Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~*~ Tonskat vk 27-28~*~*~*~

30.06.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

10.7.08 QueenBzZ

28.7.08 Larsku85

3.8.08 quiero3

18.8.08 sapa-82

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

01/09 Han-han

16.1.09 Laventeli, Jepsis

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08 ??

Poikia yhteensä: 1

Tyttöjä yhteensä: 1

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Ei vieläkään päätetty :)

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensialkuun Queenin perheelle hirmuiset onnittelut pikkukakkosesta!

Vitsi mä oon ite aivan huolissani tästä mukelosta. Eilen eikä toistaiseksi tänään ole tuntunut mahssa mitään... Viime yön sitten yllättäen valvoin ja hermoilin. Päivemmällä vetelin hillomunkkiakin toiveena, josko muksu osoittaisi sokerihumalassa vähän elonmerkkejä, muttei... Ja ei kai tässä mitään oikein voi tehdäkään jos kerta neuvolatädinkin mukaan parin päivän hiljaiselo mahassa on ihan normaalia... Ite saan kyllä kohta vaan hermoromahduksen, argh!

MiaMik kyseli kestoilusta. Meillä kestoillaan täyspäiväisesti Hilun kanssa ja kakkosen kanssa myös jos mukelo porskuttaa maailmaan. Hilu on käyttänyt aikalailla taskuvaippoja ihan pienestä lähtien ja samaa varmaan koitetaan kakkosenkin kanssa. Tosin ihan pienellä nuo taskut kyllä falskaili usein (kiitos rimpulajalkojen), joten harkitsen kyllä kovasti ihan villahousujen ja harsojen testailua. Ja onnittelut, että olet päässyt pahoinvoinnista niskan päälle! Muistissa on vielä itelläkin se päivä kun ekaa kertaa ei tarvinnut leksailla kertaakaan (Hilun kanssa se taisikin olla jo pitkälti yli rv 20+) joten myötätuntua löytyy!

Queenillä Eeka sen kun kasvaa! Heh, hurjalta kuulostaa tuo tunnin välein heräily, mitenhän sitä enää sitä jaksaa ite kun on tottunut siihen,. Että tuo iso-vauva pääsääntöisesti nukkuu yöt... Ja kiitokset myöskin suonikohjulohduttelusta :D Innolla odotan koska niitä puskee jalkoihin...

Jaa, että Pesukarhun Kirppu majailee yhä edelleen poikittain! Ei näemmä pidä mitään hoppua kääntymisen suhteen! Toivottavasti labratulokset on ihan normaalit!

Oo, ja Kesikselle suuret onnittelut plussasta! Mä miettiinkin juuri joku hetki sitten, kuinka Hilun kanssa enskoja pukkasi samaan syssyyn ties kuinka monta, kuten teidän Lennikin :)

Q:lla maksa-arvot ruvennut huitelemaan... Onneksi kuitenkin on viikot jo noin kivalla mallilla. Mulla siskolla pukkasi raskaushepatoosi (liekkö puhun ihan eri asiasta), ja synnytys taidettiin käynnistää kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Huhhahhei, joka tapauksessa tässähän voi jo sun puolesta ruveta jännäämään :)

Vitsi mulla oli ihan tapponälkä äsken ja tein tollasen kunnon annoksen pastaa, mutta näemmä vaan puolet upposi. Tosi kummallista kuinka sitä nykyään mahaan mahtuu niin paljon vähemmän sapuskaa kuin ennen (ja silti se paino vaan nousee!). Mä taidan suunnata pihahommiin stressaamaan vauvan liikkumattomuudesta...

Coltsfoot ja vauva 26+2 (kai...) ja koisiva Hilu 1v2kk

Vierailija
42/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla vauvauutisia Kesikseltä!! Onnea tosi paljon ja teretulemast kirjoittelemaan. Toivottavasti tosiaan pääset vähän vähemmällä pahallaololla tällä kertaa. =)

Coltsfootin vauveli on hissukseen.. Jos sua kovasti mietityttää, niin soittele suoraan äippäpolille. Terkkakeskuksen kautta ainakin saat lähetteen, jos sellaista vaativat. Toivotaan, että pikkuinen vaan tykkä lepäillä...

Pesukarhulla ja Q:lla labra-arvoissa mietittävää. Toivotaan, että kummallakaan ei mitään vakavampaa löydy.

Minkälaista närästystä teillä on ollut raskausaikana? Mulle kyseinen vaiva on aika vieras ja tyttösenkin odotusaikana oli ihan vasta lopussa jotain kaiketi närästyksen kaltaista. Voiko se tuntua "palana kurkussa" tai ylävatsalla kipuna? Mulle tuli eilen illalla ihan kauhea kipeäksi ylävatsa ja piti vaan lepäillä. Tänään taasen ollut vähän samaa ja käväisin hakemassa apteekista rennietä. Täytynee testailla onko siitä apua.

Muutenkin olo on ollut taasen vähän huonompi. Tai siis tämä väsymys on ihan kauheaa ja tosiaan semmoinen pala kurkussa-tunne, melkein pitää välillä juosta vessaan. Eilen olin jo ihan paniikissa kun menin googlettamaan ylävatsakipu-sanalla... Kaikki viitteet oli raskausmyrkytykseen... Mutta kun ei ole turvotusta tai päänsärkyä, niin enpä oikein usko että näillä viikoilla moinen vaiva voisi vielä tulla. Mulla on neuvola puolentoistaviikon päästä. Täytynee kai soitella ja aikaistaa sinne menoa, jos vaivoja tulee lisää.

Kovasti oon yrittänyt kuulostella vauvan liikkeitä. Eilen ehkä jotain kuplintaa/muljahduksia tunnistin. Olisi niiiin ihanaa alkaa tuntea liikkeet kunnolla.

Tyttönen koisii päikkäreillä, joten olisi viisasta mennä itsekin lepäämään. Voikaa hyvin kaikki tonskat!

t. iida-linnea, mönkijä 14+3 ja tyttönen 1 v 1,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-L, minulla myöskin ollut kovaa ylävatsakipua viikon verran iltaisin, enkä osaa yhtään sanoa mitä se on! Kauheasti mua kyllä iltaisin pierettääkin, ihan kuin ilmaa olisi tuossa ylävatsalla? Voisikohan se johtua siitä, että ruoka ei sula ihan samaan tahtiin kuin ennen ja jää vähän niinku tuohon vatsalaukkuun pyörimään ennenkuin lähtee suolistoa kohti ;)

Pesukarhun verisestä vuodosta unohdin aiemmin sanoa, olisiko jo limatulpan alkua?

Tähän väliin omaa napaa. Kävin äsken hakemassa postista kotidopplerin ja yllätys oli suuri kun sain kun sainkin vauvan sydänäänet kuulumaan :) Voi mahoton, meinasin sohvalta tippua kun säpsähdin niin. Ensin sain vain omat sydänäänet kuulumaan, mutta kun laskin että se oli vain 80-90 lyöntiä minuutissa ja tajusinkin heti ettei olekaan vauvan. 20 minuutin metsästyksen jälkeen löysin ne ihka oikeat sydänäänet, hevosenlaukkaa 160 kertaa minuutissa :) Juuri kun olin luovuttamassa ja ajattelin että kokeilen vasta viikon päästä uudelleen, kun vasta rv 12-14 kuulemma pitäisikin kuulua.

Coltsfootille suosittelen myöskin tuota kotidoppleria!!!! Katso huutiksesta jos et halua täyttä hintaa (69-89e) maksaa. Laita hakusanaksi "angelsounds" tai ihan vaan kotidoppler.

MiaMik rv 10+0

Vierailija
44/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt jotain kirjoittaakin, jos ehtisin ennen kuin tuo meidän pikkumies herää päikkäreiltään..

Kesikselle onnea plussasta! Kyllä minä ainakin sut muistan :)

MM oli kuullut jo sydänäänet, varmasti kyllä hintansa väärti tuo kotidoppler! Täällä myös erittäin vaisusti liikuskeleva masuvauva, tosin edessä oleva istukka taitaa vaimentaa liikkeitä aika tehokkaasti. En ole silti vielä ehtinyt huolestua, joka päivä tuntuu sentään jonkinlaista eloa olevan. Coltsfoot, toivottavasti siellä pian alkaa liikkeitä tuntumaan ettei äipän tarvi olla huolissaan!

Iida-Linnea, täällä närästys on tuttu vaiva ilman raskauttakin. Mulla on palleatyrä, joka laittaa närästämään aika herkästi. Alkuraskaudessa närästys oli kauheaa ja ihan jokapäiväistä, nyt onneksi enää satunnaista. Mulla närästyksen oireita on karvas polte kurkussa, palan tunne kurkussa tai sitten ihan vain tuo kipuilu ylävatsalla joka saattaa lähettää sydämen tienoille viiltäviä kipupistoksiakin. Joten hyvin sopisi nuo sunkin oireet närästykseen. Älä ainakaan raskausmyrkytystä mieti, en usko että noilla viikoilla tulisi vielä. Mutta tosiaan aikaista neuvolaa jos siltä tuntuu. Ja kokeile rennietä helpottaako vaivoja!

I-L kyseli myös polttareista (jos en nyt ihan väärin muista.) Kaverin polttarit oli tosiaan viime lauantaina. Ne oli melko rauhalliset, koska morsiamella on 4kk ikäinen vauva jota hän pariin kertaan kävi imettämässäkin kotona :) Lisäksi polttarivieraista kaksi muutakin kävi imetystauoilla.. Päivän ohjelmaan kuului rullaluistelu ympäri kaupunkia karttaan merkittyjä rasteja etsien, poniravikoulua raviradalla (morsian + muut halukkaat sai ohjastaa ja lopuksi vielä otettiin kilpastartti radalla) sekä hierontaa. Lisäksi illalla syötiin hyvin ja saunottiin pitkän kaavan mukaan. Terassillakin käytiin illalla istuksimassa kun oli niin ihana sääkin koko päivän. Puoliltaöin kyyditsin sitten lapsiaan jo ikävöivän morsiamen kotiin.

Q, toivottavasti kaikki on siellä ok eikä maksa-arvot aiheuta seurantaa kummempia toimenpiteitä! Alkaa jo jännittää sun puolesta... :)

Kestoista, ajattelin myös kokeilla ainakin niitä äp:n kestoja, jos osaan... Kertokaahan sitten kokemuksia niistä! Aiemmin ei ole tullut kestoilua, vaikka on se aina välillä mielessä käynyt, ei ole vain saanut aikaiseksi aloittaa.

Queenille kiitokset liivi- ja toppivinkeistä. Mulla on jo parit hyvät imetysliivit, mutta tuollaista toppia voisi harkita. Tosin mietin että mahtuuko mun dd-kupit jotka imetyksen alussa vielä kasvaa, tuohon m-kokoon? Ällää ei viitsisi ottaa kun on sitten luultavasti muuten niin iso.

Perukarhun kirppu vieläkin poikittain, mutta kuten itsekin sanoit, siitä on aika lyhyt matka raivotarjontaan, perätilasta se on vaikeampaa. Toivottavasti Kirppu ymmärtää kääntyä pian lähtöasemiin!

( . ) Ei mitään uutta... Hiiva on onneksi pysynyt nyt poissa, oon syönyt maitohappokapseleita, josko niistä on ollut apua. Maha kasvaa, ja vointi on melko hyvä. Huomenna onkin sitten neuvola, kiva :)

Viipero, Aleksi pian 1v8kk ja Santeri rv 22+6

Vierailija
45/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan musta taas ihan palsta-aktiivi?!

Ihanaa, kun monet muistaa mut ja kiitos onnitteluista. Ja tokihan mä [b]MiaMikin[/b] nänninhoitovinkit muistan. Suklaa auttoi ulkoisesti ja sisäisesti ja sitä sitruunaakin tuli kokeiltua ;-) Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Nopsasti oikeastaan tulin vaan kestovaippa-asiaa kommentoimaan. Lennillä on käytetty pääasiassa fuzzeja, itse asiassa samat M-kokoiset on olleet käytössä jo vuoden ja edelleen säätövaraa riittää, ei varmaan L-kokoa ikinä tarvitakaan. S-kokoiset oli sopivat ekat 5 kk. Lisäksi ollaan käytetty villahousuja (mun mielestä paljon parempi kuin muut kuoret) ja niiden alla itse ommeltuja sisävaippoja ja joskus harsoja. Kaikkein kätsyimmät sisävaipat on joustofrotee(sisäp.)-velour(ulkop.) -yhdistelmät, joissa on tasku imuja varten. Jos imut on ommeltu kiinni, niin kannattaa omistaa kuivausrumpu. Fuzzien mikroimu + ImseVimsen flanelli-imu on pitkään ollut aika sopiva yhdistelmä kaikissa vaipoissa. Ja ImseVimsen luomupuuvillaiset kuoret meillä oli jossain vaiheessa käytössä, kun tuntui villahousut niin paksuilta ettei toinen päässyt kunnolla kierimään ;-)

Nämä siis meillä olleet erityisen hyvin toimivat systeemit. Lapset ja perheet tietysti toimii eri tavoilla, joten ei ehkä kaikilla toimi samat jutut. Ja muuten noista villiksistä: Maailman ihanimpia ja parhaita tekee nimim. Meemeli, joka löytyy huuto.netistä. Tässä vielä linkki kotisivulle: [http://www.meemeli.vuodatus.net/]

Juupelis, nyt ei irtoa muuta. Suklaapilvi kutsuu pakastimessa niin houkuttelevasti!

Kesis

Vierailija
46/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Vierailija
47/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas Queenille lisäinfosta! Ei kun tilailemaan. :) Ja tsemppiä yövalvoskeluun Eekan kanssa! Onko Liia edes nukkunut nyt hyvin/kohtalaisesti?

Sorry vaan kaikille, jotka ei jaksa kestoilujuttuja! Voitte suosiolla jättää tähtien välissä olevat osat lukematta. :)

MiaMikillä ja Jepsiksellä on siis myös Igun vaippoja. :) Niin meilläkin, CuddleBuns Oma tais olla se nimi silloin kun tilasin. Meillä kulutus on ollut niin suurta ja vaippoja yhtä kokoa aika arkalleen yhden päivän satsi, että osa noista trikoosisävaipoista alkaa olla jo ihan puhkikuluneita! Mutta uskon, että ne vielä toisen vaippailijan kestää. Lisäksi osassa vaipoista oli ilmeisesti jotain huonoa erää se sisäläpän toinen puoli (jotain luonnovalkoista neulosta tms.), nimittäin se on kutistunut pesussa ja läpät on mennyt sellaisiksi ikävän ruttuisiksi ja koppuraisiksi. Harmi, että en tajunnut sitä heti silloin aluksi, koska olishan ne voinut varmaan saada vaihdettua. Osassa vaipoista tota ongelmaa ei kuitenkaan ole, joten huonoksi en missään nimessä noita haukkuisi. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä imutehoon ja vaippojen istuvuuteen/säädettävyyteen. Sisko tilasi uusia vaippoja, jotka on kokonaan läppä mukaan lukien velouria. Ne on vielä ihanampia ja pehmeämpiä kuin noi trikoiset.

Pesukarhu, meillä on ollut taskuvaipoissa lisäimuina sellasia kuin bamboo doubler. Noissa Iguissa me ei olla niitä tarttettu, kun imutehoa on muutenkin ollut riittävästi, mutta tuli mieleeni, että voishan tollasta käyttää lisäimuna myös siinä äp-kestiksessä. Noi bamboo doublerit on aika halpoja, noin 5 euroa ehkä kappale.

MiaMik, ihania noi Onnikkaan villikset! Yritän parhaillani puhua miestä ympäri, että saisin tilata sieltä yhdet tota S-kokoa. Oon tehnyt itse yhdet isommat, joten niitä vois sit käyttää, kun S-koko jää pieneksi. Harmittavasti vaan en osannut tehdä kunnolla niitä lahkeensuita, ja ne on päätelty tosi kireillä silmukoilla. Mulla on vieläkin yks hahtuvakiekko jäljellä, joten jos saan inspiraation/ehdin tossa syksyiltoina, taidan kokeilla neuloa vielä uudet villikset. Muuten niistä tuli nimittäin hyvät ja hyvin ne toimii. Mä en kuitenkaan osaa jotenkin käyttää villiksiä päiväkäytössä, paitsi päiväunilla. Musta niistä tulee niin paksu paketti ja jotenkin en vaan voi uskoa, että niissä ei lapsella tulis kuuma, vaikka kaikki sitä aina vakuutteleekin...

Olin siis eilen siellä vikassa neuvolalääkärissä. Mitään ei onneksi vielä ollut tapahtunut: kohdunsuu on kiinni (tosin ulkosuu auki) ja kaulaa reilusti jäljellä. Hyvä juttu! Munkin mielestä vauva saisi vielä tovin viihtyä mahassa, että olisi sitten valmiimpi tähän maailmaan. Lisäksi kun mun mielestä laskettu aika on viikkoa liian aikainen niin senkään puolesta ei ole mikään kiire.

Tänään sain loputkin vauvan vaatteet järkättyä kaappiin ja quun kanssa yhdessä imuroitiin pinnis. Sitten petasinkin sen jo valmiiksi. :) Nyt alkaa olla olennaisimmat jutut valmiina, ja aikaa tosiaan on vielä reilusti! Mutta mä oon sellanen ihminen, että mielummin teen asiat ajoissa ja sitten vaan odottelen ja fiilistelen. Pikku-quu selvästi odottaa vauvaa jo myös tosi paljon. Se puhuu pikkuveljestä joka päivä ja nyt on alkanut hoitaa omaa nukkevauvaansa, vaikka aikaisemmin ei ollut siitä yhtään kiinnostunut. Tänään oli suloista, kun se ensin laittoi nuken taaperokärryihin, sitten peitteli sen ja antoi vielä maitoa tuttipullosta. Sitten se ilmoitti vauvalle tiukasti, että ei tuu enää maitoa (me aina lopetetaan myös yöllinen veden tarjoilu äkkiä, jos se alkaa tuntua pomputtamiselta), ja lauloi sille tuiki tuiki tähtönen. Lopuksi quu vielä sanoi, että "Kauniita päiväunia." ja hetken päästä hieman närkästyneenä "Noniin, nuku nyt vaan". Sitten kun isi oli tullut kotiin töistä, se nukutti myös isin sohvalle samoilla konsteilla. ;)

-Q- ja -q- 1v11kk ja aatu 35+4

Vierailija
48/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Coltsfootin vauva jo liikuskelee masussa reippaasti, että ei tarvii huolehtia. Sitten vaan synnärille soittoa, jos yhtään mietityttää. Mulla on muuten sama ongelma, kun sulla. Ei enään pysty ahtamaan ruokaa itteensä niin paljon, kun ennen. Täytyy vaan syödä pienemmissä erissä.

Kesikselle tervetuloa tonskailemaan ja onnea plussasta! Mäkin muistan sut hyvin vaikka ei olla samaan aikaan odotettukkaan. Nähtiinhän me yksillä Jumbotreffeillä silloin, kun Lenni oli ihan miniminivauva :)

Harmi, että Q:n maksa-arvot on vieläkin nousussa. Mäkin oon ymmärtänyt, että raskausaikana ne yleensä on vähän koholla. Onneksi kumminkin olet nyt tarkkailun alla. Eikä se varmaan mitään vaarallista ole, jos kerta ensiviikkoon laittoivat lekuriajan. Hyvä, että mitään oireita ei ole tullut.

Queen mainosti noita imetysliivihankintoja. Munkin pitäis varmaan ainakin yhdet vielä hommata. Yhdet ostin, kun oltiin siellä Puolassa. Oli Triumphin (en tiedä, miten kirjotetaan) liivit varmaan 20 euroo halvemmalla, kun tällää. Pitäis kait myös hommata pari tollasta imetyspaitaa. Viimeksi mulla ei ollut yhtään, mut nyt tekis mieli hommata. Täytyy varmaan käydä vielä Helsingissä shoppailemassa joku kerta.

