Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko hammaskiven poisto?

Vierailija
18.04.2016 |

Ekaa kertaa sitä poistetaan ja olen muistaakseni kuullut, että sattuu tosi paljon. Voiko kipua estää jotenkin? Ottamalla etukäteen Panadolia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän miten poistetaan. Jos ultraäänellä poistavat, harvemmin sattuu. Jos semmoisella sirpillä riipivät, joskus voi vihlaista välillä jonkun verran. Itselläni ei silti ole ksokaan pahasti sattunut, mutta toisaalta en olekaan ollenkaan kipuherkkä.

Vierailija
2/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu iha vitusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattuu. Mutta minulle hammashoitaja laittaa aina ikeniin pintapuudutetta ennen hammaskiven poistoa, ja sitten se on siedettävää. Kaikilla hammashoitajilla ei ole lupaa tämän puudutteen käyttöön, kannattaa kysyä etukäteen onko sellainen hoitaja, että voi käyttää puuduttetta.

Vierailija
4/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu se. Rapsuttelevat jollain työkaluilla ja tökkivät ikeniä.

Vierailija
5/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mä olen kipuherkkä, joten voi todennäköisesti sattuu. En tiedä miten poisto tapahtuu, toivottavasti ultraäänellä, jos se ei satu ainakaan paljoa.

Ap

Vierailija
6/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraääni on helvetinkone. Se mekaaninen on vain sellaista rapsutusta, nautinnollista kipua. 

Vierailija
7/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se poistetaan perinteisesti eli käsikäyttöisin instrumentein, se tuntuu ikävältä mutta ei varsinaisesti satu. Sen sijaan ultraäänellä poistaminen ei tunnu yhtään miltään.

Vierailija
8/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu.

Useamman selkänikaman murtuminen sattuu.

Vierailija
9/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Aika huomenna, joten en voi kysyä puudutteesta.

Joka tapauksessa pyydän sitä, joten kiitti 3!

Ap

Vierailija
10/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Riippuu ihan hampaiden ja hammaskaulojen kipuherkkyydestä. Minulla voi vihloa ihan kunnolla oli menetelmä mikä hyvänsä. Pintapuudute auttaa, mutta viime kerralla suuhygienisti puudutteli ihan piikittämällä koko suun ja hyvin meni. 

Toimenpide voi siis olla puuduttamatta hyvinkin kivulias, mutta nykypäivänä kipua ei tarvitse sietää! Parempi puuduttaa jo ihan turvallisuudenkin takia. Jos saa refleksinä semmoisia sähköiskusäpsyjä, se ei ole kivaa kellekään kun suussa kuitenkin työskennellään terävien instrumenttien kanssa.

Joten rohkeasti pyytämään vaan puudutusta, ainakin pintapuudutusgeelin levittämisen luulisi onnistuvan keneltä vaan.

Vierailija
11/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti! Mä säpsähtelen aina hammaslääkärissä, vaikka kuinka yritän olla tekemättä myös. Sen takia pyydän aina puudutuksen, jos hammasta porataan.

En ole muualta läheskään niin kipuherkkä kuin hampaista eli todellakin pyydän kunnon puudutuksen, jos sellainen on mahdollista kerran saada.

Vierailija
12/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistatan hammaskiveä vuosittain kerran vuodessa hoitajalla ja noin puolen vuoden päästä siitä hammaslääkäri poistaa tarkastuksen yhteydessä jos on kertynyt johonkin. Olen tehnyt tätä noin 8 vuoden ajan ja olen sitä mieltä, että hammaskiven poisto skalpellilla, ultraäänellä sekä kiillotus ja fluoraus sattuvat noi saman verran kuin kenkien sovittaminen kaupassa tai hiusten kampaaminen ts. ei yhtään.

Sitä on aivan turha pelätä, mukavalta se minusta tuntuu. Ja jos nyt joku siinä tuntuu epämukavalta, niin se kun ei voi jutella nätin hotsun kanssa, kun suuta pitää pitää auki :(

Vierailija
13/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraäänellä sattuu, rapsuttamalla ei.

Vierailija
14/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä onko hammaskiveä paljon.

Ekaa kertaa kun poistettiin niin sattui ihan hemmetisti. Hammaskiveä minulle ei kuitenkaan tule paljoa joten luulen että se hammaslääkäri rääkkäsi minua ihan tahallaan :/ Verta valui ihan hulluna ja lopuksi oli pakko puuduttaa.

Tuon jälkeen on poistettu hammaskiveä muutaman kerran eikä sattunut yhtään! Eri hammaslääkärit tehneet poistot.

Vierailija
15/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No js hampaat ja ikenet on huonossa kunnossa, niin iha sama mitä niillä tekee tai niille joku hammaslääkäri ta hoitaja tekee voi sattua. Mutta jos hampaat on edes jotenkin kunnossa ja tullut niitä hoidettua, niin ei satu.

Vierailija
16/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin viime kesänä ekaa kertaa, ja en käsitä miten se voisi sattua. Siinähän vaan raaputetaan hampaan pintaa, eihän hampaan pinnassa ole tuntoa!

Vierailija
17/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut ikinä ennen sattunut, mutta imetysaikana sattui ihan mielettömästi. En tiedä syytä, vaikuttaako toi imetys jotenkin asiaan.

Vierailija
18/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sattui ultraääni ja instrumentti, koska herkät ikenet. Nykyään en enää käy hammaskiven poistossa. Ostin sähköhammasharjan ja se kiillottaa hampaat niin ettei hammaskivi tartu enää.

Vierailija
19/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun multa on hammaskiveä poistettu, sattui niin paljon, että hädin tuskin pysyin tuolilla paikoillani ja kyyneleet tuli silmiin. Oli tosi kovakourainen suuhygienisti ja ultraäänellä putsasi. Ihmettelen kyllä miten koskikin niin paljon, olen kuullut ettei hammaskiven poisto juurikaan satu ja toisekseen mulla on yleensä korkea kipukynnys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi