Olenko ainoa joka ei jaksa näitä jatkuvia juhlapyhiä?
Haluaisin vain elää tasaista, rauhallista arkea. Tuntuu että tyyliin parin viikon välein on jokin juhla joka pitää ottaa huomioon - ensin joulu jota hehkutetaan marraskuun alusta asti. Sitten aletaankin hiihtoloman suunnittelu. Sitten on kaikki ystävänpäivät, laskiaiset, Runeberginpäivät. ... sitten Pääsiäinen joka tänä vuonnakin sotki arjen kahdeksi viikoksi. Nyt sitten vappu. Sitten lakkiaiset ja muut kevään sukujujlat. Sitten onkin juhannus ja kesälomat. Sitten koulujen alku. Ja sitten Halloween. Ja siitä alkaen taas hehkutetaan joulua.
Kyllä, monesti itse päätän boikotoida jotain noita juhlia jos ei vaan yhtään nappaa. Mutta kun ei niiltä pääse pakoon kun ympärillä kaikki hössöttävät, kaupat ja mainokset kaatavat niitä päälle ja tavalliset arjen työajat ja aukioloajat menevät tietysti joka kerta sekaisin.
Eikö voisi vähän aikaa vain olla ihan tavallista, rauhallista arkea?!?!
Olenko ainoa joka on kyllästynyt noihin jatkuviin yhteiskunnan pakkojuhliin?
Kommentit (10)
MItä ihmeen pakkojuhlia? Itse en vietä noista mitään, ja ne ovat minulle vaan mukavia vapaapäiviä töistä. En ole juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä joten en huomaa edes muiden hössötystä.
Minä en hössötä niistä. Elän tasaista arkea
Ja siis kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi iloa ja juhlaa elämääni. Haluaisin vain itse päättää siitä milloin se huvittaa, ei niin että on tuollaista yhteiskunnan tuputtamaa pakkojuhlimista. ...
Suurin osa suomalaisista ei vietä mitenkään erityisesti kuin joulua. Sukulaisten merkkipäiväjuhlissa käydään, jos ehditään, jaksetaan ja viitsitään.
Vierailija kirjoitti:
MItä ihmeen pakkojuhlia? Itse en vietä noista mitään, ja ne ovat minulle vaan mukavia vapaapäiviä töistä. En ole juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä joten en huomaa edes muiden hössötystä.
Eikö sinulla tule painostusta suvun ja tuttavien taholta?
Kaikesta sitä ihminen voi ottaakin murhetta. Eihän sinun ole pakko niistä hössöttää? Elät ihan rauhallista arkea. Ja jos yksi ylimääräinen vapaapäivä viikossa aiheuttaa noin paljon stressiä, niin kannattaa käydä keskustelemassa asiasta jonkun kanssa. Ei kuulosta ihan terveeltä.
Noi pyhäpäivät = tuplapalklapäivät tarkoittavat 0-sopparilaiselle (ekstraaja) pakollista vapaata, eli turha haaveilla töistä ja pääsiäisviikolla oli muutama hassu tunti. Kaverit on jossain perheensä kanssa ja aivan turhaa oleskelua koko "loma" eikä ole varaa mennä mihkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule. Olen lapseton sinkku, joka en ole suvun kanssa juuri tekemisissä, paitsi omien vanhempien ja veljen. Vanhemmatkin on jo siihen tottuneet että en agnostikkona vietä kristillisiä juhlapyhiä kuten joulua, ja eivät he itsekään muita pyhiä ole koskaan viettäneet kuin joulua ja pääsiäistä. Töissäkin olen tekemisissä vain toisten it-nörttien kanssa, eikä siellä ole tapana juhlapyhistä puhua, kuten ei yleensäkään muusta kuin työasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä painostusta? Saattaa jomman kumman äiti soittaa ja kysyä tulemmeko kylään, mutta koska olemme aikuisia ihmisiä, voimme sanoa "emme tällä kertaa tule". Ei se ole sen vaikeampaa.
Eikö kenelläkään samoja fiiliksiä?