Vatsanahan palautuminen TOISESTA raskaudesta
Heippa mammat! Minulla yhden raskauden jälkeen hieman venynyttä vatsanahkaa jota tuskin edes huomaa riippuen asennosta. Nyt mietin että tuleekohan seuraavassa raskaudessa automaattisesti lisää damagea vai voiko selvitä "vanhoilla" muutoksilla. Vatsa oli melko kookas joten jos ei isommaksi tule seuraavaksi niin mitenköhän käy? Kokemuksia??
Ja ei ei muuta suunnitelmia haluan vaan kuulla kokemuksia.
Kommentit (3)
Kolme raskautta 10 vuoden sisällä ja joka kerralla vatsa kasvanut raskauden aikana vähän edellistä suuremmaksi vaikka vauvat olleet kaikki 3000g kokoisia.Ainuttakaan raskausarpea ei ole tullut raskauksissa,satunnaisesti olen ihoa öljynnyt. Eli itse olen vähällä päässyt. Kaikilla kerroilla ollut hitaampaa vatsan vetäytyminen kasaan.
Mulla ei toisesta raskaudesta enää ihan täysin palautunut vatsa. Hieman pömpöttää vieläkin, vaikka kuopus on jo 2v. Vatsalihakset jäivät hieman erilleen, vaikka en treenannut kuin vasta noin vuoden synnytyksen jälkeen. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että olen aina ollut luonnostani hoikka. Molemmissa raskauksissa tuli noin 13 kiloa ja vatsa oli iso.
Mulla tuntuu että se että tulin niin pian raskaaksi uudestaan (lapsilla ikäeroa 1 v 7 kk) teki sen, että juuri kun vatsanahka olisi vähän ollut palautumassa ennalleen, alkoikin uusi venytys. Toisen raskauden jälkeen ei enää tapahtunut samanlaista palauutmista kuin ensimmäisen jälkeen, vaan mulla on jäänyt semmoinen pömppömaha. Nahka ei varsinaisesti niinkään roiku, vaan vatsalihakset on jotenkin jääneet erilleen niin että vatsa pömpöttää aina. Mutta eipä tuo niin menoa haittaa, kun vaatteilla saa peitettyä.