Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko synnytyskipu ihan kamalaa?

Vierailija
20.04.2016 |

En uskalla hankkia lapsia sen takia :D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla alatiesynnytys meni pieleen ja päätyi sektioon. Eli en todellakaan lähtis enää alakautta kokeilemaan, lapsi meinas kuolla hapenpuutteeseen.

Vierailija
22/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu oli paljo helpompaa kestettävää mitä oli annettu ymmärtää.

Kuvailisin kipua polttoina eikä se nyt ollu kauheeta.Ekan lapseni kun sain ulos totesin että voisin synnyttää heti uusiks.Ei siis ollu kaamee kokemus vaikka väsyttävä ja pitkä olikin.

Toisen lapsen synnytys oli vieläkin helpompi vaikka oli melkein kilon isompi.

En siis käyttäny lääkkeellistä kivunlievitystä kummassakkaan.

Iso vaikutus on sillä miten suhtautuu kipuun,taisteleeko sitä vastaan vai ottaako sen hyvänä ja synnytystä edistävänä asiana:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyppäsin pelkopolilla jatkuvasti raskaana kunnes ne kyllästy siellä ja määräs suunnitellun sektion (pelkäsin sitäkin) :D

Vierailija
24/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perkeleellistä, mutta sen arvoista.

Vierailija
25/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin synnytyskipua sellaiseksi kamalaksi ''viiltäväksi'' kivuksi. Yllätyin positiivisesti kun se olikin polttavaa, tuntu siltä ku olis sytytetty tuleen. Tollanen polttava kipu mun mielestä helpommin kestettävissä ku sellanen viiltävä (esim kierukan asennus). Mulla ei oo koskaan ollu menkkakipuja joten niihin en osaa synnytyskipua verrata.

Vierailija
26/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha löysäp**ut alatiesynnyttäneet täällä alapeukuttaa sektio viestejä :DDDDDDDDDDD

Vierailija
27/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ihan oikeasti tarvinnut pelkopoliaikoja, jos synnytystavaksi olisi määrätty (suunniteltu) sektio.

Sama. Minua aina ihmetyttää miten jotkut voi pelätä jotain kipua enemmän kuin sitä, että joudut isoon leikkaukseen jossa vatsa avataan. Minä luotan kroppaani ja evoluution aikana kehittyneeseen synnyttämisprosessiin: tiedän että miljoonat naiset on siitä selvinneet joten selviän minäkin. Siksi en pelkää alatiesynnytystä ja sen kipua. Mutta ajatus sektiosta on aivan kammottava.

Vierailija
28/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei.

Itse synnytin ilman epiduraalia.

Vierailija
29/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se ihan perseestä. Otin kaikki mömmöt mitä tarjottiin, aika kamalaa oli silti. Ison osan toki unohti välittömästi kun lapsi oli puserrettu pihalle. Paskaa oli myös jälkisupistukset ekoina päivinä synnytyksen jälkeen, en jotenkaan osannut yhtään odottaa semmoisia tulevaksi kun esikoisesta kyse...

Vierailija
30/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä. Elinikäiset vammat ja traumat. 

Vierailija
31/31 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan, että aina ei epiduraalia ehdi saada vaikka haluaiskin. Sairaaloissa on tasan yksi anestesialääkäri päivystämässä, ja hänellä on koko päivystyspoli ja kaikki leikkaussalit hoidettavana. Hän voi joutua olemaan kiinni jossain vaikeassa leikkauksessa monta tuntia pitämässä potilasta hengissä, joten pakko priorisoida toisen henki ohi toisen synnytyskivusta. Eli valmistautukaa luomusynnytykseen ja muihin kuin lääkkeelliseen kivunhoitoon, ja tietty ilokaasua voi saada ilman että ane-lääkäri on paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän