Järjestöissä työskentelevät!
Siirryin yritysmaailmasta järjestösektorille noin 10 vuotta sitten, aivan työurani alussa. Olen pitänyt toisaalta paljonkin maltillisesta työtavasta ja byrokratiasta mutta nyt alkaa tulla mitta täyteen. Oma järjestö on kyllästetty eläkeikää hipovista menneeseen maailmaan jääneistä visiönääreistä, jotka eivät saa mitään aikaan vaikka tuntevat puoli Suomea ja halveksivat kaikkia niitä, jotka tekevät konkreettisia toimenpiteitä edistääkseen järjestönsä asiaa. Istutaan johtoryhmässä ja toimikunnassa vailla tietoa siitä, mikä olisi oikeasti tärkeää. Onko tämä yleistä? Toimiiko muissa järjestöissä hommat? Olen lopensa kyllästynyt koko hommaan ja ihmettelen, millainen koko sektorin tulevaisuus on kun nuo harput jäävät eläkkeelle. Siirryin vuoden alussa osittain freelanceriksi ja olen enää osa-aikaisena tässä pitkäaikaisessa työssäni mutta silti joka työpäivä saa kiristellä hampaita ja hakata päätä seinään, miten huonosti nuo Arvoisat Johtajat käyttäytyvät.
Onko teillä muilla hankala tehdä muutoksia tai uudistuksia toimintaan? Mikä toimii, mikä ei? Tämä ei ehkä ole oikea foorumi mutta kokeillaan nyt.