Millä limakalvot ehjiksi panon jälkeen?
Kommentit (16)
Mikä ehkäisy? Oletko hieman yksinkertainen kun annat pillua etkä varmasti edes nauti?
Liukuvoidetta?!
Mutta vastaus kysymykseen että ajan kanssa paranee.
Käytätkö ehkäisypillereitä? Mulla muutti limakalvot tollaisiksi. Ilman hormonaalista ehkäisyä ei ole ongelmaa, joten vaihdoimme kumiin.
Lactal balans geelituubit auttaa :) ja muu kuin hormonaalinen ehkäisy.. Mä tarvin noita voiteita ja geelejä vain silloin kun söin pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Lactal balans geelituubit auttaa :) ja muu kuin hormonaalinen ehkäisy.. Mä tarvin noita voiteita ja geelejä vain silloin kun söin pillereitä.
Mä käytän niitä siksi, että muuten toosani haisee HIELTÄ!
Aika, kevyt rasvaus (A-vitamiinirasva, nitrovoide yms) ja paperilla pyyhkimisen välttäminen. Suihkuttelen _aina_ vessassa vedellä ja taputtelen paperilla kuivaksi.
Ei auta liukkarit sun muut. Hormoniehkäisyn lopettaminen vei vertavuotavat haavat historiaan, että on tämä vähän parempi. Voi kun saisikin joskus harrastaa kivaa ja huoletonta seksiä ilman tuskaa heti sen jälkeen. Minä siis en edes kostu juurikaan, vaikka haluttaisi niin, että järki lähtee.
Kunnon esileikit ja liukkari auttaa vain, minkä auttaa. Kyllä minulle ainakin tulee välillä nirhaumia, varsinkin jos mies käy todella kuumana suuseksin aikana, saan nirhaumia hänen sängestään, ja jos penetraatio jatkuu liian kauan kerrallaan.
Aika ne parantaa, mutta kuka sitä jaksaa odottaa? Itse olen laittanut kookosöljyä ja se on tuntunut auttavan. Vessapaperin on myös pakko olla pehmeintä mahdollista, muuten saan siitä haavoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä toimii tosi hyvin hiertymiin yms panon jälkeisiin arkuusongelmiin :)
Mulla sama ongelma. En vaan kostu, vaikka panettaa kuin kiimaista kania. Mut liukkaria reilusti ja jälkikäteen Bepanthenia.
Hui. Miten suostutte tuohon? Onneksi en voi käyttää pillereitä. Eihän sen kuulu noin mennä.
mulla alkoi kuivuusongelmat vuosi kohdunpoiston jälkeen. Ei auta mitkään liukkarit tai puikot.
Lisäksi emättimen suulla pieni haavauma, mikä aukeaa lähes joka yhdytäkerralla.
Gynelle valittanut vaivaa useamman kerran. Vaihdevuosia epäilin ensin, mutta se testattiin eikä ole kuulemma lähelläkään vielä, vaikka ikää 46v.
Gynekologi sanoi, että johtuu kohdunpoistosta. Kohtu kuulemma aina erittää jotain "limaa" ja kun sitä ei enää pääse erittymään, paikat kuivuvat. En kyllä ole samaa olevan muilla kohduttomilla.
Ikävä vaiva, josta luultavasti kärsin lopun ikääni.
Ceridal -öljystä saat ensiavun tai ennaltaehkäisyn (apteekista saa). Et kerro ikääsi, mutta jos olet nuori, voisit myös katsoa vähän ruokavaliotasi. Juotko riittävästi, onko ruokavaliossasi riittävästi hyviä rasvoja? Seksitapoja voisitte myös vähän tutkailla, eli sitä, että olet riittävän kiihottunut ja kostea ennen yhdyntää.
Muista myös ottaa asia puheeksi seuraavan kerran kun käyt gynellä. Ei tuollaista tarvitse kenenkään kestää.
Odottamallahan ne korjaantuu. Mutta käytä jatkossa liukkaria.