3kk häihin, kaikki on sekaisin!
Eli oltaisiin menossa häihin 3kk päästä ja on ärsyttävä tilanne päällä...
Kaaso ja bestman suunnittelevat KAIKKI ohjelmat niin ettei me mieheni kanssa niistä tiedetä kuin häävalssi.. vaikeaa tässä on suunnitella koko häitä, kun he ei tiiä mitään vielä ohjelmista eikä siitä kuinka kauan ne kestää.. Vihkiminen on klo 14 ja sen jälkeen hääkuvaus, ja juhlapaikka on 9,5km päästä kirkosta.. Häät ei kestä hyvä et edes 4-6h, joten sekava tilanne, kun kaikissa muissa tärkeissä jutuissa voi venähtää niin ettei ohjelmiin välttämättä ole aikaa, joten oisko jollain neuvoja?
Ollaan myös koko ajan miettimässä, että missä järkevässä järjestyksessä kaikki tulee olemaan..
Lisäksi tällä nykyisellä hääporukalla ei oikein ole koskaan aikaa suunnitella meidän kanssamme mitään, eikä oikein vastaile facebook-ryhmäänkään..
Lisäksi on myös ongelmia missä musa soi..
Kylätalolla vaan syödään -> soiko siellä jotain?
Iso piha käytettävänä -> soiko siellä jotain?
ja tanssilavalla syödään jälkiruoka ja tanssitaan..
onko jollain ideoita tai ajatuksia, miten tästä voisi selvitä :)
Kommentit (19)
omat häät ovat siis kyseessä terv. ap
Kuullostaa sekavalta.. Ootteko sä menossa naimisiin ap vai vieraaksi jonkun muun häihin? Jos on omat häät kyseessä, niin tottakai otat ohjat omiin käsiin ja teet päätökset kumppanisi kanssa. Kuka ne häät maksaa?
Miksi juhla kestää vain 4-6 tuntia?
Ihan on oma vikasi että oot pihalla, kun annoit koko homman muitten niskoille! Ne ei ole sinun häät vaan ne on niitten bestmänien ja kaasojen häät ketä järjestää ne sinulle ja sinä tulet vaan vieraaksi sinne, vaikka menetkin naimisiin! Ei sitten kannata vittuilla kenellekkään kun ei olekkaan voileipäkakkua kahveepöydässä ja karjalanpaisti on ylikypsää. Tallinnan viinatkin loppuu kesken ja koko häät menee niin pilalle, että koko suku nauraa niitä vielä ensi vuosikymmenelläkin että kuinka kamalan tylsät kekkerit oli, kun sukulaismiehet joutuu lyömään toisiaan Moralla seuraintalon takana ja vielä ihan selvinpäin kun ei ole ollut kunnolla viinaksia!
Vierailija kirjoitti:
Miksi juhla kestää vain 4-6 tuntia?
meidän häät on pienet max 50hlö ja muutenkin häät tulee olemaan asuinpaikkakunnasta yli 80kilsan päässä.
ja kysymykseen vastaan jo etukäteen että miksi niin kaukana on se, et se on meille tärkeä paikka, missä häät pidetään eikä haluta kaupunki häitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa sekavalta.. Ootteko sä menossa naimisiin ap vai vieraaksi jonkun muun häihin? Jos on omat häät kyseessä, niin tottakai otat ohjat omiin käsiin ja teet päätökset kumppanisi kanssa. Kuka ne häät maksaa?
ollaan itse menossa naimisii, sori kirjoitusvirhe.
ollaan itse päättämässä ruoat ja juomat ja itse paikka ja musiikki, mutta kaaso ja bestman oli sitä mieltä, että he päättää ohjelmista ja asia on fine, mutta he ei näytä ottavan kovin vakavasti asiaa, kun he eivät osaa kertoa vieläkään, että kuinka monta ohjelmaa ja kuinka kauan kestää kaikki jne.
Hääpari itse suunnittelee omat häänsä!!! Kaaso pitää kirkossa sun kimppua ja bestman pitää ehkä puheen, näin kärjistetysti. Te itse suunnittelette ja huolehdittu kaiken!! Tarvittaessa kysytte ystävien ja sukulaisten apua jonkun kohdan toteuttamiseen, mutta et sä nyt hyvä ihminen voi sysätä vastuuta sun omista häistä jollekin muulle!
