Ylipainoinen?
Moikka!
Olen 155cm pitkä ja painan 64kg olenko liijan painava? itse käy salilla 4krt viikossa, mulla on vähän vain mahassa ylämääräistä mutta vain vähän. olen 8lk, mikä olisi sopiva paino minulle,mihin pyrkisin?
Kommentit (7)
Jos lopetat karkin ja roskaruoan syömisen ja painosi ei ala laskea, tuo on ihan hyvä paino sinulle.
Anteeksi, mutta eikö kuntosaleille ole ikärajat nykyään 15-16v?
Lasten ja nuorten painoindeksillä olet ylipainoinen.
Ota myös huomioon, että painoindeksin yläraja on vain terveydellinen mittari. Jos haluat näyttää hyvältä, niin tuossa on ainakin 15 kg liikaa. Ja se on nuorelle jo tosi paljon.
Jos perusrakenne niin tuossa iässä paino alkaa nelosella kymmenen senttiä pidemmilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olet juuri sopivankokoinen, ja kaunis tuollaisena kuin olet. Tärkeintä on se, että tunnet olosi hyväksi kehossasi.
Rakkautta päivääsi :)
Naurettavaa lässytystä lihavalle. Miksi pitäisi 14-vuotiaanakaan elää itsepetoksessa? Tuossa on liikaa ja se ei muuksi muutu kuin pituuskasvulla tai laihduttamalla.
Ilmeisesti tyttö, koska ei poika voi kasilla olla noin lyhyt. Tyttö, joka ei välttämättä kovin paljon enää kasva. Eli ruokavalioremontti ja aerobista liikuntaa salin lisäksi.
En jaksa ruveta saarnaamaan, ettei mitään kitukuureja missään tapauksessa. Mutta tulihan nyt sanotuksi sekin.
Älä liikaa tuijota sitä vaakaa. Saattaa olla, että olet 60-64 kiloisena silti tyytyväisempi elämääsi kuin vaikkapa 48 kiloisena. Ei laihuus ole mikään tae onnesta, ja monet pojat tykkäävät kun tyttö on sinut itsensä kanssa eikä esitä jotain muuta kun on.
Olet juuri sopivankokoinen, ja kaunis tuollaisena kuin olet. Tärkeintä on se, että tunnet olosi hyväksi kehossasi.
Rakkautta päivääsi :)