Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käy rinnoille imettäessä?? Kokemuksia?

Vierailija
21.02.2006 |

Tässä ekakertalaisena kauhulla mietin, että kuinkas käy.. Tuleeko rinnoista aina " kansallispuvun taskut" kun imettää? Ja jos tulee, niin saako niitä entiselleen enää muuta kuin silikonilla..

Mulla on suht pienet (mutta terhakat ;)) rinnat eli b-kuppi, ja äidilläni on samanlaiset ja niitten " kohtaloa" olen kauhulla kattonut..

Ja älkää kiltit vastatko että on se lapsen ruokkiminen sen arvoista, että rintansa uhraa..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Ainakin vaimollani on mennyt ihan hyvin. C-kuppi normaalisti, mutta raskauden loppuvaihe d-kuppi. Tisut ovat kestäneet tosi hyvin. Muista juoda tarpeeksi vettä, ja syödä täysipainoista ruokaa. Rinnatkin tarvitsevat ravinteita voidakseen hyvin.Vierailija:

Tässä ekakertalaisena kauhulla mietin, että kuinkas käy.. Tuleeko rinnoista aina " kansallispuvun taskut" kun imettää? Ja jos tulee, niin saako niitä entiselleen enää muuta kuin silikonilla..

Mulla on suht pienet (mutta terhakat ;)) rinnat eli b-kuppi, ja äidilläni on samanlaiset ja niitten " kohtaloa" olen kauhulla kattonut..

Ja älkää kiltit vastatko että on se lapsen ruokkiminen sen arvoista, että rintansa uhraa..

Vierailija
2/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienet A/AA-kupin rinnat. Kaksi lasta olen imettänyt pitkään: lopetin vasta kun lapset 1v3kk. Nyt lapset ovat leikki-ikäisiä ja rintani ovat täysin entisellään.

Imetyksen lopettamisen jälkeen kesti vähän aikaa ennen kuin rinnoista tuli taas yhtä " täyteläiset" kuin ennenkin. Mutta tuli kuitenkin! Eihän nämä tosiaan mitkään isot ole alunperinkään, mutta minä ja mies näistä kovasti tykätään! (Puhumattakaan niistä vauvoista..)

Kavereilla, joilla on isommat rinnat, on kyllä sitä valahtamista tapahtunut imetysten jälkeen. Mutta kyllähän se maanvetovoima tekee iän myötä muutenkin tehtävänsä.

En kyllä itse jättäisi missään nimessä imettämättä rintojen ulkonäön vuoksi. Ennemmin hankkisin sitten myöhemmin vaikka silikonit! (En kyllä tosiaan sellaisistakaan unelmoi..)

Imettäminen oli todella IHANAA! Hienoimpia asioita elämässäni. Ihana tapa olla lähellä lasta ja tehdä hänelle niin hyvä olo. Itsellekin siitä tuli ihana rentoutunut olo. En koskaan unohda sitä ääntä, kun vauva latkii ja nielee maitoa.

Koko ajan tulee yhä uusia tutkimuksia, miten hyödyllistä imetys lapsen kehitykselle on. Vaikuttaa aivojenkin kehitykseen.

Eli tiivistäen: Imetä ihmeessä! Hommaa sitten vaikka ne silikonit imetysten jälkeen, jos et enää kestä rintojasi! Sitä paitsi: Ei se imetys välttämättä rintojen ulkonäköön edes vaikuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistäni imetin 7kk. Vaikka imetyksen aikana tarvitsin d-kupin liivit (norm.b) palautuivat rinnat ennalleen imetyksen loputtua. Toista imetin vuoden ja selvästi pitkä imetys vaikutti ensimmäistä enemmän. Kolmatta 8kk, rinnat pieneni.Neljättä imetin vuoden ja se taas näkyy... Nykyisin a-kupit ja silikonille olisi käyttöä...

Vierailija
4/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

psi. Pillullahan on käyttöfunktio, mutta rinnat vaan ovat.

Vierailija
5/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli sellaset suipot. Tykkään nykysistä enemmän.

Vierailija
6/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan ne voineet iän myötä muutenkin vähän valahtaa. Imetyksen aikana, kun rinnoista tuli valtavat, oli ruskeita raskausarpia mutta nekin on vaalenneet ihan näkymättömiin. Ja hyvään tarkoitukseen meni, imetys on äityden ihanimpia hetkiä!

Vierailija
7/19 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 3 kertaa raskaana ollut

Vierailija
8/19 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko palautui entiselleen mutta nyt ovat monin verroin riippuvammat. Raskaus ja imetysaikana venyivät muhkeisiin d-mittoihin joista oli hupinsa silloin mutta valitettavasti se ei ole pysyvää. Niinkuin joku muukin sanoi, rinnat voi kyllä rupsahtaa imettämättäkin jos ovat raskausaikana venyneet - kaikille ei ehkä käy niin mutta useimmille.

Nooh, ei ne silti ihan kauheat ole. turhia murehdit. Ja jos ihan toivottomasti käy niin voihan niitä kohottaa vaikka ilmankin silikonia jos tosiaan siltä tuntuu.

Vierailija
9/19 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ajatellut ihan samaa että miten raskaus ja imetys vaikuttaa rintoihin. Matkan varrella nähtyä ja koettua:) Joiltakin naisilta en ikinä uskoisi että ovat imettäneet, rinnat kiinteä ja terhakkaat. Sitten on taas tapauksia nuoriakin 20v ja yli, rinnat ovat kuin auton roiskeläpät ja sieltä sojottaa venynyt ja vanunut nänni aivan johonkin muuhun suuntaan kuin ylös tai suoraan eteenpäin.

En ole myöskään huomnnaut sillä olevan mitään merkitystä minkä kokoiset rinnat ovat olleet.

Se miten imetys on vaikuttanut näin eri tavalla niin siihen en osaa valitettavasti vastata, en ole kehdannut kysyä;)

mies35

Vierailija
10/19 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kiinni naisen kudostyypistä. Jos on saanut perintönään haperon, helposti venyvän/repeilevän kudostyypin, niin paljon todennäköisemmin raskaus, synnytys ja imetys jättää jälkiä kehoon. Raskausarvet, repeämät synnytyksessä, riippurinnat jne. (Tosin jos joku näistä toteutuu, se ei tarkoita että kaikki - esim. itsellä pahat arvet mutta ei repeämiä ollenkaan) Kudostyyppiin ei voi vaikuttaa itse. Rinnat voivat repsahtaa jo pelkästään raskauden takia, samoin lyhyenkin imetyksen, ja olla riipahtamatta pitkänkin imetyksen takia - imetyksen pituus ei asiaan vaikuta, tai ainakin hyvin vähän. Ihan turhaan siis joku jättää imettämättä suojellakseen rintojaan, kyllä ne riipahtaa ilman imetystäkin jos on riipahtaakseen.

Sitten oma kokemus. Kuppikoko muuttui raskaudessa d:stä e/f:ksi ja imetyksen loputtua oli c. Kyllähän ne muutti muotoaan, mutta ei menneet sellaisiksi tyhjiksi pusseiksi, mitä olin pelännyt, ja hyvillä liiveillä näyttävät edelleen ryhdikkäiltä vaatteet päällä. Nännit terhakoitui matalista pystyssä sojottaviksi, mikä on ihan kivaa.

Vierailija
11/19 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pehmoiset rinnat ja äidilläni kovat. Arvaa kummalla on paremmat tissit? äidillä, vaikka ikää on 30 v. enemmän kuin minulla.

Vierailija
12/19 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen ovat c-kupin koossa, vähän riippuvat muttei kovin paljoa. Kannattaa käyttää hyvin tukevia liivejä odotus- ja imetysaikana.