Vierailija kirjoitti:
Hääpari itse suunnittelee omat häänsä!!! Kaaso pitää kirkossa sun kimppua ja bestman pitää ehkä puheen, näin kärjistetysti. Te itse suunnittelette ja huolehdittu kaiken!! Tarvittaessa kysytte ystävien ja sukulaisten apua jonkun kohdan toteuttamiseen, mutta et sä nyt hyvä ihminen voi sysätä vastuuta sun omista häistä jollekin muulle!
edelleen vastuuta ei oo siirretty kenellekään, ne itse haluaa suunnitella ohjelmat!!
terv. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
edelleen vastuuta ei oo siirretty kenellekään, ne itse haluaa suunnitella ohjelmat!!
terv. ap
Niinhän sinä sanot! Taidat valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. ap
No sitten ilmoitatte, että lopulliset ohjelmasuunnitelmat toimitetaan teille xx.x. mennessä, ja te hyväksytte tai olette hyväksymättä.
Nyt ap otat itse ohjat käsiisi ja suunnittelet aikataulun itse sulhasesi kanssa. Miksi kaaso ja muu hääseurue on vastuussa ohjelman suunnittelusta? Teidän häät ja teidän vastuulla suunnitella niin, että kaikki sujuu. Jos siis ei ole palkannut ammattilaista hoitamaan hommaa (en kyllä tiedä onko Suomessa hääsuunnittelijoita..?). Jos ystävät haluavat yllättää teidät jollain ohjelmalla, niin sillekin täytyy erikseen suunnitella ajankohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. ap
Niinhän sinä sanot! Taidat valehdella.
sinä ilmeisesti sitten tiedät paremmin, kuin me itse...
Lyökää te sitten aikataulu edes suunnilleen paikoilleen, jos kaasolla ja bestmanilla on jotain ohjelmanumeroita mietittynä. Kannattaa varmaan aloittaa lyhyellä tervetulopuheella ja sitten heti ruoka, muuten ihmiset kuolee nälkään. Ruokailun pituus riippuu keittiöstä, ruuista ja ihmismäärästä. Niistä kannattaa puhua keittiöväen kanssa, saa jonkun arvion kestosta. Ruokailun jälkeen vapaata seurustelua tai joku kaason ja bestmanin ohjelmanumeroista. Kakkukahvit sitten kun keittiö saa ne katettua, ihmiset haluaa kahvinsa kohta ruuan jälkeen. Sen jälkeen taas ohjelmaa tai vapaata oleilua, sitten voikin ottaa sen valssin ja tanssia.
Teette itse ohjelmarungon johon merkitset, mihin väliin tahtoisit ohjelmaa (ja suunnilleen sopivat kestoajat) ja missä kohtaa musiikin pitää olla päällä. Ne on teidän häät. Valmiilla rungolla avustajat voi helpommin miettiä jotain kivaa ylläriohjelmaa, jos se kerta kaikille on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ollaan itse päättämässä ruoat ja juomat ja itse paikka ja musiikki, mutta kaaso ja bestman oli sitä mieltä, että he päättää ohjelmista ja asia on fine, mutta he ei näytä ottavan kovin vakavasti asiaa, kun he eivät osaa kertoa vieläkään, että kuinka monta ohjelmaa ja kuinka kauan kestää kaikki jne.
No te teette aikataulun ja ilmoitatte, että tähän väliin mahtuu vartin ohjelmanumero ja tuohon väliin kahdenkymmenen minuutin juttu. Ja haluatte x määrän puheita, kyllä/ei nolostuttaville jutuille, haluatte/ette halua itse osallistua jne. Kaaso ja bestman laatii ohjelman teidän suuntaviivojen mukaan.
kiitos 16 ja 17 tekstin kirjoittaneille! :)
kiitos vinkeistä :)
terv. ap ja mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No te teette aikataulun ja ilmoitatte, että tähän väliin mahtuu vartin ohjelmanumero ja tuohon väliin kahdenkymmenen minuutin juttu. Ja haluatte x määrän puheita, kyllä/ei nolostuttaville jutuille, haluatte/ette halua itse osallistua jne. Kaaso ja bestman laatii ohjelman teidän suuntaviivojen mukaan.
kiitos vinkeistä :)
kenen häihin te olette menossa?