Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi romutti työsuhdeauton!

Vierailija
18.04.2016 |

Ilmeisesti halusi lesota kavereille ajotaidoillaan, yritti vetää vauhdilla parkkiin kun saapui koululle, arvioi auton koon väärin ja nyt on peltiä rutussa meidän autossa ja työsuhdeautossa. Että ottaa päähän, töissä ei tulla olemaan innoissaan tästä. Vastaisuudessa köröttää sitten bussilla kouluun vaikka olisikin auto vapaana.

Mitä mieltä olette, pitäisikö laittaa omavastuut tytön maksettavaksi vai maksaa vain itse? Painotin vielä aamulla että juuri kortin saaneena ajetaan sitten todella varovasti mutta meni näköjään kuuroille korville.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän autoetusopimuksia on erilaisia. Omaa työsuhdeautoa koskevassa sopimuksessa puhutaan samassa taloudessa asuvista perheenjäsenistä, ei ole eritelty puolisoa tai lapsia. T. Myyntityötä tekevä

Vierailija
22/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meidän perheessä on viimeiset 20 vuotta ollut työsuhdeautoja, parhaillaankin on kaksi, eikä niillä kyllä saa ajaa kuin (samassa osoitteessa asuva) puoliso. Mikä firma antaa lastenkin ajaa liisareilla?

Meillä sitten parempi autoetu kuin teillä, yksinkertaista. ap

😂 Voi ap, kyhää parempi ensi kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko tyttö itse että"piti vähän näyttää" vai oliko kyseessä vahinko? Itse nuoruudessani pari kertaa vanhempien auton mällänneenä muistan sen hirveän tunteen ja armottoman häpeän ja harmituksen. Eipä mulle lisärangaistuksia tarvinnut antaa eikä annettukaan. Läksy meni muutenkin perille. Toisella kerran faijan jäätävä hiljaisuus oli kuolemaa pahempi rangaistus. Auto oli juuri kaupasta ulos ajettu...

Vierailija
24/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meidän perheessä on viimeiset 20 vuotta ollut työsuhdeautoja, parhaillaankin on kaksi, eikä niillä kyllä saa ajaa kuin (samassa osoitteessa asuva) puoliso. Mikä firma antaa lastenkin ajaa liisareilla?

Just. Autoetuja on tasan kahdenlaisia, käyttöetu ja vapaa autoetu. Kummassakin auton kuljettajana saa toimia autoedun saajan lisäksi hänen samassa osoitteessa asuva puolisonsa. Mutta tokihan on helppo selvittää mitä lisäpykäliä sinun sopimukseesi on sorvattu, kun kerrot minkä firman autolla ajelet. Veikkaan että ei mitään.

T: 980€/kk vapaasta autoedusta maksava lakinainen

Ainakin minun autoa saa ajaa jokainen kanssani samaan talouteen kuuluva ja mikäli olen kyydissä, niin kuka tahansa.

Lakinaisena varmaan ymmärrät, että sopimuksia on monen laisia.

T: 1025€/kk käyttöedusta maksava

Vierailija
25/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vittua se sun lapsi sillä sun työsuhdeautolla ajaa?

Samassa taloudessa asuvat saavat käyttää työsuhdeautoa, lukee ihan meillä auton sopimuksessakin. ap

Mikä firma?

Ei kai kukaan täällä tollasia kerro.

Mitä se sulle kuuluu? Tai siis miksi edes utelet?

Miksi ei kerro? Koska ajelee työsuhdeautolla vain unelmissaan? Suomessa on muutama firma jotka liisaavat kymmeniätuhansia autoja, ei ap:ta kukaan tunnista.

Vierailija
26/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka saa ajaa työsuhdeautollani?

Yleinen käytäntö on, että samassa taloudessa asuvat perheenjäsenet saavat käyttää autoa samoin kuin kollegat. Asia kannattaa kuitenkin varmistaa yrityksesi autopolitiikasta."

http://www.leaseplan.fi/fi-FI/faq/

Jos nyt päästäisiin takaisin itse asiaan. Tyttö on kyllä pahoillaan tapahtuneesta muttei näytä käsittävän sitä miten kalliiksi firmalleni tulee korjata auto ja miten hankalaan asemaan minä tässä joudun. "Sori mutta firma maksaa ja onhan sulla rahaa" on neidin asenne joka ärsyttää entisestään. ap

Vierailija
27/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen käytäntö on, että samassa taloudessa asuvat perheenjäsenet saavat käyttää autoa samoin kuin kollegat. Asia kannattaa kuitenkin varmistaa yrityksesi autopolitiikasta."

Jos nyt päästäisiin takaisin itse asiaan. Tyttö on kyllä pahoillaan tapahtuneesta muttei näytä käsittävän sitä miten kalliiksi firmalleni tulee korjata auto ja miten hankalaan asemaan minä tässä joudun. "Sori mutta firma maksaa ja onhan sulla rahaa" on neidin asenne joka ärsyttää entisestään. ap

Jos asenne on tuo, niin avaimet pois ja kertomaan, että firma ei maksa vakuutuksen omavastuuta.

Vierailija
28/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALD:n liisarilla saa ainakin ajaa kaikki samassa taloudessa asuvat.

T: CEO, 10 000 € / päivä.

Vierailija
29/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille kuskeille joskus vaan tapahtuu.

Toivottavasti opiksi tulevaisuutta varten.

Ei kuitenkaan kukaan loukkaantunut tai menehtynyt.

Vahingot korvataan ja elämä jatkuu.

Vierailija
30/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksiköhän neidillä on tuollainen asenne? Itse olet tyttäresi kasvattanut. Nyt näytät sille, että jos sinun kattosi alla asuu, käyttäytyy kunnolla ja lakkaa olemasta nin pirun prinsessaa. Tytön maksettavaksi omavastuu, etkä anna enää ainakaan sitä autoa enää sille ajettavaksi. Ostakaa sille joku viiden tonnin Skoda ensiautoksi, niin tottuu siihen, että ensin harjoitellaan vähän huonommalla, ja sitten kun tienaa itse, ostaa vähän paremman omilla rahoillaan.

Että minua ottaa päähän nämä nykypenskat, jotka ovat niin kovin koppavia. Kai ne joku sellaisiksi sitten kasvattaa.

Vierailija
31/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vielä parempi... Firma maksaa myös vakuutuksen omavastuut.

Vierailija
32/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy jo ajamaan autoa ei ole enää mikään lapsi vaan täysi-ikäinen joka maksaa itse kaikki aiheuttamansa vahingot.

Vierailija
33/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että minua ottaa päähän nämä nykypenskat, jotka ovat niin kovin koppavia. Kai ne joku sellaisiksi sitten kasvattaa.

Teinit ovat usein tuollaisia, vaikka ihan fiksuja aikuisia niistä lopulta kasvaa.

Tässähän on tytölle oikein hyvä opetuksen ja kasvun paikka, jos vain hoidat tilanteen hyvin.

Vierailija
34/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa taloudessa asuvat saavat käyttää työsuhdeautoa, lukee ihan meillä auton sopimuksessakin. ap

Mikä firma?

Mitä sinä sillä firman nimellä teet? Tuohan on melko yleinen käytäntö ja verottajankin näkökulmasta ok.

Vierailija
35/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Autoetuja on tasan kahdenlaisia, käyttöetu ja vapaa autoetu. Kummassakin auton kuljettajana saa toimia autoedun saajan lisäksi hänen samassa osoitteessa asuva puolisonsa. Mutta tokihan on helppo selvittää mitä lisäpykäliä sinun sopimukseesi on sorvattu, kun kerrot minkä firman autolla ajelet. Veikkaan että ei mitään.

T: 980€/kk vapaasta autoedusta maksava lakinainen

Taidat olla valejuristi. Näytä minulle pykälä, missä nimenomaisesti mainitaan puoliso.

Vierailija
36/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma?

Mitä sinä sillä firman nimellä teet? Tuohan on melko yleinen käytäntö ja verottajankin näkökulmasta ok.

Eiköhän tässä tarkoitettu sitä leasingfirmaa, eikä sitä missä ap on töissä (koska sillä ei ole mitään merkitystä). Mutta ap kertoi jo että oli Leaseplan, josta meidänkin työsuhdeautot oli.

Vierailija
37/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma?

Eiköhän tässä tarkoitettu sitä leasingfirmaa, eikä sitä missä ap on töissä (koska sillä ei ole mitään merkitystä). Mutta ap kertoi jo että oli Leaseplan, josta meidänkin työsuhdeautot oli.

No, ei sillä liisausfirmankaan nimellä ole merkitystä tässä asiassa.

Vierailija
38/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romutti vai kolhi?

Vierailija
39/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin perheessä saa työsuhdeautolla ajaa kaikki perheenjäsenet.

Vierailija
40/44 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin saa samassa taloudessa asuvat ajaa työsuhdeautoa. Ei rajoitu siis oelkkään puolisoon se ajo-oikeus. Mitään omavastuita ei meillä ole ja tarvitse maksaa vaikka törttöilisi liikenteessä.