Muita joilta mennyt maku koko palstasta?
Olin ennen aktiivinenkin palstailija, mutta nyt kun palstan taso on selkeästi laskenut niin käyn täällä harvoin. Lopetan luultavasti täällä käymisen kokonaan. Muita?
Kommentit (30)
No, onhan tää oikeesti aika perseestä nykyään :D
Mutta eipä tässä muutakaan elämää ole
Ei juuri turhempaa ajankulua voi olla kuin täällä maleksiminen. Tyhjänpäiväiväisiä keskusteluntapaisia.
Joo,sama täällä. Tuntuu,että samat jankkaajat joka ketjussa. Melkein jo tietää mitä ketjussa jankataan , vaikka ei sitä vielä ole avannutkaan. Onneksi on kesä tulossa ja voi siirtyä ulos. Siellä voi keskittyä linnunlauluun ja unohtaa AV:een.
Mitä, jos tekisit itse laadukkaita aloituksia ja pitäisit ne ketjut siisteinä, vain asiakeskusteluina? Saisit sellaisen keskusteluketjun kuin itse haluat. Vaikka yksityisen omakeskustelun (kysyt ja vastaat itse), jos sellainen tuntuu miellyttävän.
Poistuminen on sallittua, kunhan sen tekee tyylillä ja hiljaa. Ilman rummutusta. Kaikki lähtee ihmisestä itsestään.
Hanuristahan tää on vaikka verrattuna aikaan ennen moderaattoreita. 2008-10 oli esimerkiksi minun palstailuni huippuvuosia: sai nauraa ja sai puhua asiaa.
Minua rassaa eniten noi vakiohullut, kånkenit, ryö-kahjo ja aika monta muutakin yhtä samaa jankkaajaa löytyy. Eivät millään tajua, että ns. vitsinsä vanhenee.
Toiseksi eniten tietysti yletön sensuuri yhdessä aiheessa.
Minusta muutos on tapahtunut ihan viime aikoina, ehkä sen jälkeen kun iltarekisteröityminen tuli. Keskustelu on hiljentynyt. Asiallisiin kysymyksiin ei saa enää vastausta, vaikka aikaisemmin sai vastauksen heti oli kysymys mikä tahansa. Modet poistavat keskusteluista kiinnostavia osia.
Samalta tuo pasta on maistunut kuin ennenkin. Tonnikala on hyvää pastassa.
Moderointi on liian jyrkkää. On ollut pitkiä hienoja ketjuja esim. se 70-luvulla syntyneiden ketju yms. Nyt vaan tyhjänpäiväistä höttöä ja varmaan osa moden aloituksia.
Palst on aikuisempi Demi, koska "tietyt" ajankohtaiset aiheet ovat ennakkosensuroituja. Ollaan kuin entisissä itä-blokin maissa.
On mennyt sensuurin takia. En jaksa enää kirjoittaa mitään harkitumpaa, sillä viestit ja ketjut katoavat kuitenkin hetken päästä. Tänne kannattaa kirjoittaa vain one-linereitä ja nopeita heittoja.
Olen kyllä törmännyt täällä joihinkin todella mielenkiintoisiin ketjuihin. Mutta ei tämä oikeaa sosiaalista elämää korvaa, täällähän päinvastoin tulee hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
On mennyt sensuurin takia. En jaksa enää kirjoittaa mitään harkitumpaa, sillä viestit ja ketjut katoavat kuitenkin hetken päästä. Tänne kannattaa kirjoittaa vain one-linereitä ja nopeita heittoja.
Tämä.
Ihan mielenkiintoista kuulla täällä sellaisia mielipiteitä ja ajatuksia, joita ei tosielämässä kuule missään. Tosin avausten taso on viimeiset pari viikkoa ollut täysin luokaton.
Minusta ei pelkkä sensuuri ole vaikuttanut, myös ihmiset on jotenkin hirveän paljon negatiivisempia ja ilkeämpiä. Ja jotenkin tyhmempiä ja huumorintajuttomampia. Ainahan toki ilkeilyä on ollut, mutta aiemmin se oli jotenkin verhotumpaa tai piikit oli edes jollain tavoin perusteltu. Nyt ihmiset argumentoi tyyliin "olet tyhmä" (rivommin sanakääntein), eikä sitten muuta. Ja myös ihan asiallisiin ketjuihin. Ja minusta kehitys alkoi noin reilu vuosi sitten kun tämä yksi aihe räjähti täälläkin. Samoin inhotti viime kesänä kun lapsiin sekaantujat sai mellastaa palstalla yökaudet, vaikka kuinka ilmoitti asiattomiksi ketjuja, ne saivat olla ihan rauhassa koko yön. Sitten tulikin rekisteröintipakko, minkä joutuivat sitten lieventämään koskemaan vain yöaikaa. Mutta joo, ei ole palsta entisensä. Milloin viimeksi olette esim. törmänneet loistavaan huumoriketjuun, joka ei ole nostettu vuosien takaa?
Jankkaajat valtaavat muuten rennot ja hauskatkin ketjut, tiettyjä aihepiirejä sensuroidaan niin, että aina poistetaan koko ketju vaikka se sisältäisi perustellusti kirjoitettuja kannanottoja eri näkökulmista ja sellainen vapaampi kokemuksia ja mielipiteitä pienemmistä asioista käsittelevä keskustelu on vähentynyt. Varmaan käyttäjämäärän vähentymisen vuoksi.
Auttaisikohan, jos politiikalle olisi oma alueena ja av:lle ei näitä ketjuja tulisi ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei pelkkä sensuuri ole vaikuttanut, myös ihmiset on jotenkin hirveän paljon negatiivisempia ja ilkeämpiä. Ja jotenkin tyhmempiä ja huumorintajuttomampia. Ainahan toki ilkeilyä on ollut, mutta aiemmin se oli jotenkin verhotumpaa tai piikit oli edes jollain tavoin perusteltu. Nyt ihmiset argumentoi tyyliin "olet tyhmä" (rivommin sanakääntein), eikä sitten muuta. Ja myös ihan asiallisiin ketjuihin. Ja minusta kehitys alkoi noin reilu vuosi sitten kun tämä yksi aihe räjähti täälläkin. Samoin inhotti viime kesänä kun lapsiin sekaantujat sai mellastaa palstalla yökaudet, vaikka kuinka ilmoitti asiattomiksi ketjuja, ne saivat olla ihan rauhassa koko yön. Sitten tulikin rekisteröintipakko, minkä joutuivat sitten lieventämään koskemaan vain yöaikaa. Mutta joo, ei ole palsta entisensä. Milloin viimeksi olette esim. törmänneet loistavaan huumoriketjuun, joka ei ole nostettu vuosien takaa?
Mä luulen, että sensuuri on osittain aiheuttanut tämänkin. Pidempien ja perustellumpien vastausten kirjoittajat eivät enää jaksa vaivautua, kun olettavat, että ketju lähtee taivaan tuuliin, ennen kuin on edes saanut sepustuksensa lähetettyä. Lopputuloksena tänne jäävät vain ne one linereita heittelevät "olet tyhmä" -kirjoittelijat.
En itsekään enää aikoihin ole jaksanut kovin pitkiä kirjoitella ja muutenkin paljon vähemmän kuin ennen.
Ajatelkaa, miten ihmeessä me pärjäsimme ennen modeja? Miten se olikaan ylipäänsä mahdollista?
Heippa.