Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden kuukauden tauko Nuvaringista - > iho huonossa kunnossa 2 kk myöhemmin

Vierailija
19.04.2016 |

Olin kuukauden käyttämättä Nuvaringia. Tämän jälkeen olen kuitenkin laittanut kaksi uutta rengasta, toisen poistan muutaman päivän päästä. Ihoni oon ollut nyt viimeisen kuukauden ajan kamalassa kunnossa eli finnejä pukkaa huomattavasti normaalia enemmän. Nuvaring ei muutenkaan pidä finnejä poissa yhtä hyvin kuin pillerit, mutta nyt alkaa mennä hermot. Nyt keväällä on myös ollut stressiä, mutta ainahan sitä jonkin verran on.

Voiko ihon kunnon huononeminen johtua tuosta pitämästäni yhden kk tauosta Nuvaringin käytössä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuuko, mutta itsellä kävi sama. Itse lopetin sitten kokonaan nuvaringin kun se nyt vaan ei mulle muutenkaan sopinut, akne muuttui aivan jäätäväksi. Tuleeko sinulle mihin näppyjä? Hormonaaliseen akneen kuuluu yleensä juuri suun ympärillä levat näpyt ja juuri näitä minullakin oli. Lähtivät muutamassa kuukaudessa kun aloitin cypretylin.

Vierailija
2/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yhdistelmäpillereiden kautta Nuvaringiin ja lopulta siirryin hormonittomaan ehkäisyyn. Hormonaaliset iho-ongelmat alkoi heti, suun ympärys täynnä pientä röpylää, iho kaikin puolin "tulehtuneempi" ja lisäksi isoja ihonalaisia patteja tulee paljon. Tää on persiistä mutta hormoneihin en enää koske. Onko joku saanut avun ruokavaliosta tms. ei niin radikaaleista toimista, vai onko se vaan haettava jotkut hirmuantibiootit lääkäriltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee finnejä lähinnä otsaan ja poskiin, mutta ei ikinä leukaan. 

Näin oli siis silloinkin, kun lopetin aikoinaan pillerit pariksi vuodeksi. Tällöin muutoksia tuli pitemmällä viiveellä. Nyt ihmettelen, miten yhden kuukauden tauko voi vaikuttaa, vaikka olen käyttänyt tauon jälkeenkin pian jo kahta rengasta. 

Vierailija
4/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin yhdistelmäpillereiden kautta Nuvaringiin ja lopulta siirryin hormonittomaan ehkäisyyn. Hormonaaliset iho-ongelmat alkoi heti, suun ympärys täynnä pientä röpylää, iho kaikin puolin "tulehtuneempi" ja lisäksi isoja ihonalaisia patteja tulee paljon. Tää on persiistä mutta hormoneihin en enää koske. Onko joku saanut avun ruokavaliosta tms. ei niin radikaaleista toimista, vai onko se vaan haettava jotkut hirmuantibiootit lääkäriltä?

Kokemukseni teiniajoilta on, että antibiootit auttaa tasan tarkkaan niin kauan,kuin niitä syö. Roaccutan on sitten eri juttu, mutta siitä ei ole omakohtaista kokemusta. Siskollani toimi. 

Itse aloitin nyt sinkkitablettien syömisen ja suolasaippuan käytön, saa nähdä auttaako. 

ap

Vierailija
5/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:n viesti siis 

Vierailija
6/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap:n viesti siis 

Ei ole kirjoittamani! 

ap

Vierailija
7/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit toimivat kyllä akneen, mutta ovat superepäterveellisiä tappaessaan suoliston mikrobiston (mulle alkoi tulla kipuja sun muuta kivaa aikoinaan). Eivät toimi kuurin loppumisen jälkeen, eikä noita todellakaan kannata syödä hetkeäkään.

Mutta hiljattain joku tutkija tajusi, että antibioottien toimintamekanismi ei suinkaan ole bakteerien tappaminen (osa akneen käytetyistä antibiooteista ei edes tehoa siihen iholla olevaan P. acnes -bakteeriin), vaan jotain muuta (jos huvittaa, niin voitte lukea lisää: mTorc1 ja FoxO1, jotka todennäköisimpiä vaikutuskohteita).

Mulla toimii 95 %:sesti doksisykliini, joka on antibiootti, mutta jota käytän todella pieniä annoksia. Subantimikrobiaalisia annoksia, joiden ei pitäisi juurikaan tappaa suoliston mikrobeja tai muitakaan pöpöjä. Normitabussa on yleensä 100 mg, mutta mä otan 15-20 mg per aamu ja ilta. Ei ole niitä tulehtuneita isoja patteja laisinkaan enää, silloin tällöin on muutama valkopäinen pieni näppylä, jotka ei kuitenkaan ole tulehtuneen oloisia eivätkä kipeitä. Pienempikin annos voi toimia (varsinkin jos ette ole 95 kg miehiä kuten minä).

PubMedistä ja Googlesta löytyy tutkimuksia hakusanoilla "subantimicrobial doxycycline". Tarttee reseptin (ei ollut vaikea saada ihotautilääkäriltä ja normilekuri on sitä mulle uusinut viimeiset 2,5 vuotta). Hintaa purkille tulee joku 15-20 euroa, mut se kestää kuukausia. En ole havainnut sivuvaikutuksia, ja jotkuthan näitä pillereitä syö malariaa vastaan vuosikaudet isompina annoksina.

Vierailija
8/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa, että vaihtoehtoisesti voitte kokeilla ruokavalion muutosta. Joissain tutkimuksissa erilaiset antioxidantit auttavat varsin tehokkaasti akneen (kuten seleeni, sinkki), puolittaen näppylämäärät parissa kuukaudessa (omituisesti ei ole jaksettu vielä seurata vuosikausia, että lähtevätkö kokonaan hiljalleen).

Joissain tutkimuksissa on havaittu ruokavalion glykeemisen indeksin olevan ongelman takana. Jotkut taas sanoo, että maidon ja/tai viljojen poistaminen toimi heille, mutta tuosta ei liene tutkimuksia.

Vierailija
9/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuli käytettyä noin 5 vuotta e-pillereitä ja käytön jälkeen alkoi tulemaan finnejä kasvoihin, rintakehälle ja selkään. Tilanne on nyt rauhoittuneempi parin kolmen vuoden jälkeen mutta edelleen on finnejä ja tulee niitä mutta pystyn pitämään ne kurissa ruokavalion ja ihonhoidon avulla. Minulla auttoi selkeästi maitotuotteiden pois jättäminen, maidosta tulee valkopäitä. Olen myös gluteenittomalla, vähähiilihydraattisella ja sokerittomalla.  Vältän myös tehotuotettua punaista lihaa, suosin luomua. Kerran viikossa syön mitä lystää niin se ei vaikuta ihoni kuntoon. Ihonhoidossa tällä hetkellä sulfaatit pannassa kaikessa hygienia että hiustuotteissa, ovat liian kuivattavia ja peseviä ja iho pukkaa vaan lisää rasvaa kun on riisuttu kaikesta omasta rasvastaan, ei ehdi parantua? Huomaan nyt jo parin päivän päästä että iho voi paremmin minulla ku nuo sulfaatit jätin tässä äskettäin. Käytän kosteuttavia kevyitä voiteita. Tällä hetkellä Abobasen hydrogel -voide käytössä, riittoisaa käytössä. Meikin alle tulee laitettua paksumpaa voidetta kun mineraalimeikkipohja käytössä, Erisan ravitseva 24h kasvovoide.  

Vierailija
10/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 jatkaa vielä että lisäravinteina käytössä säännöllisesti päivittäin D-vitamiini 100 mikrogrammaa ja c-vitamiinia, silloin tällöin tulee sinkkiä nappailtua. MSM- jauhetta haluaisin ottaa useammin, se tuppaa unohtumaan. Sen voisi vaikka smoothieseen tai kiisseliin sekoittaa kun ei maistu kovin hyvältä. Ei ole siis niin hyvällä tolalla nuo lisäravinteiden nappailut.

Pesuaineena käytössä tällä hetkell Favora hellävarainen puhdistusgeeli, yritän löytää tuohon jotain muuta sulfaatitonta kun tuo hupenee aika nopeasti tai sitten minun pitää harjoitella sen käyttöä  :D ei ole vielä tottunut siihen että tuote ei vaahtoakkaan  siihen malliin mitä on tottunut.

Vierailija
11/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä minä tänne sekaannun eli nro 9. Huomioin nykyisin ihoni takia tarkemmin millaiseen materiaaliin minä pukeudun eli suosin hengittäviä materiaalia.

Vierailija
12/13 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin cerazettet kuukausi sitten ja iho on aivan räjähtänyt. Otsa ja leuka varsinkin. Eilen meinas oikeesti treffeille lähtiessä itkettää, kun naama näyttää pahemmalta kuin teininä. Aikoinaan pillerit aloitin kun oli kuukautiset niin kipeät ja runsaat, että vaikeutti tosissaan jo elämää. Taidan aloittaa uudestaan kun nyt tulleet menkat oli ihan yhtä kipeät ja runsaat ja lisänä vielä naama kukkii.

Vierailija
13/13 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin cerazettet kuukausi sitten ja iho on aivan räjähtänyt. Otsa ja leuka varsinkin. Eilen meinas oikeesti treffeille lähtiessä itkettää, kun naama näyttää pahemmalta kuin teininä. Aikoinaan pillerit aloitin kun oli kuukautiset niin kipeät ja runsaat, että vaikeutti tosissaan jo elämää. Taidan aloittaa uudestaan kun nyt tulleet menkat oli ihan yhtä kipeät ja runsaat ja lisänä vielä naama kukkii.

Miten treffit meni? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä