Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voivat johtua hirveät vatsakrampit 5-10 min välein?

Vierailija
18.04.2016 |

Vatsa on krampannut aivan järkyttävän kipeästi n. 5-10 min välein nyt noin kuutisen tuntia. Ripuli on mutta muuten ei sinänsä paha olo, en ole oksentanut. Krampit ovat niin kipeitä etten melkein pysty edes hengittämään niiden aikana, kestävät n. 15 sekuntia. Mistä voi olla kyse? Joku ruokamyrkytys? Mies on täysin ok eli mihinkään tarttuvaan en oikein usko.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti ?

Vierailija
2/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirusta on paljon liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarttuvathan ruokamyrkytyksetkin. Voihan miehesi olla saanut tartunnan, mutta vasta huomenna kipeä. Tai sitten hänen puolustuksensa on torjunut taudin.

Eiköhän nuo krampit liity siihen mahatautiin. Niitä on niin erilaisia.

Tai sitten sinulla on umpisuolentulehdus. Tsekkaa netistä oireet ja mee lääkäriin, jis täsmää.

Lapsellani oli sellainen, että vatsa oli kipeä (en tiedä, oliko koko ajan vai kramppeina) ja oksensi vain kerran. Crp yli 100. Ottivat sairaalaan muutamaksi päiväksi. Missään verikokeessa ei selvinnyt, mikä tuo oli. Hän oli 5 silloin. Infektiolääkäri totesi, että pakko olla mahatauti, niitä on niin erilaisia.

Lapsella toistui sama 2 kuukauden päästä. Taas sairaalassa oli. Ikä silloin 6 vuotta. Nyt 15 ja ei ole uusinut. Ehkä epäilivät umpparia mahdolliseksi ja siksi ottivat sairaalaan.

Vierailija
4/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys käynnissä.

Vierailija
5/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tommosia oireita rukiin syömisestä.

Vierailija
6/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys käynnissä.

Tuli mullekin ekana mieleen.

Vierailija
7/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys käynnissä.

Sitä mä mietin jo ihan paniikissa :D Mutta vatsa on kyllä ihan litteä ja pillerit olen ottanut aina ajallaan... Toivottavasti kyseessä on vaan joku vatsapöpö.

Vierailija
8/8 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaisia ehkä joka toinen viikko. Somac on rauhoittanut tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme