Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani haluaisi olla tyttö.

Vierailija
18.04.2016 |

7v poikani on monesti sanonut, että haluaisi olla tyttö. Kerran hän kokeili sisaruksensa paitaa päälleen. Monesti ihailee siskonsa vaatteita ja pitkiä hiuksia. (Hiuksista meillä oli puhetta, että voi pojatkin kasvattaa pitkät hiukset.) Kun poika täytti yhtä kyselyä ja siinä kysyttiin, että mikä haluaisit olla niin poika vastasi hetkeäkään epäröimättä ja topakasti, että "tyttö".

Mitä tämä nyt on? Haluaako poika oikeasti olla tyttö vai onko tämä jokin ohimenevä vaihe? Miten tähän pitäisi suhtautua ja mitä pitäisi sanoa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden sukupuoli-identiteetin häiriö ei aina viesti transsukupuolisuudesta. Mikäli poikasi on samaa mieltä vielä siinä +10v vanhana, niin suosittelisin transtutkimuksiin hakeutumista. Älkääkä vain pakottako poikaa johonkin suuntaan tai voi käydä niin että sulkeutuu ja kätkee kaiken sisäänsä. Näin ne itsemurhatapaukset syntyy.

Vierailija
2/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koittanut johdatella poikaa kumpaankaan suuntaan, poika on aina avoin tästä aiheesta eikä ujostele ollenkaan. Tämä asia saattaa tulla esille aina ihan yllättäen eri tilanteissa tai keskusteluissa. Pelkään kuitenkin kovasti, että pojan isä saattaa töksäyttää jotain ikävää pojan kuullen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juttelisin ja selvittäisin tarkemmin niitä ajatuksia. Mikä siinä tyttöydessä viehättää? Kokeeko olevansa tyttö vai onko vaatteet ja pitkät hiukset se juttu vai kenties tyttöjen leikit/touhut? Minulla on kaksi poikaa, joista nuorempi tykkäsi pitää pienenä siskonsa mekkoja kotona ja on aina tykännyt pitkistä hiuksista. Tykkää leikkiä molempien sukupuolien kanssa, ei ehkä stereotyyppisiä ääripäitä kummastakaan eli kovimmat riehuntajutut ja hempeimmät tyttöjen hommat jää välistä. Hän kuitenkin unelmoi olevansa isona hyvä isä ja ei haikaile olevansa tyttö. Isoveljensä ihaili tyttöjen vaatteita pienempänä ja leikki vastaavasti kuin pikkuveljensä. Nukkui mekkoyökkärissä usein ja ostettiin iloisemman värisiä vaatteita ja pinkeistä ratkoin pitsit pois. Ei myöskään haikaillut varsinaisesti tyttönä olemisesta, kun sai tyttömäisempiä vaatteita (ne vaatteet oli se juju). Ei kuitenkaan ole kaipaillut hameita tai hörhelöitä tai pitsejä vain iloisempia värejä ja pinkkejä paitoja. Hän on nyt 15 ja pitää edelleen pirteän värisiä vaatteita ja on koko ajan viettänyt aikaa molempien sukupuolien kanssa. Alakoulun loppupuolella taivasteli tyttöjen käytöstä. Eli ihan ovat normaaleja sukupuolensa edustajia, ehkä hivenen tunteellisempia kuin joku toinen ja katsovat mitä päälleen laittavat.

Jos olisivat kokeneet olevansa tyttöjä niin sitten olisi pitänyt keksiä joku tie, että lapsi saa olla oma itsensä, mutta ei ole liian poikkeava ja päädy siksi kiusatuksi. Pojan osa on tässä hankalampi, poikatyttöjä siedetään paljon paremmin.

4/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sanoa, että haluaako hän vain olla tyttö vai tunteeko hän olevansa tyttö?

Vierailija
5/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla.

Vierailija
6/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäni taas haluaisi olla setäni.

Vierailija
7/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, luulen että ne vaatteet ja hiukset on se juttu mitä poika haluaisi. Hänen vaatteet on kyllä aika "poikamaisia", ehkä haluaa jotain erilaista. Pitkät hiukset haluaa kuulema sen takia, koska ne liehuu tuulessa :D Tykkää myös leikkiä siskonsa barbeilla ja pukea niitä. Kun poika oli pienempi, ehkä noin 4v, niin hänellä oli oma barbi. Sitten taas tykkää myös ns. "poikien leikeistä" toisten poikien ja veljensä kanssa. Luonteeltaan aina ollut herkempi kuin isoveljensä.

ap

Vierailija
8/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Osaatko sanoa, että haluaako hän vain olla tyttö vai tunteeko hän olevansa tyttö?

Poika on puhunut ainoastaan, että miksi mun piti syntyä pojaksi kun olis paljon kivempi olla tyttö. Olis kivempia vaatteita ja sais kasvattaa pitkät hiukset. Eli sanoisin, että ei tunne olevansa tyttö, mutta haluaisi olla.

ap

Vierailija
9/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota vielä liikaa stressiä aiheesta, eiköhän se ratkea ajan kanssa, että mitä tuo on.

Mutta olkaa pojan tukena joka tapauksessa, jutelkaa asiasta, käykää vaikka yhdessä vaatekaupoilla ostamassa uusia vaatteita, joita poika saa itse valita mieleisiään, jos haluaa "tyttömäisiä" värejä jne.

Vierailija
10/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu poika haluaisi päästä helpommalla.

Vierailija
11/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota vielä liikaa stressiä aiheesta, eiköhän se ratkea ajan kanssa, että mitä tuo on.

Mutta olkaa pojan tukena joka tapauksessa, jutelkaa asiasta, käykää vaikka yhdessä vaatekaupoilla ostamassa uusia vaatteita, joita poika saa itse valita mieleisiään, jos haluaa "tyttömäisiä" värejä jne.

Tämä on hyvä idea, kiitos.

ap

Vierailija
12/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on ihan hyvä tilanne, mun poika aikoo tulla isona äidiksi. Ikää 4v.

Vierailija
13/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla.

Eikö sulla tosiaan muuta sanottavaa oo? Joka keskusteluun käyt saman kirjoittamassa. Anna jo itse olla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän