Aktiivinen kirppariasiakkaani muutti naapuriin
Olen täällä joskus aiemminkin kertonut eräästä naisesta, joka usein vastaa nettikirppari ilmotuksiini ja sovitusti myös hakee tavaran pois. Toisinaan olen antanut hänelle alennusta kun usein kauppaa tehdään.
Jossain vaiheessa ennen jo kun meistä tuli naapureita, hän saattoi laittaa minulle viestiä, että tarvitsee jotakin muttei ole varaa kaupasta ostaa. Voinko lahjoittaa tai auttaa häntä? Tai jos joku muu ehtii vastata ilmoitukseeni nopeammin, saattaa vaatia jonon ohi pääsyä, kun kerran tuttuja ollaan.
Nyt hän sitten muutti naapuriin. Tuntuu, että tämä nainen on kaikkialla. Eilen törmäsimme roskakatoksessa. Kyseli naureskellen, että enhän vain heitä mitään käyttökelpoista pois. Olin ihan hämmästynyt, kun hän silmäili ihan näkyvästi energiajätepussiani. Viime viikolla törmäsimme Anttilassa hajuvesihyllyllä ja ostinkin sieltä yhden. Tämä nainen muistutti hymyillen, että muistanhan häntä, kun kyllästyn tuoksuun. Ei ole koskaan mitenkään hyökkäävä, mutta vähän pidän outona.
Kaikkein paras oli tänä aamuna. Äitini ja siskoni tulivat kylään ja annoin heidän läpikäydä pois meneviä vaatteita ja koiralleni pieneksi jääneitä valjaita ja pantoja. Äitini otti mukaansa yhden viherkasvin kun on kasvanut niin suureksi, että tukkii koko olkkarin. Takapihalla kun pakkasimme autoa niin tämä nainen syöksyy pihalle vaatimaan "omiaan pois" ja hokee äidilleni, että olen hänelle luvannut ensin. Mitä siis en ole. Olisi halunnut jopa siskoni koiranpennulleen valitsemat valjaat omia, vaikkei omista edes koiraa. Katsoin parhaaksi ilmoittaa tälle naiselle, että en halua enää olla hänen kanssaan tekemisissä, mutta hän lähti vain kiroillen pois paikalta eikä ollut kuulevinaan. Myös omien ostosten kotiin kantaminen nykyään ahdistaa, koska hän tulee usein avaaman minulle oven rappukäytävään ja kyselee, missä olen ollut ja mitä ostanut. Yhdestä matosta jokin aika sitten oli sitä mieltä, että sopisi paremmin hänen kuin minun kotiin.
Tein taloyhtiölle ilmoituksen naapurirauhan rikkomisesta ja laitoin facebookkiin eston, mutta saapi jatkossa nähdä, mitä tästä seuraa. Onneksi kotini ja vaatevarastoni remppa alkaa olemaan lopuillaan niin voin muutenkin vähentää noilla kirpuilla pyörimistä.
Onko teille muille tullut kiusallisia tilanteita vastaan?
Kommentit (13)
Ei ole naapuriin onneksi muuttanut, varmaan olisi pakko itse muuttaa pois. Keräilin tiettyä asiaa ja muutaman vuoden ahdistelun jälkeen myin jokaisen esineen pois niin kiusaaminen loppui.
Tää on aika hyvä provo, annan 4/5. Naista ei liikaa mollattu eikä huoriteltu, tarina pysyi hyvin koossa ja siinä oli mukaansatempaava rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naapuriin onneksi muuttanut, varmaan olisi pakko itse muuttaa pois. Keräilin tiettyä asiaa ja muutaman vuoden ahdistelun jälkeen myin jokaisen esineen pois niin kiusaaminen loppui.
Miten ihmisillä on pokkaa? Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi hetinyt... ja siitäkin mistä et halua luopua niin voisit luopua kuitenkin.
Ap
Hyi kamalaa miten ahdistavaa. Pelkästä taloudellisesta tarpeestahan tuossa ei näyttäisi olevan enää kyse, jos hän kerran havittelee itselleen tarpeettomia koiran valjaitakin. Vaikuttaisi siltä, että tämä nainen on kehittänyt jonkun fiksaation sinuun ja omaisuuteesi. Taustalla lienee jotain henkilökohtaisia ongelmia. Neuvoisin vain välttelemään häntä parhaasi mukaan, ja jos touhu menee vielä pelottavammaksi (alkaa esimerkiksi vainota, uhkailla yms.) niin poliisille soitto.
Kuulostaa hullulta, ei ilmeisesti paljon käytöstapoja tai vaan yrittää kaikkensa, että saisi kaiken irti mistä voi olla hyötyä. Teit ap ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika hyvä provo, annan 4/5. Naista ei liikaa mollattu eikä huoriteltu, tarina pysyi hyvin koossa ja siinä oli mukaansatempaava rytmi.
Nää "provonpaljastusviestit" on rasittavampia kuin itse provot, jotka on välillä hyvinkin viihdyttäviä. Onko sulla mitään omaperäistä sanottavaa sen sijaan että tehtailet jotainkauttaviis-viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamalaa miten ahdistavaa. Pelkästä taloudellisesta tarpeestahan tuossa ei näyttäisi olevan enää kyse, jos hän kerran havittelee itselleen tarpeettomia koiran valjaitakin. Vaikuttaisi siltä, että tämä nainen on kehittänyt jonkun fiksaation sinuun ja omaisuuteesi. Taustalla lienee jotain henkilökohtaisia ongelmia. Neuvoisin vain välttelemään häntä parhaasi mukaan, ja jos touhu menee vielä pelottavammaksi (alkaa esimerkiksi vainota, uhkailla yms.) niin poliisille soitto.
Olen vähän kahden vaiheilla, onko tämä nainen oikeasti vähän vinksahtanut vai myykä hän minulta saatuja/ostettuja asioita eteenpäin? En ole koskaan käynyt kotonaan, hän on käynyt minun luonani. Mutta nyt kun aloin miettiä niin en ole montaakaan kertaa nähnyt hänen päällään vanhoja vaatteitani. Pitääkin alkaa seurata..
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin arvosanaksi 3/5 parin ylilyönnin takia (mm. nainen Anttilassa, koiran valjaat, autonpakkaustilanne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin arvosanaksi 3/5 parin ylilyönnin takia (mm. nainen Anttilassa, koiran valjaat, autonpakkaustilanne).
Ilman noita naisen puolelta tulleita ylilyöntejä pitäisin häntä varmaankin ihan harmittomana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja piti vielä jatkaa, että kuinka olette hoitaneet tilanteet?
Ap
Olen pitänyt oman pääni enkä ole siis antanut kävellä ylitseni.
Muutama ihmissuhde on siinä mennyt mutta mitäs siitä -ainakin pystyn katsomaan peiliin.
Alkoi ihan uskottavasti, mutta loppua kohti meni ihan överiksi...
Ja piti vielä jatkaa, että kuinka olette hoitaneet tilanteet?
Ap