Osaako/saako ekaluokkalaisesi itse lainata kirjastosta kirjoja? Onko hänellä jo oma kirjastokortti?
Vai oletteko lainannut vielä aikuisen kortilla lapselle kirjoja?
Kommentit (7)
Mulla on vasta 5-vuotias, mutta saa oman kirjastokortin syksyllä, kun menee eskariin. Miksi ekaluokkalainen ei saisi lainata itsekseen?
No meillä kävivät jo ekaluokalla koulun kanssa kirjastossa. Kaikilla ei toki ollut omaa korttia, mutta kyllä meillä lapselle sellainen hankittiin jo ennen tuota ensimmäistä käyntiä. Kävi sitten itsenäisesti joskus koulun jälkeenkin kirjastossa lueskelemassa ja lainailemassa kirjoja.
Täällä myös on lapsi käynyt koulun kanssa kirjastossa ekalla ja silloin hankittu kortti. Ekalla ei kulkenut itsenäisesti kirjastoon, tokasta lähtien (on nyt eri koulussa kuin ekalla) on luokan kanssa käynyt viikottain kirjastoautolla.
Vierailija kirjoitti:
Osaa, saa ja on. Minä lainaan hänen kortillaan koska hukkasin omani.
Hanki itsellesi oma kortti! Onnistunee helposti ehkäpä pientä maksua vastaan. Kortti on henkilökohtainen, vaikka oletkin lapsesi huoltaja.
Osaa ja saa lainata, mutta palautus on edelleen meidän vanhempien vastuulla. Lapsen huoneessa on kori, jossa on kaikki lainatut kirjat ja kuitti, ja me vanhemmat sitten huolehdimme uuden kirjastoreissun kun palautuspäivämäärä lähestyy.
Osaa, saa ja on. Minä lainaan hänen kortillaan koska hukkasin omani.