Apua! Voiko valkovuoto olla kuin vettä?
Raskausviikkoja alle 20 ja pikkareihin valui yhtäkkiä kirkasta nestettä. Kyse EI ollut virtsasta; tunsin selvästi sen tulevan emättimestä ja pikkareihin tullut nesteläikkä ei tuoksu yhtään miltään.
Nyt tietysti pelkään, että jos kyseessä onkin lapsivesi, mutta voiko valkovuoto olla ihan kuin vettä? Mitään kipuja tms. ei ole.
Kommentit (15)
Voi olla hyvinkin mahdollista, että on pelkkää valkovuotoa. Yksi hyvä keino varmistua on, että laitat vessapaperia muutaman palan housuihin, ja jos tulee siitäkin selvästi läpi ja imeytyy heti, kyseessä on todennäköisesti lapsivesi jolloin oisin yhteydessä synnytysosastolle mahd. pian. Toki jos huolettaa niin sinnehän saa soittaa muutenkin ..ja tarvittaessa pääset ultraan, jossa kalvot tarkistetaan :)
Pelottaa, mutta tuskinpa tämän takia mihinkään lääkärille aikaa saa. :(
J. kirjoitti:
Voi olla hyvinkin mahdollista, että on pelkkää valkovuotoa. Yksi hyvä keino varmistua on, että laitat vessapaperia muutaman palan housuihin, ja jos tulee siitäkin selvästi läpi ja imeytyy heti, kyseessä on todennäköisesti lapsivesi jolloin oisin yhteydessä synnytysosastolle mahd. pian. Toki jos huolettaa niin sinnehän saa soittaa muutenkin ..ja tarvittaessa pääset ultraan, jossa kalvot tarkistetaan :)
Kiitos vastauksesta. Tuo oli tosiaan vain yksi lorahtaminen, mutta laitoinkin paperia, jotta varmasti huomaan, jos uudestaan näin tänään tapahtuu.
Lapsivesi on vaaleanpunertava, jos oli ihan kirkasta niin tdnk valkovuotoa.
Mulla oli tollasta vuotelua joka alko noilla viikoilla ja jatku loppuun asti . Tuli kyl sen vessapaperinkin läpi. Kyllä sitä sitten tutkittiinkin onko lapsivettä , mutta ei ollu . Pissaa ei myöskään ollut . Eli mulla vaa tosi vetistä valkovuotoa läpi lähes koko raskauden ...
Vierailija kirjoitti:
Lapsivesi on vaaleanpunertava, jos oli ihan kirkasta niin tdnk valkovuotoa.
Vaikeaa sanoa mustista pikkareista väriä varmasti... Mutta eikös se nyt voi olla ihan kirkastakin? :o
Nyt on kyllä tosiaan pala paperia alushousuissa, niin näen, jos lisää tulee.
En ole koskaan ollut raskaana, mutta minulla valkovuoto on usein todella nestemäistä ja saattaa tulla läpi sekä alushousuista että farkuista. Todella noloa, kun sitä vaan lörähtää housuihin juuri silloin, kun vessaa ei ole lähimaillakaan...
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tollasta vuotelua joka alko noilla viikoilla ja jatku loppuun asti . Tuli kyl sen vessapaperinkin läpi. Kyllä sitä sitten tutkittiinkin onko lapsivettä , mutta ei ollu . Pissaa ei myöskään ollut . Eli mulla vaa tosi vetistä valkovuotoa läpi lähes koko raskauden ...
Okei, kiitos vielä sinullekin. Ehkä voin siis toivoa, että kyse oli ihan vain valkovuodosta. Sitten jos vielä jatkuu, niin pyydän tutkimuksia neuvolan kautta.
Kannattaa ehdottomasti oman mielenrauhan takia soittaa. Neuvolakortissa pitäis lukea numero synnytysosastolle, jonne tosiaan saa soittaa AINA kun vähänkin siltä tuntuu, että vauvalla tai sinulla ei kaikki ole kunnossa. :) Siellä kyllä neuvotaan ja annetaan seurantaohjeita joiden mukaan sitten edetään. Parempi on soittaa, kuin katua. Ei ole turhia tai tyhmiä kysymyksiä kun oman lapsen terveydestä on kysymys :)
Plus itsellä lapsivesi oli täysin kirkasta ennen synnytyksen alkua
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on lapsivettä, mutta jos huolettaa niin soita. Taitaa kuulua raskauteen tuo vetinen valkovuoto. Tosi ärsyttävä vaiva.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut raskaana, mutta minulla valkovuoto on usein todella nestemäistä ja saattaa tulla läpi sekä alushousuista että farkuista. Todella noloa, kun sitä vaan lörähtää housuihin juuri silloin, kun vessaa ei ole lähimaillakaan...
Mihin vessaan sitä edes ehtisikään. Ei valkovuotoa pysty pidättelemään.
Up.