Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksilla matkustaminen halpenee

Vierailija
18.04.2016 |

Ministeri Berner, http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001161014.html

Menopaluu taksilla Helsinki - Helsinki Vantaan lentokenttä maksoi helmikuussa 108 euroa. Onhan siinö varaa pudottaa taksoja.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentäajolla on kaikissa maissa preemio, kaikissa systeemeissä.

Vierailija
2/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea taksa yhdensuuntaiselle matkalle lentokentältä Helsingin keskustaan olisi n. 15 - 20 euroa maksimissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea taksa yhdensuuntaiselle matkalle lentokentältä Helsingin keskustaan olisi n. 15 - 20 euroa maksimissaan.

Kyllä se menee lähemmäs 50 e, http://taksilaskuri.fi/

Vierailija
4/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti, että nyt taksimaksut laskevat. LOL

Vierailija
5/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee lähemmäs 50 e, http://taksilaskuri.fi/

Niin nykyään. Puhuinkin siitä, että mitä sen pitäisi maksaa, jotta itse suostuisin maksamaan.

Vierailija
6/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari  - Helsinki-Vantaa: kokemuksieni perusteella aina n. 50e/suunta

15-20e olisi ihan epärealistisen vähän, taksikuskille ei jäisi siitä mitään käteen nykyisellä kustannusrakenteella. Kannattaa ottaa huomioon että taksilla pelkästään vakuutusmaksut ovat kolminkertaiset tavalliseen autoilijaan verrattuna.

Vierailija
7/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-20e olisi ihan epärealistisen vähän, taksikuskille ei jäisi siitä mitään käteen nykyisellä kustannusrakenteella. Kannattaa ottaa huomioon että taksilla pelkästään vakuutusmaksut ovat kolminkertaiset tavalliseen autoilijaan verrattuna.

Minua ei kiinnosta vakuutusmaksut tai mikään taksin kustannusrakenne, vaan ajattelen ainoastaan sitä, mitä itse olisin valmis maksamaan saamastani palvelusta. Mielestäni kyyti Lauttasaaresta lentoasemalle ei todellakaan ole 50 euron arvoinen palvelus.

Vierailija
8/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta vakuutusmaksut tai mikään taksin kustannusrakenne, vaan ajattelen ainoastaan sitä, mitä itse olisin valmis maksamaan saamastani palvelusta. Mielestäni kyyti Lauttasaaresta lentoasemalle ei todellakaan ole 50 euron arvoinen palvelus.

Minäkin haluan olla ajattelematta kaikkea todellisuutta joka vaikuttaa siihen mitä asiat oikeasti on :) Sen mukaan sitten käytämme palveluita. En suostu maksamaan kahta euroa nakkipaketista, joten en osta. Jos kaikki muut maksaisivat törkeästi jostain voisi se palvelu jota minä tarvitsen ja haluan juuri nyt olla juuri sen arvoinen mille tasolle sen arvosta (=käytännössä ei juuri mitään).

Erehtymätön logiikka.

Vierailija
9/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan olla ajattelematta kaikkea todellisuutta joka vaikuttaa siihen mitä asiat oikeasti on :) Sen mukaan sitten käytämme palveluita. En suostu maksamaan kahta euroa nakkipaketista, joten en osta. Jos kaikki muut maksaisivat törkeästi jostain voisi se palvelu jota minä tarvitsen ja haluan juuri nyt olla juuri sen arvoinen mille tasolle sen arvosta (=käytännössä ei juuri mitään).

Erehtymätön logiikka.

Minä saan ihan parilla puhelinsoitolla jonkun kaverini heittämään itseni esim. Lauttasaaresta lentoasemalle ja jos kaksikymppistä tarjoan palkaksi, niin todennäköisesti rupeaa kursailemaan, että ei hän noin paljoa vaadi. Siihen nähden tuo taksin hinta on täysin pöyristyttävä.

Vierailija
10/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se minun vikani jos rakenteet on perseestä? Maksamaan kelpaan mutten saisi kritisoida järjettömiä hintoja.

Vierailija
11/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittävä arvostus palveluita kohtaan.

Jos ajat Lauttasaaresta Lentoasemalle, kestää matka lyhyimmillään noin 30 minuuttia. Saat omaksesi yhden työntekijän työpanoksen puolen tunnin ajaksi. Lisäksi saat yksityiseen käyttöösi henkilöauton.

Jos arvioidaan pelkästään - siis pelkästään - kuljettajan palkkaa ajomatkan ajalta, joka voisi olla esimerkiksi 15 euroa tunti, niin sinun osuutesi siitä olisi 7,5 euroa, jonka lisäksi tulevat palkan sivukulut ja lomarahat sekä 10% arvonlisävero. Näiden yhteenlaskettu kustannus on reilu 11 euroa, tuolta 30 minuutin ajalta. Kohtuulliseksi katsomastasi 15 euron summasta jäisi vielä peräti 4 euroa kattamaan polttoainetta, autoa, vakuutuksia ja muita kustannuksia. Aika reilua.

Vierailija
12/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittävä arvostus palveluita kohtaan.

Jos ajat Lauttasaaresta Lentoasemalle, kestää matka lyhyimmillään noin 30 minuuttia. Saat omaksesi yhden työntekijän työpanoksen puolen tunnin ajaksi. Lisäksi saat yksityiseen käyttöösi henkilöauton.

Jos arvioidaan pelkästään - siis pelkästään - kuljettajan palkkaa ajomatkan ajalta, joka voisi olla esimerkiksi 15 euroa tunti, niin sinun osuutesi siitä olisi 7,5 euroa, jonka lisäksi tulevat palkan sivukulut ja lomarahat sekä 10% arvonlisävero. Näiden yhteenlaskettu kustannus on reilu 11 euroa, tuolta 30 minuutin ajalta. Kohtuulliseksi katsomastasi 15 euron summasta jäisi vielä peräti 4 euroa kattamaan polttoainetta, autoa, vakuutuksia ja muita kustannuksia. Aika reilua.

Ei tuo kiinnosta perus taksinkäyttäjää lainkaan. Se on firman murhe maksaa maksut, eikä asiakkaan. Asiakas katsoo palvelun hintaa ja miettii sitä, vastaako hänen saamansa palvelu sitä, mitä siitä on maksettu. Viidenkympin hinta on silti täysin posketon tuosta matkasta, jonka voi kulkea alle kympillä bussia/junaa käyttäen tai jonkun tutun kyydissä.

Vierailija
13/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua että kuka normaalituloinen käyttää taksia näillä nykyisillä hinnoilla, jos tosiaan ei ole aivan pakko? Onko täällä ketään sellaista, joka käyttää taksia ihan säännöllisesti ja maksaa sen itse?

Vierailija
14/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku oikeasti, että nyt taksimaksut laskevat. LOL

Ei tämä ole mikään uskon asia, vaan markkinatalouden peruspilareita: kysynnän ja tarjonnan laki.

Vierailija
15/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei olisi takseja lainkaan, jos Kela ja kunnat lopettaisivat vammaisten ja vanhusten kuljetuspalvelut ja sairaalamatkojen korvaukset. Nykyinen systeemi on totaalisen sairas. Kellään omasta pussista maksavalla ei ole taksiin varaa muulloin kuin hätätilanteessa.

Vierailija
16/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei olisi takseja lainkaan, jos Kela ja kunnat lopettaisivat vammaisten ja vanhusten kuljetuspalvelut ja sairaalamatkojen korvaukset. Nykyinen systeemi on totaalisen sairas. Kellään omasta pussista maksavalla ei ole taksiin varaa muulloin kuin hätätilanteessa.

Kovasti vaan taksikyydeistä suorastaan tapellaan viikonloppuöinä ja erityisesti pikkujoulukaudella. Hätätilanne ei vaikuta olevan sadoilla taksijonoissa pakkasella tuolloin seisovilla.

Vierailija
17/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi, mutta hinnat laskisivat sille tasolle jolla niiden pitäisikin olla. Eli tavallisella palkansaajallakin olisi mahdollista turvautua taksikyytiin muutenkin kuin hätätilanteessa.

Vierailija
18/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti vaan taksikyydeistä suorastaan tapellaan viikonloppuöinä ja erityisesti pikkujoulukaudella. Hätätilanne ei vaikuta olevan sadoilla taksijonoissa pakkasella tuolloin seisovilla.

Se on juuri sellainen "hätätilanne" jossa taksia tyypillisesti käytetään. Ollaan juovuksissa ja on pakko päästä kotiin, eikä mitään muuta kulkuneuvoa monesti ole käytettävissä.

Vierailija
19/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksijonoista tulee mielenkiintoisia. Toisaalta on romuautot ulkomaalaisine kuskeineen, hinta olematon ja riski suuri, toisaalla sitten kisaillaan siitä, kuka maksaa eniten matkasta rautatieasemalta  vaikka Taka-Töölöön. Eniten maksava saa taksin heti, köyhemmät jonossa saa odotella.

Vierailija
20/42 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksijonoista tulee mielenkiintoisia. Toisaalta on romuautot ulkomaalaisine kuskeineen, hinta olematon ja riski suuri, toisaalla sitten kisaillaan siitä, kuka maksaa eniten matkasta rautatieasemalta  vaikka Taka-Töölöön. Eniten maksava saa taksin heti, köyhemmät jonossa saa odotella.

Itse voin mennä siihen ysäricorollaan ja kuunnella muslimimusiikkia täysillä jos pääsen matkan esim puoleen hintaan nykytakseista. Ei haittaa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi