Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi elämää ei vaan voi elellä selvinpäin?

Vierailija
20.04.2016 |

Miksi turruttaa pää, ihan sama millä aineella .. Mutta miksi ei vaan voisi olla ilman?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa sellaisessa elämässä on? Tai jos elämä on pelkkää surua ja murhetta niin miten sitä kestää?

Vierailija
2/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai voi elää ilman. Itse olen elänyt selvin päin ilman mitään päihteitä kohta 60 vuotta oikein onnistuneesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa sellaisessa elämässä on? Tai jos elämä on pelkkää surua ja murhetta niin miten sitä kestää?

Ei sellaista ongelmaa jota viinalla ei suuremmaksi saa.

Vierailija
4/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaankin onnistuu - tietenkin. En vaan ymmärrä minkä takia pitäisi? Hyvä viini ruuan kanssa, tai ilmankin, on yksi elämän nautinnoista. Kylmä olut saunan jälkeen - toki otan joskus myös alkoholittoman - rentouttaa mukavasti ja maistuu niin hyvälle. Lasillinen pari kuohuvaa, kun on aihetta juhlaan, kohottaa tunnelmaa kummasti.

Juon alkoholia sen maun takia, en humaltumisen takia.

Vierailija
5/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai voi elää ilman. Itse olen elänyt selvin päin ilman mitään päihteitä kohta 60 vuotta oikein onnistuneesti.

Samoin, 62 vuotta ilman alkoholia mistään en ole paitsi jäänyt, elämä on mukavaa joka ainoa päivä ilman viinaa.

Vierailija
6/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aineet korostavat sitä elämän ihanuutta. Miksei sitä nauttisi ruuasta tai hyvästä musiikista joskus enemmän kuin tavallisesti, jos mahdollisuus on?

Vierailija
7/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi turruttaa pää, ihan sama millä aineella .. Mutta miksi ei vaan voisi olla ilman?

Koska hiprakassa on myös hauskaa? Alkoholijuomat on hyviä?

Typerän mustavalkoisia kommentteja tuollaiset. Ei ainoa tapa käyttää alkoholia ole juoda Viru Valgeeta 7 päivää viikosta.

Miksi syödä epäterveellisiä ruokia kun voisi syödä pelkästään terveellisiä? Miksi mennä punaisia päin kun voi odottaa vihreääkin? Miksi matkustaa kun kotonakin on kivaa? Yhtä idiotismia.

Vierailija
8/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinulla on oikeus olla juomatta.

Vierailija
9/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää. Toki elämä selvänä on ihanaa, mutta onhan se kiva välillä vaihtaa näkökulmaa. 

Vierailija
10/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mina en turruta päätä viinalla. Minä otan alkoholia:

- pidän viinistä, joten juon sitä maun takia ruuan kanssa

- joskus kesähelteellä kylmäkuohuviini tai samppanja on paikallaan

- pidän erityisesti aleista, joten juon niitä yhden silloin tällöin

- en juo humalan takia, pari kolme lasia viiniä ystävien kanssa rentouttaa ja seurustelu on monen muuten hiljaisen ihmisen kanssa rennompaa.

Vierailija
11/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi elää ilmankin. Mutta minä en omalla kohdallani näe mitään syytä miksi. En käytä alkoholia haitoiksi asti,  joten alkoholin käyttö tuottaa minulle vain iloa. Miksi luopuisin iloa tuottavasta asiasta, joka ei aiheuta edes haittoja? Samalla tavalla en aio luopua suklaasta tai kahvistakaan, vaikka eivät toki ole elämälle välttämättömiä ja ilman niitä on mahdollista elää.

Vierailija
12/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta olisi jos absolutistit ei tulis lässytämään ja valittamaan kohtuukäyttäjille alkoholinkäytöstä, mutta toisaalta alkoholia käyttävät ei aina juhlissa yms kyselisi absolutisteilta, että mikset voi edes yhtä ottaa ja haukkumaan nössöksi. Turha valitus tekee elämastä kurjaa.

Vierailija
13/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, 62 vuotta ilman alkoholia mistään en ole paitsi jäänyt, elämä on mukavaa joka ainoa päivä ilman viinaa.

No enpä usko että on yhtäkään 62 vuotta elänyttä, jonka elämä on ihan joka ainoa päivä mukavaa. Kyllä meillä kaikilla on vastoinkäymisemme ja epämiellyttävät aikamme ja päivämme, joipa sitten alkoholia tai ei. 

Vierailija
14/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä niin rankkaa että välil pakko on päästä todellisuutta pakoon. Siloin tällöin kännit on hyväksi mielenterveydelle.

Vierailija
15/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan juo myöskään kahvia tai teetä? Energiajuomat on kiellettyä myös. Jos oikein hurjaksi heittäytyy, niin kunnon pidättyväinen pysyy erossa myös lenkkeilystä, rakastumisesta, muiden ihmisten kosketuksesta jne. Päihdettä kaikki tuollainen sekoilu! ;)

Joo, ei kannata elämäänsä hukata päihteissä olemiselle, mutta päihteitä on monenlaisia, monenlaiseen tilanteeseen. Kohtuus kun pysyy, niin ongelmaa ei ole. Voihan joku vaikka keskittyä terveellisesti syömiseen ongelmaksi asti (ortoreksia) jne. Ei ihmisten ongelman ole päihteiden syytä juuri koskaan. Jotkut valitettavasti virheellisesti joskus luulevat niiden olevan ratkaisu. No, joskus ne ovatkin, ainakin hetkellisesti. Puhutaan sitten reseptilääkkeistä tai luonnonlääkityksestä. Kumpi sitten onkaan se parempi vaihtoehto.

Vierailija
16/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotapa olen miettinyt, ap, monta kertaa.

Minä pystyn harvoin ottamaan vaan yhden. Jos juon ruuan kanssa viiniä, yksi lasi ei riitä. Saunaoluita pitää olla hiprakkaan asti. Juhlissa olen yleensä eniten hiprakassa. Juon usein myös yksin, ihan vaan humalan takia.

Olen ajatellut, että elämä olisi paljon parempaa, tosin tylsempää, ilman alkoholia. Mutta elämänlaatu sinällään varmasti paranisi, kun krapulapäivät jäisivät pois. 

- Nainen 53-vee. 

Vierailija
17/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläähän jotku vapaaehtoisesti selibaatissa. Vajaata hommaa kieltäytyä nautinnosta ja sairautta vaatia muita kieltäytymään. Absolutista saa puolestani elää kuivaa ja tylsää mutta turha ihmetellä kun en sellaiseen ala.

Vierailija
18/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta elämänlaatu sinällään varmasti paranisi, kun krapulapäivät jäisivät pois. 

- Nainen 53-vee. 

Reilut pari vuotta ollut nyt ilman, joka ikinen aamu on krapula, mutta se kestää vähemmän aikaa.

Vierailija
19/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole absolutisti, mutta en käytä alkoholia. Eli periaatteessa voisin juoda, mutta koska en osta alkoholia, jäävät ne myös juomatta. Juhlissa otan yleensä alkoholittoman, olen viime vuodet ollut joko raskaana tai imettänyt, joten se ei enää herätä ihmetystä. Ja ainahan sitä voi antaa ihmisten olla siinä luulossa, että taasko se on raskaana!? Ja ihan samat perustelut kuin sille, miksi käytän mielummin punaisia kuin sinisiä paitoja. Koska mua huvittaa tehdä niin.

Vierailija
20/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää viinien lipittäjät ei tiedä nautinnoista vielä mitään.

Vähä essoja, niin elämä tuntuu paljon hienommalta. Se tunne, kun rakastaa koko maailmaa, kaikki on kivaa ja hyvin. Nollaamista sekin on, piristää juhlatilanteessa jne. Enkä nyt sano, että pitäs joka viikko vetää tai edes joka kuukausi.

Alkoholi vapauttaa dopamiinit kehoon kertaheitolla, siksi kaikki on juodessa niin kivaa. Essot vapauttaa serotoniinit kertaheitolla ja siksi kaikki tuntuu niin mahtavalta.

Päihde ku päihde, sama toiminto kehossa tapahtuu.

Vasta oikea rakastuminen ja orgasmi vapauttaa mielihyväaineita kehossa ilman ulkopuolisia kemiallisia aineita. Sen vuoksi absolutisteilla ei ole tylsä ja kuiva elämä.