Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeän sitä että olen kasvissyöjä

Vierailija
18.04.2016 |

Päädyin kasvissyöjäksi vahingossa. Halusin kokeilla kasvissyöntiä parin kuukauden ajan ja se jäi siitä päälle. Enkä ole syönyt lihaa kuin ihan muutaman kerran näiden viiden vuoden ajan kun olen ollut kasvissyöjä.

Ruokavalioni monipuolistui kun aloin kiinnittämään enemmän huomiota ruoanlaittoon ja ravintoarvoihin ja siitä se oikeastan jäi päälle ja nyt olen kasvissyöjä lähinnä tottumuksesta, enkä mistään aatteesta. Vain muutama läheisimmistä ystävistäni tietää että olen kasvissyöjä ja yritän pitää sen omana tietonani, koska häpeän kasvissyöntiin liittyvää stigmaa. Ituhippi, maailmanparantaja, punavihreä hörhö jne.

Olen ihan tavallinen keskiluokkainen ihminen, enkä mikään talonvaltaaja, enkä edes äänestä vasemmistoa tai vihreitä. Häpeän kasvissyöntiäni siihen liittyvän leiman vuoksi ja niiden kasvissyöjien vuoksi jotka saarnaavat kasvissyöntiä jonkun aatteen hurmioimana ja vihaisena yrittävät käännyttää ihmisiä kasvissyöjiksi kuin jotkut Jehovan todistajat. En koskaan haluaisi kuulua tuohon joukkoon. Syön kasvisruokaa, koska pidän sen mausta. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin enimmäkseen vegelinjalla mutta nyt kun on pieniä lapsia niin käytännön syistä syödään lihaa.

Mutta ei tietenkään pelkkää lihaa, siitähän lähtisi henki ennen pitkää...

Kalaa syödään paljon ja kanaa.

Veganismi on ihan ok, mutta Suomessa vaikeaa koska meillä on niin lyhyt kasvukausi ja omat vegeainekset aika vähissä. Ja ennenkaikkea asenteellisuus.

Syökö esim. gorillat kuinka paljon lihaa ja niillä on silti ihmisapinoista suurimmat lihakset?

Tietty tiukassa paikassa vegaanikin voisi joutua syömään vaikkapa ihmisenlihaa (jäätikölle pudonnut lentokone jossa vain muutama henkiinjäänyt).

Ihminen on selvinnyt vaikeistakin oloista (jääkausi ja maapallon kylmät alueet) ja sen on lihansyönti mahdollistanut.

Mutta faktahan on se että rehut ei juokse karkuun eivätkä pure...

Vierailija
22/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun myös siihen sarjaan, että olen sekasyöjä, mutta syön mielelläni kasvisruokaa. Vaiketa on esim. juhlat, kun en kehtaa ilmoittaa että minulle kasvisruokaa, mutta se kasvisruoka on yleensä parempaa. En sitä kuitenkaan ota, koska useimmiten sitä on varattu vain ilmoittaneille. Montakin päivää menee, että syön vain kasvisruokaa. En minä tätä provona pidä, koska uskon sen olevan yllättävänkin yleistä, että ihminen syö mieluummin kasvisruokaa, koska pitää siitä. Minä olen pitänyt lapsesta saakka. Äiti sanoi minua pienenä jänikseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä kirjoitti:

17 ja muutkin, missä ulkomailla kasvissyönti ja vegaanisuus normijuttu? No Intiassa kyllä, mutta kokemukseni mukaan ulkomailla on jopa vaikeempaa löytää kasvisruokaa ku Suomessa. Ja "hauskimpia" on tämmöset, että mainostetaan JUUSTOSARVI, mut hupsis, sisällä onkin kinkkua...kyllä siinä kasvissyöjälle nauru maittaa, kun on suu täynnä kinkkua, kun ei oo siis syöny lihaa 16:een vuoteen.

Olen matkustellut paljon Euroopassa ja ainostaan Puolasta oli vaikeampaa löytää kasvisruokaa kuin Suomesta, kaikkialta muualta paljon helpompaa.

Vierailija
24/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä kirjoitti:

17 ja muutkin, missä ulkomailla kasvissyönti ja vegaanisuus normijuttu? No Intiassa kyllä, mutta kokemukseni mukaan ulkomailla on jopa vaikeempaa löytää kasvisruokaa ku Suomessa. Ja "hauskimpia" on tämmöset, että mainostetaan JUUSTOSARVI, mut hupsis, sisällä onkin kinkkua...kyllä siinä kasvissyöjälle nauru maittaa, kun on suu täynnä kinkkua, kun ei oo siis syöny lihaa 16:een vuoteen.

Olen matkustellut paljon Euroopassa ja ainostaan Puolasta oli vaikeampaa löytää kasvisruokaa kuin Suomesta, kaikkialta muualta paljon helpompaa.

Samoja kokemuksia minulla Euroopasta. Ja USAhan on vielä juttu aivan erikseen. Vegemestoja ja -vaihtoehtoja riittää vaikka muille jakaa, eikä sana vegaani nosta samanlaista raivon punalippua ihmisten silmien eteen kuin Suomessa.

Vierailija
25/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkupaikkakunnalla ja elän pikkuista junttielämää, eikä mun tulisi mieleenkään ihmetellä jonkun kasvissyömistä... Tuntuu että tää juttu on lähinnä sun päässä.

Vierailija
26/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Itse olen vegaani ja todellakaan en häpeä vaan olen ylpeä.

Miksi en olisi ylpeä kun tiedän, etten osallistu eläinten kiduttamiseen ja turhaan tappamiseen? Jos elämäntavoillani voin pelastaa edes muutaman eläimen niin se on tosiaankin sen arvoista.

Vierailija
27/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä kirjoitti:

Arvatenkin isoissa kaupungeissa. Ei Suomessakaan varmaan Helsingissä ole vaikeaa löytää kasvisruokaa ravintoloista. Kokeile kehäkolmosen ulkopuolella. Parhaassa tapauksessa saat salaattipöydän jämistä kokatun "kasvispihvin" perunoiden kanssa.

Vierailija
28/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juures maistuu kirjoitti:

Olin enimmäkseen vegelinjalla mutta nyt kun on pieniä lapsia niin käytännön syistä syödään lihaa.

TUota en ymmärrä, että lapsien on PAKKO syödä lihaa. Ei muuten ole. Jos itse joskus lisäännyn niin lapsistakin tulee vegaaneja.

PS. Kala ja kanakin on lihaa.

Vierailija
29/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plö kirjoitti:

Juures maistuu kirjoitti:

TUota en ymmärrä, että lapsien on PAKKO syödä lihaa. Ei muuten ole. Jos itse joskus lisäännyn niin lapsistakin tulee vegaaneja.

PS. Kala ja kanakin on lihaa.

Toivon ettet koskaan lisäänny.

Vierailija
30/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Toivon samaa sinulle, hölmö.

Vierailija
31/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä kirjoitti:

Outo näkemys. Suomalaisten mielestä Saksassa syödään vain sikaa ja makkaraa, mutta todellisuudessa kasvissyöjälle valikoimat ovat ravintoloissa paljon paremmat kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme