Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan tapailemani mies alkoholisti?

Vierailija
19.04.2016 |

Olen tapaillut muutaman kuukauden ajan erästä miestä, jonka tapasin netin avulla. Asumme samassa kaupungissa ja näemme muutaman kerran viikossa ja viikonloput vietämme usein jomman kumman luona. Teemme yhdessä monenlaisia juttuja, lenkkeilemme, teemme ruokaa, käymme leffassa tai viihteellä.. Viihdytään toistemme seurassa hyvin, mutta nyt olen havaitsevani miehellä merkkejä jonkinasteisesta alkoholiongelmasta. Mitä av-raati on mieltä - onkohan aihetta epäillä alkoholismia vai ylireagoinko?

Tässä havaintoja:

- Ottaa joka ilta oluen tai kaksi, viikonloppuna enemmän. On kuulemma tapa, ja voisi lopettaa halutessaan. Ei halua, koska ei näe mitään pahaa.

- Viihteellä ollaan käyty vain muutama kerta, mutta lähes aina mies juo valtavan määrän (yli 10 annosta). On silti toimintakuntoinen ja aamulla ei merkkiäkään darrasta.

- Palkitsee itseään alkoholilla, esim. renkaanvaihto-kaljat tai siivous-olut. Synttärilahjaksikin toivoi viskipulloa, tavaraa ei kuulemma tarvitse.

- Kasvojen iho on punakka ja posket pöhöttää usein, vaikka muuten on hoikka ja urheilee useamman kerran viikossa.

- Mies valittelee aina vatsaansa ja äänistä päätellen kärsii usein ripulista.

- Nukkuu todella levottomasti ja heräilee hikoilemaan keskellä yötä. Sanoi johtuvan treenistä ja kropan ylikierroksista...

- Häpeilee juomisiaan ja juo salassa. Pyysin esimerkiksi kerran illalla hakemaan kaupasta sokeria kun loppui kesken leivonnan. Mies palasi sokerin kanssa ja tuoksui oluelle. Osti kuulemma matkaevääksi puolen kilsan matkalle, kun ihmettelin hajua.

- Työmatkojen jälkeen haisee aina vanhalta viinalta ja näyttää väsähtäneeltä. Vaikka puku päällä ja omin jaloin sieltäkin tulee..

Kaikesta huolimatta kova tekemään työtä, treenaa paljon ja hoitaa muutkin velvollisuudet. Huomaavainen ja ihana mies, jonka kanssa tahtoisin olla ja elää. Mutta tuo alkoholi jotenkin tuntuu hallitsevan liikaa miehen elämää.. :(

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valtavasti vastauksista.

Tosiaan suhde on vielä tapailu asteella, mutta varsinkin mies on hyvinkin innokas. Puhuu yhteenmuutosta ja suunnittelee tulevaa perhe-elämää. Tämä alkoholiasia haittaa minua valtavasti, sillä muuten meillä natsaa täydellisesti. Mies sanoo olevansa  erittäin onnellinen ja niin olen minäkin. Kiinnostuksen kohteet natsaa, huumorintaju myös, arki sujuu sulavasti ja olemme molemmat toimeliaita luonteelta.

Näin tarkemmin ajateltuna, emme ole koskaan riidelleet tai minulla ei ole ollut aihetta edes pahoittaa mieltäni paitsi kun mies on humalassa. Sillloin lupauksia petetään, reissut venyvät, saan kuulla olevani ruma ja lihava. Toistaiseksi nämä kerrat ovat kuitenkin olleet harvassa. Seuraavana päivänä aina rakastetaan koko sydämestä , ylistetään kauneutta ja maalaillaan yhteistä tulevaisuutta.

Mulla on vaikea olo... :(

-ap

Vierailija
42/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos valtavasti vastauksista.

Tosiaan suhde on vielä tapailu asteella, mutta varsinkin mies on hyvinkin innokas. Puhuu yhteenmuutosta ja suunnittelee tulevaa perhe-elämää. Tämä alkoholiasia haittaa minua valtavasti, sillä muuten meillä natsaa täydellisesti. Mies sanoo olevansa  erittäin onnellinen ja niin olen minäkin. Kiinnostuksen kohteet natsaa, huumorintaju myös, arki sujuu sulavasti ja olemme molemmat toimeliaita luonteelta.

Näin tarkemmin ajateltuna, emme ole koskaan riidelleet tai minulla ei ole ollut aihetta edes pahoittaa mieltäni paitsi kun mies on humalassa. Sillloin lupauksia petetään, reissut venyvät, saan kuulla olevani ruma ja lihava. Toistaiseksi nämä kerrat ovat kuitenkin olleet harvassa. Seuraavana päivänä aina rakastetaan koko sydämestä , ylistetään kauneutta ja maalaillaan yhteistä tulevaisuutta.

Mulla on vaikea olo... :(

-ap

Niin, noin Se usein alkaa, suhde alkoholistin kanssa. Ja lopulta olet vain ruma ja lihava akka, joka on syypää juomiseen. Suojele itseäsi tai pian olet itsekin siinä samalla sairastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihan suhde kun haukutaan rumaksi ja lihavaksi :(

KUUNTELE itseäsi! Ihan kamalaahan tuo on jo nyt!

Vierailija
44/44 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on. Tulee loppuelämänsä tissuttelemaan, juomaan, ottamaan "pari" kun on hyvä syy (esim. hyvä päivä, huono päivä, työpäivän jälkeen, koska on vapaapäivä, kesäloma alkaa, kesäloma jatkuu, kesäloma loppuu, joulu, juhannus, vappu, pääsiäinen, perjantai, lauantai, sunnuntai, maanantai, tiistai, keskiviikko, torstai, hyvän ruuan kanssa, kuuma päivä, sauna, voihan sitä nyt joskus pari ottaa ja erityisesti siksi kun sinä olet niin rasittava nalkuttaja että ajat hänet juomaan). Ei tajua itse ongelmaa tässä eikä tule tajuamaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi