Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit valittavat ettei meillä ole mitään syötävää

Vierailija
18.04.2016 |

Kyse siis aamu- ja välipaloista, eilen kuulemma mitään syömäkelpoista kotona. Meiltä löytyy yleensä
- leipää, tummaa ja vaaleaa, hapankorppua tms
- leivänpäälistarvikkeita; juustoa, leikkelettä, vihanneksia
- maustamatonta jugurttia, rahkaa, raejuustoa
- marjoja ja hedelmiä
- kananmunia
- puuroa (joskus keitetty valmiiksi, itsekin osaavat tehdä)

Mitä muuta pitäisi olla? Kysyttäessä vastaavat yleensä jotain "aina tätä samaa, jotain muuta!"

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen = ei ole

Vierailija
2/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit mukaan kauppaan valitsemaan. Teini osaa kyllä yksinkin käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, joten miksi valittaa, kun voi toimia itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita teinit kauppaan.Eiköhän parin viikon kuluessa ala maistumaan nuokin hyvät vaihtoehdot :)

Vierailija
4/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää perussapuskaa josta ei kannattaisi valittaa. Tuolla linjalla meillä ollaan ja esim. muroja ei osteta (terveys- ja hintasyy)

Vierailija
5/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihersalaattitarvikkeet, siihen mozzarellaa ja kalamata-oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja oliiviöljyssä. Saavat itse sitten väsätä salaattia mielensä mukaan. Hunajmelonia, vuohenjuustoa, avokadoa, katkarapuja, maustettuja rahkoja, pinaattilettuja ja puolukkahilloa kaappiin. Siinä muutamia ideoita.

Vierailija
6/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma. Pitäisi olla vain muroja ja kaakaota, mutta ihan jatkuvasti en niitä halua ostaa. Kaikkea muuta on ja paljon. Tänään on kauppapäivä ja hirmuostokset taas. Listassa jo 22 eri tuotetta. Maitoakin 7 litraa ja sillä pärjää torstaihin saakka. Sitten taas kauppaan.

Vierailija
7/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihersalaattitarvikkeet, siihen mozzarellaa ja kalamata-oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja oliiviöljyssä. Saavat itse sitten väsätä salaattia mielensä mukaan. Hunajmelonia, vuohenjuustoa, avokadoa, katkarapuja, maustettuja rahkoja, pinaattilettuja ja puolukkahilloa kaappiin. Siinä muutamia ideoita.

Ruokaisa salaatti on minusta kyllä ihan pääruokaa, ei välipala.

Vierailija
8/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun ehdit, laita heille brittityyppinen aamiainen. Öljyssä paistettua kananmunaa, papuja tomaattikastikkeessa, herkkusieniä, tomaattia, munuaisia. Seuraksi valkoista paahtoleipää ja juomaksi teetä. Uskon, että taas maistuu tavallisetkin eväät.

Vierailija
9/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisen muffinssit, esim. juusto-kinkku, feta-paprika jne. Varioida voi loputtomiin.

Vierailija
10/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun ehdit, laita heille brittityyppinen aamiainen. Öljyssä paistettua kananmunaa, papuja tomaattikastikkeessa, herkkusieniä, tomaattia, munuaisia. Seuraksi valkoista paahtoleipää ja juomaksi teetä. Uskon, että taas maistuu tavallisetkin eväät.

Harvemmin brittiaamiaisessa on mitään munuaisia, ihan vaan makkaroita ja pekonia lihapuolelta. Skotlannissa myös paistettuja verimakkaran siivuja.

Vierailija
11/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.. ei kannata välittää. Oon 21-vuotias ja häpeällä muistan kyllä miten itsekin murkkuiässä valitin koko ajan ruuasta ja siitä ettei ole ruokaa tai aina samaa, mutta enpä ois tainnu jaksaa vaivautua itse kauppaan tai auttaa missään. Äitini vielä yksinhuoltaja ja meillä oli tiukkaa, minkä takia välillä oli oikeasti hyvin nihkeesti mitään välipalavaihtoehtoja. Ikinä ei kuitenkaa ois tarvinnu nälissään olla, päinvastoin. Mutta ei sitä osaa sen ikäisenä (ainakaan kaikki) arvostaa..

Suosittelen että sanot niille että menevät itse kauppaan hakemaan ja annat rahan minkä pystyt. Tai ehdotat että annat viikossa sen rahan mikä sulla menee nykyisiin kelpaamattomiin välipaloihin ja huolehtivat tästä lähtien itse. Veikkaan että eivät jaksa :)

Vierailija
12/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein itse teininä päivittäin koulun jälkeen lettuja :D

Eiköhän tuo sama ongelma ole joka perheessä missä on teinejä.

Vierailija
13/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuolaavat saarioisten roiskeläppien perään yms.

Vierailija
14/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kermaperseitä!

Vierailija
15/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu meillä. En osta muroja ja mehuja, niin sitten "ei ole mitään". Hedelmiä, jugurttia ja rahkaa löytyy aina ja marjoja pakkasessa. Mutta kun mainitsen vinkujalle, että ostin jugurttia mitä valitut viimeksi, ettei ole. Vastaus on "en mä tosta tykkää". Tottunut omalla rahalla ostamaan hampurilaisia, nugetteja ja sipsiä. Hyi helv***i! En omaan suuhun laittaisi! Ja ruokakaan ei kelpaa kun ei ole suolalla ja rasvalla kyllästettyjä...

Vierailija
16/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tee ikinä mieli aamupalaa, mutta protskupitonen ja rasvainen menee.  Eli numero 8:in tyyliin.  Se on aika nopee tehdä kun syntyy rutiini.  

Vierailija
17/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa valittaa. Kaikkea ei tartte saada.

Vierailija
18/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla sun teini. Olen kuitenkin viiskymppinen nainen, kahden jo aikuisen lapsen äiti. Mulla samoja aamiaistarvikkeita kuin sullakin. Ja oikeasti....mä usein mietin, että taasko näitä samoja. Haluaisin jotain muuta välillä ja tekisinkin, jos vaan keksisin mitä. Vaan kun en keksi. Teillä on hyvä ja monipuolinen valikoima aamiais- ja välipalatarvikkeita, mutta kun vuodessa on 365 päivää, niin väkisinkin alkaa samat pyörimään lautasella. Älä siis ota teiniesi sanomisia nokkiisi.

Vierailija
19/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä sama rutina koukun jälkeen... Ei mitään syötävää, ei välipalaksi kelpaavaa.

Olen ajatellut, että tässä näkyy luonnon tarkoitus, pikku hiljaa poistuvat pesäkolostaan.

Esikoinen muutettuaan pois kotoa tajusi ruuan hinnan ja arvon, hivenen kuiva ruisleipä kelpaa, kun pitää itse ostaa.

Teineille kelpaisi vain joku jonka kaivelee kaapista, joku valmis syötävä. Ei viitsittäisi hedelmiäkään kuoria. Tuoremehua menee järjettömät määrät.

Vierailija
20/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietysti koulun jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi