Ruman miehen elämä on jatkuvaa helvettiä
Naisista on tullut vaativampia ja pinnallisempia. Ennen kelpasi kunnollinen mies, nyt naiset katsoo vain ulkonäköä ja pituutta.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla pienestäkin kiinni. Mieskollegallani oli pitkään keskijakaus tukassa, sekin länässä ja lättänä. Sitten leikkautti taaksekammatun, lyhyen "pystytykan" niin on aivan kuin eri mies. Aiemmin oli sellainen märkätukka luuseri, nyt dynaaminen can-do mies.
Tyylillä on väliä ja siihen voi vaikuttaa.
Itä-Euroopassa pystyy halutessaan korjaamaan lähes koko kehon. Arvaa mitä et pysty korjaamaan? Mielenterveyttä. Tiettyyn pisteeseen ymmärrän kosmeettiset toimenpiteet, kunnes en enää ymmärrä. Ruminkin mies saa ostettua tyköistuvia vaatteita,hajuvesiä,hampaiden valkaisu valmisteita etc. Jatkuvien toimenpiteiden sijaan miettisin kaipaisiko vaatekaappi tai hajuvedet päivitystä.
Ei miehen ulkonäkö ole tärkeä, jos lompakko on paksu tai sosiaalinen status on korkea.
Ei kai se ulkonäkö tee elämästä helvettia. Jos on terveys tallella, elämä on ihan mukavaa. Minäkin olen ruma mies, mutta en viitsi asialla päätäni vaivata. Teen töitä, hoidan pihaani, tapaan kavereita. Elän mukavaa elämää. Jos en kelpaa kenellekään tälläisenä, olkoon niin. En tuijottele kaiken aikaa peiliin ja sure, että en ole komea. Maailmassa on suurempiakin murheita kuin ulkonäkö.
Ota itseäsi vielä rumempi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen ulkonäkö ole tärkeä, jos lompakko on paksu tai sosiaalinen status on korkea.
Tässä taas näkyy miesyhteisön ydinajatus. Kärkipuhujillahan esiintyykin psykopaattien merkkioireet. Nainen on ihminen. Ihmiseltä löytyy tunteita. Ongelmanne ei ole fyysinen vaan sisäinen rumuus.
Ehkä on mahdollista tehdä jotain muuta elämässä, harrastaa ja kiinnostuksia, voi löytyä samanhenkinen nainen. Tai arvomaailma. Ehkä on karismaa? Luonne. Alkoholin kittaaminen ei siinä auta, koska se vie miesten aivot. On naisillakin ulkonäköongelmia vaikka muille jakaa, vaikka olisi nätti tai joitakin kivoja piirteitä.
Ei se ruman naisen elämä yhtään sen helpompaa ole.
Vierailija kirjoitti:
naisille on tullut miesten tavat ap... teidän miesten olisi kannattanut miettiä jo sukupolvia sitten, että siinä missä te arvostelette naisten ulkonäköjä, niin pian sitten naiset alkaa tehdä samaa ja sitten voikin tulla suru puseroon....
Miten voi miettiä sukupolvia sitten? Ajattelitko että pitää kantaa menneitten sukupolvien synnitkin hautaansa?
En ymmärrä. Jos mies on ruma, hän saa kyllä ruman naisen. Jos nainen on ruma, hän ei saa ketään. Edes rumat miehet eivät huoli rumaa naista. Rumat miehet olettavat saavansa kauniin naisen. Siksi maassamme on yli miljoona yksineläjää. Kukaan ei kelpaa enää kenellekään. Ollaan mieluummin yksin, kuin rumemman kanssa. Ihmisillä on liian suuret luulot itsestään. Välillä olisi kaikkien hyvä katsoa rehellisesti peiliin, jos etsii kumppania. Olemme suurin osa rumia, turha kuvitella muuta.
Suominaiset on pinnallisia kusipäitä. M28
Rumat ukot etsivät kauniita, hoikkia naisia. Ymmärrän tämän. Itse olen ruma, läski nainen, en huoli lihavaa ukkoa. Haaveilen komeasta, hoikasta miehestä, mutta tiedostan, että en sellaista tule saamaan. Totta kai me haluamme kauniin/ komean kumppanin. Mutta täytyy olla realisti: jos itse on ruma, lihava, niin haaveet ovat haaveita. Silmät on avattava ja kohdattava reaalimaailma. Ruma löytää ruman, kaunis kauniin. Tai jäät sovinnolla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Suominaiset on pinnallisia kusipäitä. M28
Mutta ruman miehen halu kauniiseen naiseen ei ole pinnallisuutta?
Olen lyhyt, pallopäinen, pienileukainen laihaläski. Ja nämä olivat parhaat fyysiset ominaisuuteni. Siitä huolimatta vaimoni on upean kaunis nainen, niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Kaikkien tasoteorioiden mukaan tämä ei olisi mahdollista, joten mitä tein oikein?
Ensinnäkin olen tiennyt omat rajoitteeni fyysisen vetovoiman osalta 12 vuotiaasta asti ja jo silloin tein päätökseni että pelaan omien vahvuuksien kautta. Opiskelin arvostetun tutkinnon (lääkis/oikis/kauppis/DI), menin hyviin töihin.
Toinen vähintään yhtä tärkeä päätös oli, että olen ystävällinen kaikille ihmisille riippumatta keitä he ovat ja miten he minuun suhtautuvat. Yksinkertaisesti halusin, että kaikki ihmiset ajattelevat, että olen mukava ihminen, jonka kanssa on hyvä olla.
Niin lattealta kuin se kuulostaa, niin näin yksinkertaisilla eväillä minulla ei ollut pienintäkään ongelmaa saada tyttöystävää. Tietenkään mitään jonoa oven takana ei ollut ja tietenkin oli naisia joille ulkonäköni oli selvä deal breaker (oot tosi kiva, mutta), mutta yllättävän monen naisen kanssa kemiat menivät yhteen ja lopulta löysin myös sen oikean.
Eli ei kannata alistua ajatukseen, että ulkonäkö määrää heidän elämän. Naiset (ainakin iso osa) näkee miehessä paljon muutakin kuin ulkokuoren ja eivät edes välitä miltä mies näyttää jos hän muuten on hyvä.
Minulle ainakin tärkeää on että mies pitää hygieniastaan huolta ja yleisen olemuksensa siistinä (puhtaat siistit vaatteet, hampaat puhtaat, suihkussa käyty jne). Se ei kauheasti ihastuta jos paidan etumuksessa on edellisen ruuan tähteet, likaiset rasvaiset hiukset, hampaat plakit täytteiset, epäsiistit reikäiset pesemättömät vaatteet jne
Kehonkuvavääristymän kanssa on paska elää.
Miehillä "rumuus" on kuin naisilla laihuushäiriö. Vaikka miten olis hoikka muijja, niin peilissä näkyy hirvee läski ja psyyke käskee laihduttamaan. Miesten rumuusvääristymässä on vaan se ero, että psyyke ei sano, että pitäis tehdä jotain vaan päin vastoin mieli valehtelee, et mitään ei ole tehtävissä, olet loppuelämäksi tuomittu yksinäisyyteen.
Molempien takana, että on jäänyt vaille vanhemman hyvää hoivaa. Psyyken ja kiintymyssuhteen kehitys on jäänyt vajaaksi ja sitten uskotellaan, että ei olla tarpeeksi hyviä ja rakkauden arvoisia.
Aikuisella rakkaus lähtee omasta sisimmästä ja johtaa siihen, että kohtelee hyvin itseään ja toisia. Kun tällainen sisäinen rakkaus puuttuu, kohtelee paskasti itseään ja on muille töykeä, joten joutuu yhä useammin myös torjutuksi, mikä vaan pahentaa kierrettä, jos ei sitä tajua.
Jos ei tajua missä vika on, odottaa, että tulee joku toinen aikuinen korjaamaan sen haavan, joka on omasta lapsuudesta jäänyt. Mutta terapeutti on sellainen aikuinen ja hänkin vaan kulkee rinnalla.