Toivottavasti oksennukset pysyy nyt kaukana MiaMikistä ja saat alkaa nauttimaan olotilastasi. Ihanaa, että sait dopplerilla vaavin sydänäänet kuuluviin. Hieno keksintö toi kotidoppleri.

Ompas AA:lla tosiaan alhaset paineet. Hui!

Iida-linnealla on närästysongelmia. Ainakin oireet vahvasti siltä vaikuttaa, mutta kannattaa varmistaa asia, jos yhtään mietityttää. Mulla on kerran ollut tässä raskaudessa samoja oireita ja laitoin ne närästyksen piikkiin. Ennen mua ei kyl oo närästänyt. Oireet helpotti, kun lepäsin vähän.

Viiperon polttarireissu kuulosti kivalta. Varmasti mukava juhlia tollasella porukalla, kun on meno vähän rauhallisempaa, kun sinkkupippaloissa. Hyvä, että hiiva on pysynyt poissa. Kerrohan neuvolakuulumiset.

Q:lla oli kaikki hyvin neuvolalääkärissä. Hyvä, että ei vielä ole vauva syntymässä. Eihän sulla ole, kun pari viikkoa pikku-quun syntymäviikoille. Kohta sulla onkin sitten toinen pieni poika sylissä. Ihania noi pikku-quun vauvanhoitojutut. Jonskukin on alkanut puhumaan vauvasta jokapäivä. Välillä vauva saa tehdä jotain Jonskun kanssa ja välillä taas vaan Jonsku saa tehdä. Nyt illalla sanoi, että vauva ei saa tulla äidin syliin, vaan "noona". Mulla on vielä vauvavalmistelut vaiheessa. Mä oon osan vauvan vaatteista jo pessyt ja laittanut kaappiin odottelemaan. Äitiyspakkausvaatteet odottaa vielä pesua. Muita valmisteluja ei olla tehty. Vaunut on tosin hankittu ja trikoinen kantoliina. Loput valmistelut teen sitten äippälomalla.

Kiitos kaikille kestovinkeistä. Mä alan vaan innostumaan niistä entistä enemmän. Suurin osa on mulle kyllä ihan hepreaa, kun noita merkkejä ja malleja on niin paljon. Meinasin, että jos tilaisin parit sellaset hahtuvavillahousut ja parit kuorivaipat ja alottelis vastasyntyneen kanssa noilla harsoilla. Sen jälkeen vois miettiä, millä jatkais. Niitä villapöksyjä käytettäis yöllä ja toisia kuorivaippoja päivällä. Kuulostaakohan yhtään järkevältä?

Se mun pissanäyte oli ihan puhdas. Ei löytynyt verta eikä merkkejä tulehduksesta. Valkuaiset oli yhdellä plussalla, mutta neuvolantäti sanoi, että johtuu vaan lisääntyneestä valkovuodosta. Eipä sitä outoa vuotoa ole onneksi tullut nyt muutamaan päivään. Voi hyvin olla jotain limatulpan alkua tai niistä limakalvoista johtuvaa. No, kahden viikon päästä on neuvolalääkäri.

Mä viettelenkin loppuviikon sairaslomalla. Kävin eilen työterveyslääkärillä niiden tiistaisten supisteluiden takia ja antoi loppuviikon saikkua. Ihan hyvä vähän levähtää. Selvästikkään ei oo suppaillut tänään niin paljon. Se mun istuma-asento töissä jotenkin taitaa aiheuttaa suppareita. Onneksi ei ole, kun pari viikkoa enään äippäloman alkuun.

pesukarhu, Jonsku 2v2kk ja Kirppu rv 32+0

Vierailija
49/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin onnellisena tonskien pinoon =) Oletin menkkojen alkavan huomenna (epäsäänn.kierto), mutta tein silti malttamattomana testin jo tänään... Mitään rask.oireita ei ole (paitsi pientä alamahakipua), mutta oli jotenkin sellainen tunne, että nyt sitä ollaan raskaana! Ja niinpä se yk2 siis tärppäsi.

Tein testin ensin Apteekin omalla, ja siihen sain haalean haamun. Sitten vielä myöhemmin Clearbluella (joka piti käydä sitten heti ekan testin jälkeen ostamassa), ja haalea plussa siinäkin. Joten 4+6 olisi viim. menkkojen mukaan vkot. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin, ja pieni kasvaa siellä missä pitääkin.

Mutta eipä tässä enempiä näin alkuun. Käyn nyt lukaisemasa tämän pinon läpi, jotta tiedän vähän ketä teitä jo tonskaa odottelee :)

Onnellinen Pi-Ki ja Arttu 1v4kk sekä "vielä-nimetön"4+6

Niin, ja ne tiedot:

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

Vierailija
50/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis pesi vauvanvaatteet. Mä vaan kannoin sille ne vaatteet, jotka halusin, että pestään. Pakko oikasta, että ei tuu miehelle paha mieli ;)

pesukarhu

Vierailija
51/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa tonskailemaan!

Vierailija
52/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan tonskailemaan!

