Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan tapailemani mies alkoholisti?

Vierailija
19.04.2016 |

Olen tapaillut muutaman kuukauden ajan erästä miestä, jonka tapasin netin avulla. Asumme samassa kaupungissa ja näemme muutaman kerran viikossa ja viikonloput vietämme usein jomman kumman luona. Teemme yhdessä monenlaisia juttuja, lenkkeilemme, teemme ruokaa, käymme leffassa tai viihteellä.. Viihdytään toistemme seurassa hyvin, mutta nyt olen havaitsevani miehellä merkkejä jonkinasteisesta alkoholiongelmasta. Mitä av-raati on mieltä - onkohan aihetta epäillä alkoholismia vai ylireagoinko?

Tässä havaintoja:

- Ottaa joka ilta oluen tai kaksi, viikonloppuna enemmän. On kuulemma tapa, ja voisi lopettaa halutessaan. Ei halua, koska ei näe mitään pahaa.

- Viihteellä ollaan käyty vain muutama kerta, mutta lähes aina mies juo valtavan määrän (yli 10 annosta). On silti toimintakuntoinen ja aamulla ei merkkiäkään darrasta.

- Palkitsee itseään alkoholilla, esim. renkaanvaihto-kaljat tai siivous-olut. Synttärilahjaksikin toivoi viskipulloa, tavaraa ei kuulemma tarvitse.

- Kasvojen iho on punakka ja posket pöhöttää usein, vaikka muuten on hoikka ja urheilee useamman kerran viikossa.

- Mies valittelee aina vatsaansa ja äänistä päätellen kärsii usein ripulista.

- Nukkuu todella levottomasti ja heräilee hikoilemaan keskellä yötä. Sanoi johtuvan treenistä ja kropan ylikierroksista...

- Häpeilee juomisiaan ja juo salassa. Pyysin esimerkiksi kerran illalla hakemaan kaupasta sokeria kun loppui kesken leivonnan. Mies palasi sokerin kanssa ja tuoksui oluelle. Osti kuulemma matkaevääksi puolen kilsan matkalle, kun ihmettelin hajua.

- Työmatkojen jälkeen haisee aina vanhalta viinalta ja näyttää väsähtäneeltä. Vaikka puku päällä ja omin jaloin sieltäkin tulee..

Kaikesta huolimatta kova tekemään työtä, treenaa paljon ja hoitaa muutkin velvollisuudet. Huomaavainen ja ihana mies, jonka kanssa tahtoisin olla ja elää. Mutta tuo alkoholi jotenkin tuntuu hallitsevan liikaa miehen elämää.. :(

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ongelma.

Vierailija
2/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vielä alkoholisti mutta tuo ettei tule darraa on paha merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuossa on vielä epäselvää? Jos tuollaisen läträäjän haluat, niin siinähän sulla sellainen on. Jos haluat raittiin tai edes kohtuukäyttäjän, se ei ole tuo.

Vierailija
4/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo..on juoppo

Vierailija
5/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto.. en kattelis.

Vierailija
6/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asiat ja epäilykset varmasti kertovat jonkinlaisesta ongelmasta. En voi suositella jatkamaan, mikäli ei itse tykkää ottaa reippaasti. Minulla on kokemusta vanhemman alkoholiongelmasta, ja pari muuten ihan hyvää suhdetta olen joutunut lopettamaan miehen runsaan alkoholinkäytön vuoksi.

Vierailija
7/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäis olevan ongelma. Sano suoraan, että sua häiritsee ja pyydä oleen jonkin aikaa ilman. Jollei suostu/pysty, kannattaa unohtaa kyseinen mies.

Vierailija
8/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ja muut joilla kokemusta alkoholistin kanssa elämisestä: täsmäävätkö havainnot teidän mielestänne alkoholiongelmaan? Siinä mielessä olen onnellisessa tilanteessa, ettei omaan perhepiiriin tai lähituttaviin tietääkseni alkoholisteja kuulu.

7: mies on ollut ilman alkoholia 2-3 päivää, kun olimme vanhempieni kanssa viettämässä viikonloppua mökillä. Kotiinpalattua samana iltana tosin halusi viiniä ruoan kanssa. Minä juon hyvin vähän joten aikalailla yksinään tyhjensi senkin pullon.

-ap

Vierailija
9/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä alkoholisti, nyt alkuvaiheessa yrittää vielä hillitä ja selitellä juomista seurassasi, mutta usko pois, juo silloin kun ette näe, ja tulee jatkossa juomaan myös sinun läsnäollessasi enemmän.