Vierailija
13/19 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muutosta. Kaikkia imetin, kuppikoko B ja edelleen ovat terhakkaasti pystyssä. Mutta tämä lienee kovin yksilöllistä - tämäkin! Kiloja jäi 4.5 pysyvästi näinden kolmen jälkeen (alku 55 ja nyt noin 59.5 kg). Eli ei paino-ongelmiakaan. Sen sijaan sain vatsaani aivan järkyttävät raskausarvet, ei voi sanoin kuvata. Iho on kuin, kuin... miten kuvailisi... kuin jollakin alienilla! Sitä suren, mutta minkäs teet. Mikään voide ei (enää) auta.

Vierailija
14/19 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia oli hädin tuskin A-kuppi, nyt ovat saaneet lisää pyöreyttä ja koko B 75. Kaksi lasta imetetty 9 kk ja ikää 31 v.

Vierailija
15/19 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen olivat pystyt rinnat, nyt laskeutuvat. Ihan tykkään näistäkin, kunhan imetyksen loputtua näihin totuin.

Rinnat kasvoivat pari kuppikokoa jo raskauden aikana. Lihoin, ehkä siinäkin osasyy. Minulta tihkui myös maitoa jo puolivälistä raskautta alkaen.

Olivat tosi kovat, isot ja kipeät imetysaikana (täysimetin kovaa syömäriä). Sitten helpotti, kun imetys loppui. Turvotus laski, koko pieneni.

Vierailija
16/19 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo.. On monenlaista tisukkaa tullut nähtyä:

16 vuotias, ei lapsia, kevytrakenteinen. B-kuppi. Terhakat ja pehmeät.

19 vuotias, ei lapsia, normaalipainoinen. C-kuppi ja täynnä raskausarpia. Ja roikkuivatkin niinkuin 40 kymppisellä.

24 vuotias, ei lapsia, pyöreä. A-kuppi. Yllättävän kiinteät.

28 vuotias, ei lapsia, normaalipainoinen. C-kuppi, maailman kauneimmat rinnat.

30 vuotias, 2 lasta, normaalipainoinen. B-kuppi (Ent C). Roikkuu lasten jäljiltä. Ei arpia, ei edes vatsan seudulla.

37 vuotias, 1 lapsi, normaalipainoinen. A-kuppi. Ei arpia, ei roiku.

Tää on siis joltain 15 vuoden ajalta mieleenpainuvimmat...

Vierailija
17/19 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen jälkeen ne on ruvennu roikkumaan tosi ikävästi :( En tiedä sitten että onko syy raskaudessa vai imetyksessä... no olishan ne varmaan ruvennu muutenkin iän myötä roikkumaan. Harmittaa vaan kun oon vielä aika nuori (21v) ja on jo nyt rumat tissit.

Vierailija
18/19 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen imetystä kokoa D, imetyksen aikana kokoa E ja ja nyt olen raskaana niin taas ollaan E-kupissa. Raskaat rinnat eivät pysy terhakkaina pystyssä, ikuisesti. Luonnonlaki jota ei voi muuttaa. Pienirintaisilla ystävilläni (B-kuppi tai pienempi) rinnat ovat imetyksistä ja raskauksista huolimatta pysyneet mielestäni kauniimpina kuin meillä joilla rintavarustusta on enemmän. Pienissä ja isoissa rinnoissa on olemmissa hyötynsä. Isot näyttää hyviltä liivit päällä ja pienemmät myös ilman niitä! :-D

Pääasia on kuitenkin lapsen etu. Imetä, mm. ehkäiseehän se lapsen diabetestä, äidin munasarjasyöpää jne..

Ps. nyt kannattaa käydä tutustumassa imetystukilistan sivuihin. Imetys kun on useimmille aluksi vaivalloista ja hieman hankalaa. Sitten se muutaman viikon jälkeen alkaa sujua huomaamatta. Pienen vauvan kanssa kun ehdi niinkään imetyksen kirjalliseen puoleen tutustua..

Nainen 30v

Vierailija
19/19 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivut ovat toisinaan imetysfanaattiset taaperoimetyksineen yms. mutta noilta sivuilta löytää parhaat vastaukset pakkautuneisiin rintoihin, rikkinäisiin nännipihoihin yms. mihin voi imetettäessä törmätä.

http://www.imetystukilista.net/faq/faq.php

Nainen 30v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän