Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, tajusin että lapsellani on pakko-oireita!

Vierailija
17.04.2016 |

Onko nyt joku tourettetuomio oven takana :( pitkään jo ollut sellasta kröh kröh yskähtelyä tai pikemminkin rykimistä joka lisääntyy jännittävissä tilanteissa, ja jos huomauttaa ja hän pidättelee niin kohta on pahempi vaan. Lääkärissä käytettiin eikä mitään vikaa missään. Pelottaa!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähän pitää suhtautua. ittiä lähinnä ärsyttää jatkuva ääntely ja pyydän lopettamaan ja annan yskänlääkettä.. miten saan hillittyä tuota köhimisen tarvetta. Apua, auttakaa.. en halua lytätä lasta mutten tiedä mitä pitää tehdä asialle. :(

ap

Vierailija
2/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella saattaa olla jossain vaiheessa pakkoliikkeitä tai toimintoja. Kuuluvat kehitykseen ja menevät itsestään ohi. Tärkeintä on että niihin ei kiinnitetä huomiota!  Hae terveyskirjastosta "nykimishäiriö lapsella" artikkeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella saattaa olla jossain vaiheessa pakkoliikkeitä tai toimintoja. Kuuluvat kehitykseen ja menevät itsestään ohi. Tärkeintä on että niihin ei kiinnitetä huomiota!  Hae terveyskirjastosta "nykimishäiriö lapsella" artikkeli.

Olin just tulossa sanomaan samaa :) Huoli pois.

Vierailija
4/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limaa kurkussa koska syötte väärin?

Vierailija
5/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vetää röökiä

Vierailija
6/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät ole pakko-oireita vaan tic-oireita eli nykimisoireita. Ne ovat aika yleisiä jossain ikävaiheessa, 20% lapsista on niitä joskus. Onko lapsellesi muita kuin äänellisiä oireita?

Vinkkinä että kannataa olla kiinnittämättä huomiota niihin koska se voi hermostuttaa lasta ja pahentaa tilannetta Ne menevät todennäköisesti ohi jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
7/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis huomauttele niistä lapselle! Ovat todennäköisesti ihan vaan tic-oireita. Huomauttelu ja asiaan huomion kiinnittäminen vain pahentaa. Lapsi ei kuitenkaan itse voi niille mitään.

Vierailija
8/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käske lopettamaan. Muistan kun itse olin lapsi ja oli tic-oireita, aina kun äiti huomasi niin alkoi huutaa ja käski lopettamaan "tuollaisen pelleilyn". Todella nöyryyttävää, kun en niille itse voinut mitään.

Vierailija
9/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli pakko-oireita lapsena. Esimerkiksi silmiä oli pakko räpytellä koko ajan voimakkaasti, tuntui että vaikea pitää silmiä auki. Käytiin ihan Mehiläisessä silmälääkärillä asti ja vasta siellä selvisi, että ihan ohimenevää varmaan on. Osaksi saattoi johtua siitä, että vanhemmat erosivat pari vuotta aikaisemmin. Eli stressi voi esimerkiksi sen laukaista.

Vierailija
10/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi käskeä lopettamaan? Kai tuollaisen päättämällä voi lopettaa.

Vierailija
11/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen? Meillä on ollut kolmesta lapsesta kahdella 6-7vuotiaana erilaisia tic-oireita. Kummallakin hävisi kaikki oireet noin vuodessa. Huomautella niistä ei saa.

Vierailija
12/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroileeko tai puhuu yllättäen härskejä?

Silloin voisi epäillä Tourettea, ehkä muutatte muualle siitä hometalosta, niin yskä paranee.

Vierailija
13/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muita oireita, terve ja hyvinvoiva lapsi. Uhmaa löytyy kyllä ja siirtymätilanteet on pahoja kiukunpaikkoja. Lapsi on 3,5vuotias. Kerhopaikassa olen epäillyt hometta mutta voiko olla syynä kun ei käy sielä kuin pari kertaa viikossa kolmen tunnin ajan. Ei oo siis sellasta yskä yskää vaan köhähtelyä.

Vierailija
14/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuorein esimerkki. Ollaan ruokapöydässä, jutellaan mukavia, lasta ei yskitä ollenkaan. Puhuu kakkajuttuja ja yritetään vaan vaihtaa aihetta aina kun rupeaa höpöttämään. Lapsi on syönyt, poistuu pöydästä. Minä "mikä unohtui? Vie lautanen tiskiin." Lapsi "Ja pastilli unohtui!" Minä "sitten sanotaan kiitos" lapsi" kiitos!" Minä "ole hyvä!" Lapsi "köh .... köh"

Vierailija
15/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla!

Vierailija
16/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on klonkku

Vierailija
17/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla!

Jos olet huolissasi lapsestasi ja joku sanoo anna olla, mitä ajattelisit? Niimpä.

Vierailija
18/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on klonkku

Itken ja nauran yhtä aikaa :'D

Vierailija
19/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranisä 3,5-vuotias!? Anna kuule köhiä. Joko se on tapa tai sitten tic-oire. Kumpikin pahenee taatusti jos alat siitä vänkäämään.

Vierailija
20/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, en huomauttele siitä enää, jospa se siitä loppuu ajan myötä. Aion myös sanoa lapselle että se ei haittaa. :) lapseni on tärkeintä mitä minulla on. <3