Ihan klassiset alkoholismin merkit, ja tiedän valitettavasti liiankin hyvin mitä se on

Vierailija
10/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvainenhan tuo on, selvästi. 

tee hänelle haaste. lopetat itse vaikka sokerin ja mies alkoholin. viikonloppuna ei lähdetä viihteelle vaan keksitään jotain muuta, leffa, ruokaa tms. kuukaus? palkintona vaikka kylpylä. 

Vierailija
11/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hallitsevan liiaksi elämää kuten sanoit. Liikakäyttöä ehdottomasti ja on ainakin kehittämässä itsellensä alkoholismia. Kyllä täytyy selvitä normielämästä ilman kaljoja

Vierailija
12/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että ollaan kuule kuukausi kokonaan ilman alkoholipitoisia juomia. Se, miten vaikea kuukausi tulee olemaan hänelle, kertoo hänen riippuvuudesta syvyydestä.

Itse en voisi olla kuin miehen kanssa, joka käyttää alkoholia hyvin vähän, tyyliin yksi saunakalja kerran viikossa ja hiukan enemmän vain muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
13/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan täysin yksi yhteen mun entisen miehen oireiden kanssa, ja kyllä, on alkoholisti :( Ei sillä tavalla rapaspurgu että miettin aina että olenkohan vain vainoharhainen... 

Seurusteletkohan minun eksän kanssa :P 

Vierailija
14/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä vielä alkoholisti mutta tuo ettei tule darraa on paha merkki.

mä juon harvoin mut siedän alkoholia hyvin. harvoin on krapula. parhaimmillaan tullut neljältä kotiin ja kahdeksalta lapsi herättänyt tekeen aamupalaa (mummo ollut vahtimassa ja yökylässä) ku on niin ihanaa herättää äiti! ja siitä sitä noustaan ja päivä käynnistyy. 

Vierailija
15/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatus: pitääkö sun ihan oikeasti kysyä, että onko miehessä ainesta alkoholistiksi? Mun karvat nousi välittömästi pystyyn, ja kokemusta on noista vähän liikaakin...

Pohjimmiltaan varmaan kyse siitä, miten itse suhtautuu, minkä verran läträämistä jaksaa katsella. Itselleni olisi ehdoton ei, joku toinen ilahtuisi kun löytäisi kaltaisensa, kolmas siltä väliltä.

Vaikeaksi tämän tekee se, että jos mies kitkuttelisikin pyynnöstäsi juomatta vaikka kuukauden päivät, niin itse ongelma ei poistu mihinkään. Se on ota tai jätä, karvoineen päivineen.

Vierailija
16/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus :( tätä pelkäsinkin, vaikka osasin oikeastaan aavistella. Muuten mies tuntuu niin täydelliseltä, että olen jotenkin koittanut selitellä itselleni merkkejä parhainpäin ja katsoa sormien läpi. Löytyyhän sitä muutakin, kun tarkemmin miettii. Vaikka kun lauantaiaamulla ei ollakaan ajokunnossa ja joudun heittämään sovittuun tapaamiseen.. tai kun kaljaa haetaan vaikka paukkupakkasissa ja kaatosateessa, mikäli kaapissa ei ole.

13: jos nimi alkaa A:lla niin voi hyvinkin olla.

-ap

Vierailija
17/44 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso päihdelinkki.fi jossa testejä, niistä huomaat että mies on suurkuluttaja ja terveys suuressa vaarassa alkoholin takia.

Vierailija
18/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eksä oli ensikosketus alkoholismiin, oikeastaan ainut kosketus. Siksi olin vähän ulalla ap:n tapaan ja kyselin itseltäni, ylireagoinko. 

Mies klassiseen tapaan kertoi, että voi halutessaan pitää taukoa alkoholista. Mutta ei tietenkään pitänyt, koska miksi olisi halunnut. Niin, miksi olisi halunnut, vaikka toinen sitä pyytää...

Lopulta totesin, että saa olla keskenään, koska asiat eivät muutu kuin koko ajan pahempaan suuntaan. 

Törmäsin häneen talvella 14 vuoden jälkeen. Hän oli pienessä sievässä ja kaikesta päätelleen kalja ja tupakka ovat maistuneet kaikki nämä vuodet. Itse olen ollut molempien suhteen  absolutisti nämä vuodet, joten en voinut kuin onnitella itseäni. Meidän yhteiselämä olisi ollut täyttä tuskaa erilaisten arvojen vuoksi. 

Vierailija
19/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
20/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kiva ylläri on kun saa tietää että mies on tuhonnut taloutensa pikavipeillä. "Hei maksa sä tällä kertaa, ku mulla ei oo vielä palkka tullut". Joo joo, niinpä niin p%(#"= :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä