

Vierailija
5/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kuparikierukka 18-vuotiaana eli n. vuosi sitten. Laitto sattui, muttei ylitsepääsemättömästi. Vuoto mulla on pysynyt normaalina ja kuukautiskivut ovat sellasia, että vuotoa edeltävänä päivänä nappaisen buranan tai pari ja thats it. Todella helppo ja varma ehkäisy. En ymmärrä, miksi nuorille tuputetaan e-pillereitä kuukautisten siirtämiseen, niinkuin ne olisivat joku sairaus

Vierailija
6/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka ei aiheuta painonnousua, ei ainakaan minulla. Synnyttäneille suositellaan, ja sinähän olet synnyttänyt. Hieman runsaammat kuukautiset kuin ilman, muuten ei mitään vaivaa.

Vierailija
7/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuisin itsekin enemmän kuparikierukkaan kuin hormonikierukkaan. Itselleni eivät hormonit myöskään sopineet, ja gyne intti jatkuvasti että kyllä se hormonikierukka vaan on eri asia. No, kuparikierukasta oireita voivat olla vuodon lisääntyminen ja kuukautiskivut. Nämä tuntuivat varsin miellyttäviltä vaihtoehdoilta verrattuna siihen paskaan, mitä hormonit aiheuttivat (masennus, kuivuus, haluttomuus, akne, hiustenlähtö, puutuilu, vatsakivut, runsaammat kuukautiset).

Kuinkas kävikään kun kuparikierukan otin. Kuukautiset kestävät päivän pidempään kuin aiemmin ja vuoto on muuttunut korkeintaan niukasta normaaliksi. Eikä kipuja laisinkaan! Flexi T-300 käytössä täälläkin.

Vierailija
8/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi nuorille tuputetaan e-pillereitä kuukautisten siirtämiseen, niinkuin ne olisivat joku sairaus

Eihän tästä taida olla kuin ehkä vuosi tai pari aikaa kun gynet alkoivat väittää, että kuukautiset ovat todellakin haitaksi naisille, tuhoavat solukkoa kohdun alueella tai jotain muuta vastaavaa. Sopiva agenda hormonien pakotukselle :)

Vierailija
9/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Flexi-T 300 -kuparikierukka ollut viime vuoden marraskuusta asti, voin vain suositella. Eikä asennuskaan sattunut, kohdun mittaaminen vihloi hieman mutta sekin kesti vain muutaman sekunnin. Kuukautiset ovat itse asiassa helpommat (kivuttomammat ja niukemmat) kuin täysin luomuna, toki käytin e-pillereitä siinä välissä joten sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
10/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät kokemukset vanhasta 4" kierukasta. Sitä jaksaa miesvoimin vielä yksin liikutella ja vilja liikku ehkä noin 20t/h 45 asteen kulmassa. Käyttöönottoa odottaa paljon isompi 6" kierukka joka ei yksin liiku mihinkään joten epäkäytännöllisempi, mutta pidempänä on ulottuvampi ja taatusti tavara liikkuu sukkelasti jahka saan sen jotenkin konevoimalla paikoilleen.

Yleisesti ottaen suosittelen suomalaisia Aulis Nuujan kierukoita. Suosi suomalaista ja jätä amerikkalainen Wheathart hyllylle.

t. viljelijä

Vierailija
11/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Synnytyksen jälkeen ovulaatio-ja kuukautiskivut loppuivat kuin seinään, joten niistä ei ole ollut vaivaa siis liki 2,5 vuoteen. Ennen sitä teini-ikä ja aikuisikä olivat helvettiä joka kuukausi.

Täytyy googlata sitä flexi-t300 kun kaikki täällä kehuvat sitä. Hinta vain mietityttää, kun olen osa-aikaisessa työssä.

Vierailija
12/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Synnytyksen jälkeen ovulaatio-ja kuukautiskivut loppuivat kuin seinään, joten niistä ei ole ollut vaivaa siis liki 2,5 vuoteen. Ennen sitä teini-ikä ja aikuisikä olivat helvettiä joka kuukausi.

Täytyy googlata sitä flexi-t300 kun kaikki täällä kehuvat sitä. Hinta vain mietityttää, kun olen osa-aikaisessa työssä.

Pikaisella googlettelulla jossain verkkoapteekissa Flexi-T 300 oli 93,10 euroa. Tuon summan kun jakaa viidelle vuodelle, niin tulee kyllä halvimmaksi ehkäisyksi (monien e-pillerien 3 kk:n pakkaukset tulevat kalliimmiksi kuin vuoden osuus kierukasta).

Toisaalta monissa kunnissa saa ensimmäisen kuparikierukan ilmaiseksi, kannattaa soittaa paikalliseen ehkäisyneuvolaan ja kysyä asiasta.

Vierailija
13/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisit saada sterilisaationkin, koska taustalla on lapsen pois antaminen.

Vierailija
14/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexi-T 300 tai 380, sinulle synnyttäneenä 380 saattaa olla parempi. Kertakaikkisen loistava kapine, suosittelen! 

Vierailija
15/15 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisit saada sterilisaationkin, koska taustalla on lapsen pois antaminen.

Ei myönnetä alle 30-vuotiaille jos oikein olen ymmärtänyt. Enkä hankkisi sterilisaatiota. Multa menisi naiseus.

Pelkäsin pahempaa hintaa kuin sen 93€. Jos on hormonaaliton, niin sekin plussaa.

Miten teidän käyttäjien seksielämä on muuttunut vai onko ollenkaan muuttunut? Synnytyksen jälkeen Lon käyttänyt enimmäkseen kumia ja keskeytettyjä yhdyntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän