Miksi kuolleet lemmikit liikuskelevat kodissa vielä jonkin aikaa kuolemansa jälkeen?
Kuuluu koiran tassutusta tai se tuttu ääni kun kissa hyppää lempituoliltaan lattialle.
Kommentit (18)
Joo, tuttu ilmiö. Kestää yleensä muutaman viikon.
Siihen on niin tottunut. Jopa hoitokoiraan tottuu jos on vaikka viikon... Kaipaa eläimen tuomaa kodikkuutta.
Lemmikki käärmeet voivat ilman päätäkin kiemurrella pitkään.
Ne on todella häiritseviä, mutta samalla lohdullisia.
Uusi lemmikki auttaa tuohon vaivaan.
Joo, kissa hyppäsi sängyn jalkopäähän niin kuin aina.
Lemmikin äänet on kuuluneet niin pitkään kodin ääniin, usein toistakymmentä vuotta, että jos niitä ei kuulu niin ihmisen aivot tuottavat niitä itse. Jos olen kotona yksin, kuulen silti nukkumaan mennessä koiran tassuttelun ja viltin kuopsuttamisen ja pienen ähkäisyn kun koira köllähtää kerälle viltin päälle. Kun tällaisia ääniä on kuullut tuhansia kertoja, ihminen odottaa niin kovasti kuulevansa niitä että niitä itse asiassa kuulee.
Psykologinen juttu, samoin kuin tunne siitä että kuollut läheinen olisi läsnä. On tottunut siihen että eläin on läsnä eikä ole vielä sisäistänyt ettei se enää ole. Lisäksi tietysti kaipaus.
Ei lemmikin tarvitse edes olla kuollut. Kissa jäi ex- miehelle. Olen näkevinäni sen usein jaloissa ja kuulen tassuttelua.
Ja jossain vaiheessa iskee karu totuus ja tajuat, kuinka TYHJÄLTÄ ja KOLKOLTA koko koti tuntuu ilman lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lemmikin tarvitse edes olla kuollut. Kissa jäi ex- miehelle. Olen näkevinäni sen usein jaloissa ja kuulen tassuttelua.
Kauheaa :(
En kyllä haluaisi ketään kuollutta sukulaista hengailemaan lähistölleni. Jotain yksityisyyttä arkeeni, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu koiran tassutusta tai se tuttu ääni kun kissa hyppää lempituoliltaan lattialle.
Rakas kissani kuoli 16-vuotiaana, ja kuulin monta kertaa hänen hyppäämisen äänensä lipaston päällä ollessa koristaan. Ihanaa, että joku uskaltaa kertoa asioista. Uskon sinua, ystävä. Maailmassa on paljon enemmän, kuin me näemme, jos uskallamme uskoa. Unohdetaan nämä ihmiset,jotka puhuvat lääkityksistä yms. Kaikkea hyvää sinulle, me tiedämme totuuden.
.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on helppo: kuvittelet vaan.
Kaikessa elävässä on elämä N HH, toisin sanoen ankh, eikä se katoa mihinkään. Miksi katoaisi, aurinko nousee huomennakin. Tähdet loistavat miljoonia ja miljoonia vuosia.
Ainekkaan ei voi kadota mihinkään. Siksi ei edes ajatus katoa, sillä sen takana on katoamaton sielu, sydän ( - b´), erotuksena fyysisestä sydämestä.
Sinä olet katoamaton tähti.
Kannattaa etsiä, ja elää niin, että se toteutuu.
d(i)-(a)nkh, R(ā)-m(a), dj(e)t
Suomeksi:
annettu elämä, kuin aurinko, miljoonia ja miljoonia kertoja (ikuisesti)
-iset-
Niin tuttua! Lisäksi yläkerrassa asui mies, joka yski iltaisin. Hän muutti pois, mutta sama kröhinä jatkui. Olisin ollut aivan kauhuissani jos ukko olisi kipannut eikä vain muuttanut.
En usko tällaisiin juttuihin.
Meillä rottinkinen kori sohvan alla kuitenkin narisee välillä samalla tavalla kuin meidän kuollut kissa menisi sinne nukkumaan. Juuri sama ääni. Aluksi täytyi tarkistaa menikö nykyinen kissa sinne nukkumaan, mutta katti oli aina toisaalla.
Olen kuitenkin aina ajatellut, että johtuu jostakin esim. huoneen kosteuden vaihtelusta tai jostain, että rottinki tavallaan elää ja liikkuu. Narina syntyy siitä.
kannattaa tarkistaa lääkityksesi