Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa,jos

Vierailija
21.02.2006 |

palsta toimii ja kysymykset ja vastaukset lähtevät hidastelematta matkaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kysyn itse ja vastaan itse=) Ei nyt sentään.

Parasta poistua paikalta.Olin jo ,mutta tulin vielä kurkkaamaan ja toi oli päivän huippu.

klö

Vierailija
2/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen abortteja vastaan ja haluaisin kysyä miten abortti yleensä tehdään ja jos lapsi ihan synnytetään niin kituuko se paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen abortteja vastaan ja haluaisin kysyä miten abortti yleensä tehdään ja jos lapsi ihan synnytetään niin kituuko se paljon.

Joudun antaa lääkkeelleisen keskeytyksen lääkkeitä.Pikkuviikkoiset ovat jo menehtyneet ennen kuin tulevat ulos. Kaavinnoissa en ole mukana.

klö

Vierailija
4/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Usein itkettää ja itken,jos itkettää, yhdessä vanhempien kanssa. Nolointa on, jos kätilö itkee,mutta vanhemmat ei.

klö

Vierailija
5/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Varmaankin kaikki ovat omalla tavallaan, eivät vaan osaa sitä näyttää ja se suru voikin sitten olla paljon raskaampaa ja pitempään kestävää.

klö

Vierailija
6/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän,että kätilön työnkuva on hyvin monipuolinen. Mikä siinsä,mikä työ tai työvaihe on sinulle mieluisin?

Vierailija
7/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän,että kätilön työnkuva on hyvin monipuolinen. Mikä siinsä,mikä työ tai työvaihe on sinulle mieluisin?

Kiva kysymys. Erilainen,kuin ne joka kerta kysyttävät.

Itse pidän ponnistusvaiheen hoidosta, kun pää alkaa pilkistää,lapsen ulos autto ja seurata ensi hetkiä uutta perhettä.

Myös se, jos joku tulee keskenmenoepäilynä ja todetaankin sikiöllä syke ja kaikki kunnossa,saa itsellekin hyvän mielen.

klö

Vierailija
8/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kolmatta astetta,muutama peräsuolen sulkijalihaksen säie poikki. Lääkäri ompeli ne yhteen, minä jatkoin haavan muuten loppuun.

klö

Vierailija
9/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

=) Olenhan minä, kymmeniä kertoja sekä alateissä että sectioissa.

klö

Vierailija
10/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan samanlaista kuin kenen tahansa. Kukaan ei synnyttäessä ollessaan ole ammattiroolissaan kätilönä, lääkärinä tms vaan synnyttäjänä. Jos ei lääkäri ole erikoistunut esim. obstetrikkaan, ei edes tiedä synnytyksestä,lapsenhoidosta,imetyksestä ym paljon. Saman verran saavat opetusta ja neuvoja, kuin kaikki muutkin.

klö

Vierailija
11/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastaan tuleekin joku tuttu? Ainakin synnyttäjänä voisin kavahtaa sellaista tilannetta että pitäisi siinä levitellä jalkojaan vaikka luonnollisesta asiastahan siinä on kyse....

Vierailija
12/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että vaihdetaanko silloin automaattisesti kätilöä ellei erityisesti toivota sitä tuttua kätilöä.

Vierailija
13/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun vastaan tuleekin joku tuttu? Ainakin synnyttäjänä voisin kavahtaa sellaista tilannetta että pitäisi siinä levitellä jalkojaan vaikka luonnollisesta asiastahan siinä on kyse....

Ei minua häiritse lainkaan, mutta jos huomaan asiakkaan vaivautuneisuuden, kysyn ihan suoraan, haluaisiko jonkun muun, jos vaihto on siinä tilanteessa järjestettävissä. Suurin osa ilahtuu, jos vastassa onkin tuttu.

klö

Vierailija
14/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoni on noussut rv 24 mennessä vain 1kg?

Vierailija
15/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on hiljainen hetki, niin miten päätätte, kuka kätilöistä ottaa synnyttäjän vastaan? Tuli vaan mieleen, kun itse menin synnyttämään, osastolla ei ollut ketään muuta synnyttäjää, että vetivätkö kätilöt kahvihuoneessa pitkää tikkua vai?

Niin, mites te muuten kulutatte aikaa, jos synnyttäjiä ei ole? Onko muita työtehtäviä?

Vierailija
16/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

painoni on noussut rv 24 mennessä vain 1kg?

Ei ole haittaa, jos lapsi kasvaa normaalisti omalla käyrällään.

klö

Vierailija
17/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos on hiljainen hetki, niin miten päätätte, kuka kätilöistä ottaa synnyttäjän vastaan? Tuli vaan mieleen, kun itse menin synnyttämään, osastolla ei ollut ketään muuta synnyttäjää, että vetivätkö kätilöt kahvihuoneessa pitkää tikkua vai?

Niin, mites te muuten kulutatte aikaa, jos synnyttäjiä ei ole? Onko muita työtehtäviä?

Suurimmista osissa sairaaloista taidetaan arpoa asiakkaat, jos ei ole joku,jota jo aikaisemmassa vuorossa on hoitanut.

Jos ei ole synnyttäjiä, päivystyksessä käyviä riittää ja puhelinneuvontaa, huoltotöitä,kaappien täydennystä,tilausten tekoa, paperitöitä. Älä pelkää, ei me jouten olla.

klö

Vierailija
18/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluan vain kertoa, että arvostan kätilöiden (kuten myös muiden hoitajien) työtä todella paljon. Vietin esikoisten kanssa viikon synnärillä ja kyllä heikompaa hirvitti se työn määrä. Silti kaikki jaksoivat olla todella ihania. Toivon paljon voimia työhösi!

Vierailija
19/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta haluan vain kertoa, että arvostan kätilöiden (kuten myös muiden hoitajien) työtä todella paljon. Vietin esikoisten kanssa viikon synnärillä ja kyllä heikompaa hirvitti se työn määrä. Silti kaikki jaksoivat olla todella ihania. Toivon paljon voimia työhösi!

Kaunis kiitos sinulle!

klö

Vierailija
20/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin: Oliko tuttu kätilö? Tekikö mieli neuvoa ;)?