Voiko vegaani-ruokavaliota noudattava harrastaa suuseksiä?
Olen ryhtynyt vegaaniksi ja pohdin, että voinko enää harrastaa suuseksiä. Siittiöthän ovat eläviä, "ihmisen eli eläinkunnan tuotteita" ja ne päätyvät mahaan. Vaikkei niitä syödä, niin tavallaanhan ne "nautitaan". Kokeneet vegetaristit, auttakaa minua!
Kommentit (16)
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Ruokavalio on nimenomaan eettinen,
eli hyvä jos ei ole väärin "nauttia" siemeniä, joista olisi voinut tulla vauvoja, vaikka on vegaani. Jos joku kysyy, että nautitko mitään eläinkunnan tuotteita, niin eihän sitä erotiikkaa lasketa eläinkunnan tuotteeksi. Haluan olla rehellinen. Olen ehkä miettinyt aihetta liikaa.
Eräs ystäväni "kiusasi" minua myös ajatuksella, että jos "pussaan" hänen koiraansa ja sen sylkeä joutuu suuhun, niin sekin on väärin. Kun vegaani ei voi laittaa mitään eläinkunnan tuotetta suuhun. Tai jos häpykarva, hius, koirankarva tms. menee suuhun, enkä saa sitä pian pois...
Varo ettet niele sylkeäsi tai pure poskeesi, nekin on eläinkunnan tuotteita. :p
No, edes uskovaisten mukaan siittiöt eivät ole ihmisiä tai edes puolikkaita. Antaa mennä vaan!
Olen itse miettinyt samaa.
Kieltäydyin oraaliseksistä siitä alkaen kun ryhdyin vegaaniksi.
Olen vegaani mies ja kuulen myös jatkuvasti tuota "voitko nuolla pillua". Kuten edellä mainittiin, suuseksi tuottaa useimmiten nautintoa, ei epätoivoa ja kärsimystä. Vegaaniudessa on kyse vastuun ottamisesta heikommistaan. Hyvällä
omallatunnolla saat jatkaa suuseksin antamista ja vastaanottamasta. Jatka samaan malliin!
En ole kuullut että kukaan olisi syönyt siittimiä.
Neuvon sinua huomioimaan myös
huomioimaan liian kiihkeät suudelmat.
Suun kudosta siirtyy helposti suudellessa kieltä käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
:D
Tietenkin voivat. Vai mitä luulet, aiheuttaako suuseksi sen vastaanottajalle kärsimystä? Vegaaniuden idea on juurikin välttää kärsimyksen tuottamista eläimille. :) Siittiöt eivät kipua tunne.
t.vegaani
Eli vegaani voi esim. syödä väijystä ammuttua riistaa? Siinä ei kärsimystä tuoteta kun eläin on kuollut ennen kuin edes tajuaa sitä.
Ei! Sinun pitää harrastaa anaaliseksiä. Et myöskään voi nuolla sormiasi koska niissä on bakteereita, ja nekin on eläviä, ylipäänsä et vöi syödä yhtikäs mitään.
Vedessäkin saattaa olla mikrobeja...
HEL-NYC kirjoitti:
No, edes uskovaisten mukaan siittiöt eivät ole ihmisiä tai edes puolikkaita. Antaa mennä vaan!
Tämä ei pidä paikkaansa,
siittiöt ovat ihmiselämän alku, jota pitää varjella. Raamatussakin sanotaan "älä anna siemenesi mennä hukkaan"
Uusimmat tutkimukset osoittavat, että jopa kasviksilla on tuntosensorisynapseja, joten miksi siittiöillä ei olisi. Nehän ovat sentään lähtöisin ihmisestä.
En kyllä vertaisi kasviksia ja ihmisen siittiöitä keskenään, luoja loi ihmisen kuvakseen.
Enemmän sillä on merkitystä, että onko oraalinen nautinto syntynyt heterosuhteessa, kuin onko sillä vegaanisuuden kanssa merkitystä.
Kyllä on taas keskustelu ajautunut omituisille urille! Alkuperäinen kysymyshän oli suihinottamisesta vegaaniruokavaliota noudattaessa. Niin kauan kun on vegaani, niin täytyy kieltäytyä imemästä penistä.
Haloo!!! Olisi sama imeä grillimakkaraa tai HK:n sinistä, jos oraaliseksi olisi sallittua!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas keskustelu ajautunut omituisille urille! Alkuperäinen kysymyshän oli suihinottamisesta vegaaniruokavaliota noudattaessa. Niin kauan kun on vegaani, niin täytyy kieltäytyä imemästä penistä.
Haloo!!! Olisi sama imeä grillimakkaraa tai HK:n sinistä, jos oraaliseksi olisi sallittua!!!!
Miettippä asiaa: jos et pure makkaraa, niin onko se syömistä? Tiukan paikan tullen voisitko imeä sitä? Tuskinpa kukaan puree palasta kull*stakaan!
:D
Tietenkin voivat. Vai mitä luulet, aiheuttaako suuseksi sen vastaanottajalle kärsimystä? Vegaaniuden idea on juurikin välttää kärsimyksen tuottamista eläimille. :) Siittiöt eivät kipua tunne.
t.vegaani