pahus! virtsatieinfektio herätessä
En pysty lähtemään edes ovesta ulos kun kokoajan pissattaa. Onko muita vaihtoehtoja kuin skipata työpäivä ja lähteä hakemaan antibiootteja?! Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Kommentit (5)
Juo paljon happamia juomia, mutta ei nyt töihin kannata lähteä. Tai en ainakaan itse olisi kyennyt, kun vti:tä joskus sairastin.
Mulla menee aina itsestään nuo ohi. Otan vaan särkylääkkeet jos on paha kipu, 800 mg buranaa ja 1 g panadolia, ja sitten juon ihan julmetun paljon. Parissa päivässä on aina mennyt ohi, koskaan en ole lääkekuuria tarvinnut.
Juo, juo ja juo. Tosi paljon. Mielellään sokeroimatonta puolukka- tai karpalomehua. Älä syö tai juo yhtään mitään sokeripitoista.
Mä en oo vuosiin hakenu antibioottikuuria virtsikseen, vaikka aikaisemmin söin niitä (hölmö minä) useita vuodessa. Saan nykyisin homman hallintaan noilla yllämainituilla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Juo, juo ja juo. Tosi paljon. Mielellään sokeroimatonta puolukka- tai karpalomehua. Älä syö tai juo yhtään mitään sokeripitoista.
Mä en oo vuosiin hakenu antibioottikuuria virtsikseen, vaikka aikaisemmin söin niitä (hölmö minä) useita vuodessa. Saan nykyisin homman hallintaan noilla yllämainituilla keinoilla.
Olen itsekin kokeillut tätä. Ajattelin, että kyllä se ohi menee juomalla, särkylääkkeillä ja C-vitamiineilla. Päivittäin meni useampi särkylääke. Ei mennyt ohi, pari viikkoa jaksoin kärvistellä ja sitten antibiootit hakemaan. Noiden parin viikon aikana kipu ei ollut sellaista sietämätöntä, mutta pissalla piti käydä usein ja pissaamisen jälkeen tuntui, kuin putkeen olisi jäänyt pissaa kirvelemään. Onneksi ei munuaisiin noussut!
Näin varoittavana esimerkkinä vain, että jos parissa päivässä ei helpota, niin kannattaa ne antibiootit hakea. Ja kun tulehdus on hoidettu, niin itselläni ainakin maitohappobakteerit ja c-vitamiini ovat toimineet hyvin ennaltaehkäisyssä.
Voi ei! Tiedän tunteen... Sinuna skippaisin työpäivän ja vetäisin useamman särkylääkkeen naamariin runsaan veden kera. Sit pissanäytettä antamaan kunhan on saanut edes pari tuntia pidätettyä pissaa. Jos ei onnistu, niin minkäs sille voi, joka tapauksessa labraan!