Hyvä, että Pesukarhun labroissa ei ollutkaan mitään hälyyttävää! Aina kaikki poikkeava säikäyttää, ei sille mitään mahda. Mutta myös sulla alkaa olla viikkoja ihan mukavasti. :) Mulle yks merkkipaalu oli taas se, kun tuli 35 viikkoa täyteen, minkä jälkeen saan mennä omalle synnärille, jos synnytys käynnistyy. Eli enää ei tarttis mennä Naistenklinikalle, vaan kyse olis kaiketi aika normaalista ennenaikaisuudesta. Mutta siis Pesukarhu, pidetään vaan nämä kyytiläiset mukana vielä jonkin aikaa, eikö niin? ;)

Queeniltä ja AA:lta kyselisin jälleen kerran tyhmiä kysymyksiä noista Bra Tank -topeista. Eli miten noi koot teistä menee? Jos teillä on normaalisti vaikka M toppi, niin ostaisitteko imetystopiksikin M? Katselin noita mittataulukoita ja mittasin rinnanympärykseni, ja sen mukaan mun pitäis ottaa L-koko?! Yleensä käytän joko S tai M kokoa mallista riippuen. Ja kuppikoko on tässä raskaudessa pysynyt ennallaan B:nä. Viimeksi rinnat kasvoi C-kokoon, mutta jostain kumman syystä ei tällä kerralla. Ja sit imetyksen aikana melko pian koko palautuikin suht normaaliksi. Sen vuoksi ne mun viimeksi käyttämät imetysliivit ei ollutkaan enää lopuksi hyviä enkä usko niiden olevan nytkään. Eikö rinnanympärys kuitenkin mitata rinnan korkeimmalta kohdalta? Mä aina ihmettelen tota samaa asiaa esim. vaatteiden kaavoja piirtäessäni, kun saan niin ihmeen isoja mittoja, vaikka en tosiaan mikään isorintainen sinänsä koe olevani. :)

-Q- taas

53/57 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tulee nyt aika omanapainen viesti, mutta ens kerralla sit enemmän muittenki kommentointia.

Queenille aivan hirvittävän suuret onnittelut pojasta! Hienoa, että synnytys meni tällä kertaa hyvin eikä jäänyt mitään traumoja!

Pi-kille onnittelut plussasta! Toivottavasti vauva pysyy matkassa loppuun saakka :)

Hienoa, että MiaMik on saanut olla oksentamatta yhden päivän! Toivottavasti sama meno jatkuu :)

Q:n esikoinen kuulostaa ihanalta kun noin innoissaan odottelee pikkuveljeä! Saapa nähdä kumpi meistä pääsee ensin synnyttään, kun on niin lähekkäin noi lasketut ajat!

Ja sit omaa napaa. Mulla loppuu aika kesken!!! LA:han ei oo enää ku reilut 3 viikkoo ja meidän vauvalla ei edelleenkään oo mitään! Eli mulla on ihan päinvastoin ku Q:lla, jolla on kaikki sänkyä myöten valmiina odottamassa pikkuista :) Me oltiin tosiaan esikoisen kanssa mun vanhemmilla lomailemassa puoltoista viikkoo ja tultiin keskiviikkona takas kotiin. Reissussa havaitsin, että nyt aika juoksee hieman liian nopeeta ja iski kauhee stressi, että vauvalle on laitettava kaikki kuntoon ja pian. Mutta kun tulin kotiin, niin sit en osannutkaan alkaa tekemään mitään. Pitäis hakee pinnis kellarista, käydä ostamassa kaikkia vauvanhoitotarvikkeita, tutteja, tuttipulloja, rintakumeja (jos joutuu taas pelkästään niitten avulla imettään. Vaikka toivon totisesti, ettei tarvis!), hoitotaso, vaippoja, pari prk korviketta... Sit pitäis kohta laittaa sairaalakassi valmiiks (edellisessä raskaudessahan se oli jo tässä vaiheessa oven suussa odottelemassa:)). Ai niin, ja pojalle se seisomalauta pitäis hankkia. Nyt kun ajattelin, että tänä viikonloppuna ois voinu lähtee ostoksille, niin miespä onkin töissä viikonlopun. Voinhan mä toki pojankin kanssa lähtee, mut mieluummin ottaisin miehenkin mukaan. Ja sit koska meillä ei ihan täyttä varmuutta lapsen sukupuolesta ole, niin mä sanoin miehelle, että saavat sitten pojan kanssa käydä ostamassa vauvalle kotiintulovaatteet kun mä oon sairaalassa :)

Juuh, no se tosta stressistä. Mua jännittää synnytys jo aikalailla paljon. Ei oo yhtään semmonen odottava olo, niinku viimeks. Enemmänki panikoin miten se tulee sujumaan. Vauva on laskeutunut jo ainakin jonkin verran alaspäin ja nyt vihloo ja jomottaa alapäätä vähän väliä. Turvotustakin on alkanut vähän esiintymään. Ja liikkeitä tuntuu paljon vähemmän ja nekin liikkeet on sitten aika tuskaisia mulle, kun tuntuu, että jalka tulee kyljestä läpi. Ja voi herrajumala sitä valkovuodon määrää!!! Välillä jo luulen, että se on lapsivettä, mut ei se oo.

