Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelupaikka ja aamuherätykset :/

Vierailija
19.04.2016 |

Aloitan siis syksyllä opinnot mutten jaksa uskoa että saan helposti asunnon kaupungista.
Tämä tarkoittaa että joudun heräämään viimeistään viideltä että ehtisin junaan, ja olisin ilmeisesti kotona joskus aikaisintaan kuudelta illalla.
Voiko tällainen järjestely toimia vai pitääkö ottaa välivuosi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat. Haet opiskelija-asuntoa ja aivan varmaan sellainen irtoaa alle vuodessa.

Vierailija
2/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Itse opiskeluaikoina lähdin kotoa kuudelta kouluun, koulusta töihin ja takaisin kotiin klo 22 aikoihin ja jaksoin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan jaksaisi tuollaista, että ei olisi mitään muuta elämässä kuin koulu ja koulumatkat, kotona kävisi vain nukkumassa. 

Vierailija
4/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat opiskelijana jonkinlaisen kämpän. Jos et heti niin jossain vaiheessa kuitenkin. Ota myös selville, onko alueen motelleilla ja hotelleill huoneita kuukausitaksalla, joskus ne ei maksa paljonkaan enemmän kuin yksiö. Ja koko ajan haet huonetta solusta, aina sellainen jossain vaiheessa jostain löytyy.

Vierailija
5/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on. Itse opiskeluaikoina lähdin kotoa kuudelta kouluun, koulusta töihin ja takaisin kotiin klo 22 aikoihin ja jaksoin hyvin.

Sulla ei sitten vissiin ollut mitään kotitehtäviä, tenttiinlukuja tms.

Vierailija
6/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksaa. Haudassa voi sitten levätä. Itse tein täysipäiväistä työtä + ylitöitä ja opiskelin samalla.

Vierailija
7/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, jos jaksat. Minä herään aikaisimmillani klo 4.20, jotta ehdin junaan. Päivä matkoineen on 8-14 -tuntinen, joku tenttipäivä on ollut 18-tuntinenkin. Käyn luennoilla enää kerran-kaksi viikossa, loppusuoralla mennään. Perhesyistä muutto opiskelukaupunkiin ei ole mahdollinen. Missään nimessä en kulkisi tällaista työmatkaa (170 km suuntaansa) tai jaksaisi, jos reissaus olisi jokapäiväistä.

Vierailija
8/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen öisinkin. Teen osa-aikatöitä sivussa, ja reissaan opiskelupaikkakunnalle. Joka viikko on vähintään yksi päivä n. 3 h yöunilla.

Vierailija
9/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei sitten vissiin ollut mitään kotitehtäviä, tenttiinlukuja tms.

Eipä juurikaan joo. Entä sitten? Ap sanoi olevansa kuuden aikoihin takaisin kotona, jäähän siinä muutama tunti hyvää aikaa.

Vierailija
10/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelen öisinkin. Teen osa-aikatöitä sivussa, ja reissaan opiskelupaikkakunnalle. Joka viikko on vähintään yksi päivä n. 3 h yöunilla.

Jatkan vielä. Eli on mahdollista, mutta varaudu siihen, että pää voi olla välillä sekaisin. Jos suvussa on jotain halvauksia, diabetestä tms. niin kannattaa huomioida terveys ottamatta turhia riskejä. Kotona joudut kuitenkin vielä opiskelemaan illat.

Vierailija
11/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia ja saanet jonkinlaisen kämpän vuoden kuluessa. Junassa voi opiskella eli se aika ei mene ollenkaan hukkaan. Kotona joutuisit muuten istumaan pöydän ääressä ja opiskelemaan saman ajan, junassa se voi olla jopa helpompaa kun ei ole häiriötekijöitä (=muita odottavia töitä tai kiinnostavia tekemisiä) ympärillä.

Vierailija
12/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kuukauden kokeillut samanlaista aikataulua. Oli rankkaa, enkä olisi kyllä jaksanut yhtään pidempään. Mutta etköhän saa asunnon viimeistään syksyn aikana!

Vierailija
13/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opiskelupaikka on jo varmistunut? Heti ja välittömästi opiskelija-asuntohakemus vetämään, missään nimessä ei kannata jäädä odottelemaan syksyä.

Vierailija
14/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnistua jonkin aikaa. Opettele nukkumaan tai työskentelemään vaunussa.

Vierailija
15/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vaan ja asuntohakemusta sisään. Siinä samalla voit totuttautua tulevaisuuden työmatkoihin!

Vierailija
16/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#pullamössö

Itse kävin päivät töissä 7-14 ma-pe. Koululle 2 junalla klo 15:30. Iltakoulua ma-to 15:30-21.

Vkonloput töissä.

Kesti pari vuotta. Tullut mieleenkään kitistä!

Vierailija
17/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tota jaksa kauaa. Kyllä jokainen tarvitsee koulun ja työn ulkopuolisenkin elämän. Muuten tulee vaikka mitä henkisiä oireita.

Vierailija
18/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että ylipäätään pääset opiskelemaan?

Vierailija
19/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraspaikkakuntalaiset saavat monesti asunnon nopeammin kuin lähialueella asuvat, jos hakee joltain opiskelija-asuntosäätiöltä kämppää. Itselläni oli onnea matkassa, mutta sain pienen yksiön ihan parissa viikossa hakupapereiden jättämisestä.

En suosittele suunnittelemaasi päivärytmiä. Ajat vain itsesi loppuun siinä. Ei opiskeluajan pitäisi olla ylisuorittamista, eihän siinä opiskelut ja asioiden omaksumiset onnistu niin hyvin jos on kaikki päivät aikataulutettu minuutilleen. Älä kuuntele niitä, jotka sanovat että ehdit elää myöhemminkin. Ei minkään hiukankin pitemmän elämänvaiheen pitäisi olla vain tulevaisuuden odottamista.

Vierailija
20/21 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt vastaavaa 1-3 kertaa viikossa joka toinen viikko ja jo sekin on ollut todella raskasta. Kyllähän kaikkea jaksaa, jos tietää että se on väliaikasta ja varsinkin, jos vähän ajan kuluttua saat vuokrakämpän. Mutta silti, jollet tiedä koska saisit vuokrakämpän ja joutusit muutamankin kuukauden kulkea noin niin se on todella kuluttavaa. Illalla ei jaksa oikeastaan tehdä muuta kuin mennä melkein heti nukkumaan. Eli sulla olisi vielä viikonloputkin pyhitetty tenttiluvuille. Itse varmaan kokeilisin jonkun aikaa kulkea ja, jos tuntuisi liian raskaalta niin hankkisin jonkun vaihtoehtoisen majoituksen.