Onko se Pupuhuhta oikeasti niin paha? Mulla olisi muutto edessä Jyväskylään
Asunto pitäisi saada. Olen mt-kuntoutuja, tulossa siis Jyväskylään kuntouttavaan koulutukseen. Mielenterveysongelmista johtuen luottotietoja ei ole - nykyisin on tosin edunvalvoja pitämässä huolta raha- ja tukiasioista. Ilman luottotietojahan on todella vaikea saada asuntoa, ja edullisia ok-kuntoisia saisi lähinnä sieltä. Kuntotuspaikka Keskustassa, joten onko paha matka kulkea?
En ole ikinä käynyt Jyväskylässä. Vinkkejä myös muista asuinpaikoista otetaan vastaan.
Kommentit (32)
Ainakin Jvalta saat asunnon, jos vuokria ei ole enää rästissä. Pupari on kyllä aika kauhea paikka.
En suosittele Pupuhuhtaa. Kuokkala parempi tai Jyskä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Jvalta saat asunnon, jos vuokria ei ole enää rästissä. Pupari on kyllä aika kauhea paikka.
Kiitos vinkistä.
Itse asuinympäristöä tärkeämpää on minulle asunnon viihtyvyys, sillä vietän paljon aikaani sisällä/kaupungilla. Mutta toki se ympäristökin vaikuttaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen matka näistä Keskustaan? Minulle on ehdottoman tärkeää että busseja kulkee riittävän usein, läheltä ja matka ei saa kestää kovin kauaa, sillä ne tässä tilanteessa vaikeuttavat lähtöä asioille/kuntoutukseen/ulos. Keskustaan mulla ei taida olla mahdollisuutta, vaikka se olisi ehdottomasti paras. Solussa en voi asua.
ap
Pupuhuhta on yhtä tavoiteltu kuin Huuhkajanvaara Kajaanissa, Noljakka Joensuussa tai Varissuo Turussa.
Kuokkalasta kävelee vartissa keskustaan ja busseja (meillä linkkejä) menee viiden tai kymmenen minuutin välein. Kuokkalassa myös on hyvät terveyspalvelut, kaupat jne.
Kuokkalasta keskustan noin 2,5km, busseja menee tiuhaan ja onhan tuo ihan kävelymatkakin. Suosittelen kyllä ennemmin kuin Pupuhuhtaa...
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhta on yhtä tavoiteltu kuin Huuhkajanvaara Kajaanissa, Noljakka Joensuussa tai Varissuo Turussa.
Ymmärrän että siellä on paljon huono-osaisia. Mutta enkö minä olekin aika huono-osainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuokkalasta keskustan noin 2,5km, busseja menee tiuhaan ja onhan tuo ihan kävelymatkakin. Suosittelen kyllä ennemmin kuin Pupuhuhtaa...
Kiitos! Kuulostaa hyvältä, katson seuraavaksi sieltä.
Osaako kukaan sanoa millainen paikka olisi Kivistö?
Ap
Ei se Pupari ole ollenkaan niin huono alue kuin annetaan ymmärtää. Itse voisin hyvinkin asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että siellä on paljon huono-osaisia. Mutta enkö minä olekin aika huono-osainen.
ap
En ole tuo jolle vastasit, mutta ei kannata itseään noin vähätellä. Jos oletkin nyt huono-osainen, koita pyrkiä elämässä eteenpäin ja muuttaa edes suht viihtyisälle asuinalueelle. Pupari ei tule mitenkään nostamaan sua ylöspäin. Suoraan sanoen siellä vaan on turhan iso osa huono-osaista väkeä, ja se myös tuntuu.
Kivistö on ihan ok. Siellä ei ole mitään palveluja, mutta on lähellä keskustaa (ehkä se 2 km) ja hyvät linja-autoyhteydet keskustaan. Linkkejä menee varmaan viiden minuutin välein.
On paha. Koita välttää kaikin keinoin, ei mielenterveysongelmasi varmaankaan ainakaan parane tuossa monikukttuurisessa ympäristössä..
Kivistö on kävelymatkan päässä keskustasta. Oikeestaan mikä tahansa on parempi, kun Pupari. Tervetuloa Jyväskylään :)
Linja-autot kulkee kyllä hyvin tasataksa -alueella, eli melkein kaikkialta pääset hyvin keskustaan :)
Kiitos kaikille vastauksista. Katselen nyt näitä teidän ehdotuksia. Toivottavasti löytyy sopiva. :)
Näemmä ehkäpä Jyväskylän kaduilla syksystä eteenpäin!
Ap
Mistä näitä mystamaalaajia sikiää ? Puparissa itse asunut 6 vuotta ilman mitään ongelmia. Hyvät ulkoilumaastot, kulkuyhteydet keskustaan, kasvavat seppälän palvelut jne.
Vuokralle kun menee niin välttää vaan näitä jva:n asuntoja niin ei tarvitse kärsiä opiskelijoista.
Maahanmuuttajia on, mutta eivät häiritse ainakaan minua millään tapaa. Kaduilla saa kulkea rauhassa myös iltaisin ilman häiriöitä.
Epäilijät voi tulla katsomaan, voin tulla pitämään kädestä jos jotain jännitää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen matka näistä Keskustaan? Minulle on ehdottoman tärkeää että busseja kulkee riittävän usein, läheltä ja matka ei saa kestää kovin kauaa, sillä ne tässä tilanteessa vaikeuttavat lähtöä asioille/kuntoutukseen/ulos. Keskustaan mulla ei taida olla mahdollisuutta, vaikka se olisi ehdottomasti paras. Solussa en voi asua.
ap
Jyskästä n. 6km keskustaan, busseja menee noin kolmesti tunnissa ja matka kestää 15min. Pyörälläkin hurauttaa puolessa tunnissa. Jyskä on kyllä ihan viihtyisää seutua, Kuokkalaahan pidetään myös vähän levottomana asuinalueena. Mutta ei se Puparikaan niin paha paikka ole, en ole asunut, mutta moni kaveri on ja ihan hyvin ovat pärjänneet.
Kyllä suosittelisin välttämään Puparia jos vaan mahdollista. En ole asunut siellä, mutta paljon joutunut käymään. Poliisit siellä joutuu harva se päivä vierailemaan. Masentava ilmapiiri. En nyt väitä etteikö sielläkin tarpeen tullen pystyisi hyvinkin asumaan, mutta ei se tee hyvää sulle.