Ok, mut mä meen nyt vähä siivoileen. Hyvää viikonloppua kaikille!

-Larsku rv 36+4

Vierailija
54/57 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuttorumba käynnissä tiiviisti. Pännii koko homma, kun ei jaksais tehdä oikein mitään ja ensi viikolla alkaa jo työtkin ja pitää työpäivien päälle pakata. Yritetään saada nyt viikonloppuna mahd. paljon aikaiseksi, taidetaan joutua muuttamaan anopille ensi viikoksi... Meillä on kesälomien takia ollut paljon vieraita, joten ei olla saatu vielä paljoakaan aikaiseksi.

Siksipä en ehdi juurikaan kirjoitella, kunhan hihkaisen pikaiset heipat. Kaikki muuten hyvin, mutta jotenkin epävarma vieläkin olen, että onko tuolla masussa elämää. Ensi viikolla on vasta eka neuvolalääkäri, joten sitten toivottavasti kuulen sydänääniä...

Onnittelut Kesikselle ja Pi-Kille plussista! Ne uutiset tuosta ehdin bongata. :)

Karssuli ja Onni 15+1

Vierailija
55/57 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisuus jatkuu - sekin pikaisesti :)

Eli tosiaan säikähdin ihan pirusti myöhään eilen illalla, että onko se plussa sittenkin väärä plussa... Eihän mulla eilen mikään 4+6 viikot ollu, vaan vasta 3+6!!! Mutta tein sitten kolmannenkin testin, ja kun sekin näytti plussaa, soitin nlaan. Että kai se sitten täytyy vaan uskoa, että noinkin aikaisin näkyy :O Olin tosiaan ihan sekasin viikoista...heh... No, nyt siis rauhassa odottelen. Eka nla jo rv 5+4, eli aika aikasin mun mielestä... Mutta onpahan jotain actionia pian odotettavissa ;) Nyt poistunnnnnnn taaaas...

Pi-Ki, Arttu 1v4kk ja "vielä-nimetön" 4+0 (hui noita pieniä viikkoja! Artusta plussasin vasta joskus 5+jotain...epätodellinen olo!)

Vierailija
56/57 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos tännekin jotain pitkästä aikaa kirjoittelisin... Mä oon nyt ollut viime maanantaista saakka yhdessä päiväkodissa pienten puolella, ja siellä kun on 12 alle 3vuotiasta niin ei oo illalla jaksanut juuri muuta tehä kuin mennä nukkumaan, oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja, mutten yksinkertaisesti oo jaksanu kirjoittaa. No ei olis enää kuin viikko töitä ja sitten neljän viikon loma, jota oon oottanut TOSI pitkään... Sen jälkeen ei ookaan kuin 5½viikkoo töitä (jossen jää saikulle...) ja sitten jäädään Eetun kanssa kotiin oottamaan pikkuveljen tai -siskon syntymää, ihanaa!!!

Meillä on nyt kovasti kesälomalla tarkoitus saada tää talo myyntikuntoon ja sitten syksyllä laitetaan tää myyntiin (jos saadaan mielestämme hyvä myyntihinta...) ja sitten aletaan kattomaan Parolasta/Hattulasta asuntoa, todnäk se on rivarikolmio taikka neliö (vai mikskä noita 4h+k sanotaan?). Saa nähä päästäänkö siis muuttamaan ennen marraskuuta vai meneekö jopa ens vuoden puolelle, blääh!

Mulla on täällä edelleen se samperin hiiva vaivana, täytyy vissiin ens viikolla käydä jälleen kerran lääkärillä näyttämässä ja pyytämässä jotain muuta kuin canesten kuuri... Aloin muuten kanssa syömään noita maitohappobakteeritabuja, katotaan josko niistä ois apua...

Viime viikolla olin tuntevinani ulkopuolelle asti vauvan potkun, mutten oo siitäkään varma, kun eihän nyt vielä voi tuntua!!! Liikkeitä en tunne ihan joka päivä, tai sitten en niitä rekisteröi...

MM:n kyssäriin kestoilusta, niin mä oon kyllä aikonut kokeilla kestoilua, tai ainakin musta nyt tuntuu siltä, kattotaan sitten joulun aikaan... Mä vaan oon vieläkin ihan pihalla noista kaikista kestoista, vaikka oon lukenut eri sivuja... No, ehkä tässä kesäloman aikana kerkeis lukeen ja paneutuun niihin viel tarkemmin, joo taitaa olla ihan kuvitelmaa vaan... Ja kiva, kun oot päässyt jo pahimmasta pahoinvoinnista eroon.

Siitä meidän laivareissusta, me nyt päätettiin miehen kanssa, että lähetäänkin nyt loman aikana sinne laivalle (jos saadaan koiralle hoitopaikka) ja yritetään saada ne pisteet siirrettyy mun vanhemmille, katotaan mitä miehen veli siihen sanoo, voiko niin tehä.

Kesiksen muistan minäkin, vaikkei ollakaan kirjoiteltu kovin pitkään samassa pinossa... Mutta tuo sun nimimerkki ei jää unholaan... Niin ja onnittelut siis plussasta!

Kuin myös Pi-Kille onnittelut!

Ja Karssuli muuttaa, ihanaa! Mäkin niin haluun päästä täältä pois...

Nyt täytyy alkaa herättelemään Eetua, kun ollaan menossa Eetun kaverin synttäreille (3vee tyttö)...

napero ja pikkutonttu 19+4 sekä Eetu-isoveli 2v5kk (hui!)

Vierailija
57/57 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei pitkästä aikaa! Täällä ollaan lomailtu niin ettei olla koneelle keritty lainkaan. Nyt on taas arki koittanut, kun mies tällä viikolla meni töihin. Huonot lomailmat ressukalla oli, mutta onneks on vielä heinäkuun lopussa viikko edessä joskohan silloin ois paremmat kelit.

Jaahas, MM on saanut kotidopplerin. Musta tuleekin sitten vakiasiakas. Käyn joka päivä kuuntelemassa sydänääniä. No ei vaan , ehkä vaan kerran viikossa :) Kestoista kyselit. Kyllä oon aatellut pikkuisen kanssa kestoilla. Tosiaan niitä nöttösiä hankittiin porukassa ja lisäks oon hankkinut Eemukan vastasyntyneen vaippoja pari kappletta. Ja villahousilla sekä kuorilla aloittelen. Oon kuullut että taskuvaipat falskaa aikalailla ihan pienellä. Harsoja ajattelin myös käyttää. Noi Cuddlethan tosiaan pitäis mennä ihan vastasyntyneellekin ja ystävän kokemuksesta tiedän että toimivatkin hyvin eli niitä sitten lisäks. Ei taida ihan heti loppua tulokkaan vaipat ! Ja tuo on totta mitä MM sanoi, että kestoilu ei välttämättä ota tuulta alleen noilla äp:n vaipoilla. Ainakin nuo -06 pakkauksen vaipat oli kyllä kehnoimmasta päästä kestovaippoja. Nuo nykyiset Imse Vimset kai on parempia. Ja tosiaan ilman kiinnitystä pysyvät eikä yleensä tarvita mitään lisäimuja, koska pienen vauvan vaippaa pitää vaihtaa muutenkin niin usein ettei niissä tarvii hirveetä imutehoa ollakaan.

Sitten muihin juttuihin. Naperolla on kans hiiva vaivana. Mä taisin saada sen selätettyä. Mä ainakin syön toivorikkaana maitohappobakteereja siinä uskossa et ne ehkäisis hiivaa. Ja oon kyllä kuullut et näin oliskin.

Q:lla on kova pesänrakennus menossa. Hyvä niin, onhan se hyvä olla kaikki valmiina, kun ei tiedä koska lähtö tulee. Ja kenelläs se ei ollut niin kova pesänrakennus käynnissä? Oisko ollut Larsku? No yhteisesti kaikille loppuraskautta eläville pesänrakennusinnostusta !!!

Queenia en ole onnitellut, joten paljon onnea Eeka-pojasta! Kivalta kuulosti sun synnytys. Toivottavasti meikäläiselläkin menis hiukan paremmin kuin viime kerralla. Kovasti uskon siihen ainakin. Ja kiitos imetysliivi-vinkeistä, saatanpa mäkin tilata tuollaiset.

Pi-ki ja kesis oli plussanneet! Paljon onnea teille!

Mullakin on ollut jo taas pitkään hyvä olo. Mut tää väsymys on ihan sairasta. Vedän kaksin käsin vitamiinejakin, mut silti saa nukkua koko ajan. Tänäänkin vedin Helmin kanssa sellaset 2,5 tunnin päikkärit. Ja sit kuitenkin meen jo joskus kympiltä nukkuun. Helmikin nukkuu yöt läpeensä jo eli ei tää väsymys mistään yövalvomisestakaan johdu. No, toivottavasti menee kohta ohi. Oon sinne töihinkin menossa elokuun alusta, joten sit pitäis ainakin olla pirteenä.

Mulla on ens viikolla luksusta, kun Petterin serkkutyttö 15v tuli Kuopiosta Helmiä hoitamaan anopin luo. Nytkin ottivat yökylään. Ja huomenna saan rauhassa hissukseen siivota, kun Helmi on siellä koko päivänkin. Ja tiistaina pääsen MM:n kanssa Ideaparkiin.

Kääk, meillä on huomenna eka ultra. Voi jessus, että jännittää. Viime kerrallahan olin tässä vaiheessa jo pari kertaa nähnyt Helmin ultralla, kun töissä hiukan työkaverin kanssa ultrailtiin. Nyt ei oo minkäänlaista haisua et onko tuolla joku, muuta kun et kohta on pakko siirtyä äippähousuihin kun kaikki normit puristaa ja sit on tuo väsymys. Jäskättää kyllä ihan sairaasti. Onneks se on heti aamusta niin ei tarvii koko päivää jännitellä.

Täytyypä mennä miehen seuraksi saunaan, ettei raukan tarvii yksinään löylytellä. Kiva muuten mennä kahdestaa välillä, kun yleensä siellä on se kolmaskin.

Jepsis 12+2 ja Helmi 1v8kk