Paljonko säästit ennen vauvaa?
Eli ensimmäinen lapsi alkaisi olla elämäntilanteen vuoksi pian ajankohtainen. Säännöllinen työpaikka molemmilla ja minulla säästävä noin 10 000. Millä maksaisin lainanlyhennyksiä oaeisen vuotta. Paljonko teillä ollut säästöjä ennen lasta äitiysvapaita ym.varten?
Kommentit (14)
En yhtään. Kävin alkuraskaudessa työpaikkahaastattelussa ja sain paikan. 10 kk:n päästä synnytyksestä takaisin töihin. Mihin säästöjä tarvitaan?
Aiotteko maksaa menot puoliksi vaikket ole töissä?
Ei lasta sellaiseen suhteeseen!
Ei ole säästöjä. Palkasta ei jää juurikaan ylimääräistä sivuun. Pitännee palata melko pian vauvan syntymän jälkeen töihin, jos mielii pitää hyvän elintason yllä.
Kolmoselle: asuntolainan oman osani olen ajatellut maksaa itse myös vauvavapaiden aikana. Toki mies auttaa jos ei riitä. Miehen tulot 3x minun tuloni, joten hän maksaa tälläkin hetkellä isompia laskuja(kuten pian 15 000 taloremonttiin), ruokaostoksista valtaosan ym eli ei hätää sen suhteen. ☺ yhdessä asuttu jo yli 10 v eli ei sen suhteen hätää.
Vierailija kirjoitti:
Kolmoselle: asuntolainan oman osani olen ajatellut maksaa itse myös vauvavapaiden aikana. Toki mies auttaa jos ei riitä. Miehen tulot 3x minun tuloni, joten hän maksaa tälläkin hetkellä isompia laskuja(kuten pian 15 000 taloremonttiin), ruokaostoksista valtaosan ym eli ei hätää sen suhteen. ☺ yhdessä asuttu jo yli 10 v eli ei sen suhteen hätää.
Tosiaan EI lasta tollaseen suhteeseen
En säästänyt euroakaan. Kato sitten, että miehen ansiomenetys on vastaava kuin sun ansiomenetys perhevapaan aikana. Eli jos sä häviät tonnin kuussa, mie maksakoon sulle 500, että molempien tappio on sama. Tai sitten prosenttisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Pitäisikö kaikki laittaa puoliksi? Tänä talvena olen maksanut ruokaostoksemme muutaman kerran, omat lainanlyhennykseni, puhelinlaskuni ja sähkölaskumme. Loput säästöön. Mies maksanut kaiken muun ja lisäksi remppatarvikkeita muutaman tonnin edestä. Toimii meillä, on toiminut jo vuosia yhdessä asuessa.
En säästänyt mitään. En olisi ehtinytkään koska raskaus oli täysi yllätys.
0e kyllä valtio pitää huolen omistaan. Saatiin soskusta rahat vauvan tykötarpeisiin ja ei, ei hävettänyt
Ei yhtään. Opiskelut loppusuoralla, asuttiin vuokralla ja tottunut pienellä elämään joten helposti pystyin olemaan lapsen kanssa ekat vuodet kotona, kun ei paineita asuntolainasta. Toinen heti perään ja
Sen jälkeen töihin ja uraa luomaan.
Nyt kolmekymppisenä on jo oma koti ja matkustellaan lapsien kanssa ja vietetään omasta mielestä mukavaa elämää:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Pitäisikö kaikki laittaa puoliksi? Tänä talvena olen maksanut ruokaostoksemme muutaman kerran, omat lainanlyhennykseni, puhelinlaskuni ja sähkölaskumme. Loput säästöön. Mies maksanut kaiken muun ja lisäksi remppatarvikkeita muutaman tonnin edestä. Toimii meillä, on toiminut jo vuosia yhdessä asuessa.
Ei taida olla luottoa yhteiseen perheeseen, jos sinun pitää säästää, että saat menisi maksettua perhevapaan aikana
Perhe on yhteinen. En tajua sitä että nainen menettää tuloja ja maksaa säästöillään omat ja lapsen menot. Kun pitää puolet maksaa
Ei ole oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla luottoa yhteiseen perheeseen, jos sinun pitää säästää, että saat menisi maksettua perhevapaan aikana
Perhe on yhteinen. En tajua sitä että nainen menettää tuloja ja maksaa säästöillään omat ja lapsen menot. Kun pitää puolet maksaa
Ei ole oikein
En ole maksamassa kaikkia lapsen menoja. Sanoinko näin? Kun ostimme talon, mies pisti 3/4 käsirahaa ja minä 1/4 (talo yhteinen). Elintasomme on hyvä, kiitos miehen palkan. Asuntolainan osuuteni haluan maksaa omasta periaatteestani itse, siksi säästän. Myös miehellä säästöjä, ne olemme suunnitelleet laittavamme talomme remontteihin. Unohdinko sanoa että minullakin on siis vakituinen työpaikka ja vakituiset tulot, josta kyllä saan säästettyä.
Minul oli 20t säästös en tiedä paljonko miehellä. Mies on maksanut enemmän kun oon ollu kotona, mutta kyllä säästörahoja tarvittiin kun katto alkoi vuotaa, auto vaihdettiin isompaan jne. 2 muksua tehtiin ja kun menin takas töihin oli tuo 20t kaikki käytetty. Toki remppaan ja autoon olis voinu velkarahojakin käyttää mutta meidän ei tarvinnut.
Äh, ennakoiva tekstinsyöttö 😠 vakituiset työpaikat ja säästöjä