Mitä tihutöitä teidän lapset on kerenneet tehdä sillä välin, kun olette hetkeksi kääntäneet selän?
Kommentit (29)
Ei koskaan mitään. Lienevät epänormaaleja?
Tuo meidän 2-vuotias Matias-poika on aika rasavilli. Kerran käänsin hänelle selkäni, niin eikös heti oltu Ruandan kansanmurhaan osallistumassa. Heh, noita pojanviikareita...
Vajaa 2v levitti 150g kuivattua tilliä pitkin keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo meidän 2-vuotias Matias-poika on aika rasavilli. Kerran käänsin hänelle selkäni, niin eikös heti oltu Ruandan kansanmurhaan osallistumassa. Heh, noita pojanviikareita...
Pojat on sellaisia :)
Meillä vanhin poika istutti nuorimmat sisarukset nuotioon takapuoli paljaana, tietysti palovammoja tuli :)
Ei oo lapsia, mut pikkuveljet oli pienenä piirtäny iskän auton kylkee kivillä ja toinen "korjas" 3 herätyskelloa. :D
Itse piirsin uusille tapeteille kuulakärkikynällä ja muuten kunnostauduin lähinnä itseni telomiseen, eli onnistuin kahdesti murtamaan käteni ja silmä ollut mustana lukemattomia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa 2v levitti 150g kuivattua tilliä pitkin keittiötä.
Ettei sentään hinkattua ruohoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo lapsia, mut pikkuveljet oli pienenä piirtäny iskän auton kylkee kivillä ja toinen "korjas" 3 herätyskelloa. :D
Itse piirsin uusille tapeteille kuulakärkikynällä ja muuten kunnostauduin lähinnä itseni telomiseen, eli onnistuin kahdesti murtamaan käteni ja silmä ollut mustana lukemattomia kertoja.
Mun isoveli "korja" levysoittimen. Yksi osa jäi yli (klassista!), eikä soitin enää koskaan toiminut kunnolla.
Piirtänyt seinään ja tunkenut vessanpönttöön sellaisen muovisen lelukipon. Jälkimmäisestä tuli n. 400 € kuluja. Piirrokset on yhä kyseisen talon seinässä, pitäis varmaan maalata...
Sama veijari piirsi tussilla myös omaan ja pikkuveljen naamaan.
Miehen tyttö oli pienenä kuulemma tunkenut pumpulipuikkoja pistorasioihin. Mies oli jälkeenpäin huomannut pumpulipuikot, syyllinen oli aika selvä. Tai olla vielä niin, että neidille oli hieman aiemmin sanottu että niin ei saisi tehdä (tai siis että pistorasioihin ei saa koskea). No, ton jälkeen sanoivat hieman painokkaammin.
Vedenkestävää ripsiväriä sohvassa. Oli tosi hankala saada puhtaaksi.
Levittänyt biojäteastian keittiöön, piirtänyt seinään, repinyt tapettia isoja paloja, "siivonnut" wc-harjalla lattioita, tunkenut vessaan leluja, kyninyt pikkusiskon hiukset lyhyiksi, piirtäneet tusseilla vartalon täyteen viivoja, suihkuttanut wc:n läpimäräksi, tyhjentänyt kaikki vessasta löytämänsä purnukat pönttöön, levittänyt keittiön yläkaapista jauhopussin lattialle jne.
Lapsia kolme kpl ja ovat ehtiväisiä. Olin vaihtamassa nuoremmalle vaippaa, niin vanhempi laittoi hellan päälle. Hellan päällä oli Ikean muovikippoja, jotka ehtivät osittain sulaa. Seiniin, lattioihin ja huonekaluihin piirrelty. Autoon käyty piirtää hiekkaisilla asfalttiliiduilla. Kakkainen vaippa otettu itse pois ja lattialla ja matolla levinneet kakat vaipasta/pyllystä. Aurinkolaseja väännetty rikki. Useammat verhot tiputettu/revitty alas. Tuhkaluukku avattu ja sieltä otettu tuhkaa, jotta sitten oli lattioilla ja lapsen päällä. Vessanpönttöön tiputeltu tavaroita. Vanhin lukinnut itsensä vahingossa vessaan ennen kuin lukko poistettiin kokonaan.
Esikoinen kaivoi konttausiässä kodin isoimmasta kukkaruukusta mullat olohuoneen valkoiselle matolle. Silloin opin, ettei ole hyvä merkki, jos toisessa huoneessa on hiljaista liian pitkään...
Vierailija kirjoitti:
Nuorin lapseni on tappanut naapurin kissoja, ainakin kaksi ja sitten repinyt ne palasiksi :(
Mutta pojat ovat poikia.
Vanhin ja keskimmäinen lähinnä varastavat ruokia jääkaapista, sotkevat seiniä ja kolhivat isänsä audin lommoille.
Jos tuo ei ole provo vaan totta, niin poika tarvitsee ammattilaisten apua! :(
oma taapero päätti lähteä tutustumaan kissaan kun itse pistin hälle ruokaa. yhtäkkiä kuulu vaa itkua ja juoksin kattoo nii poika pitää kissaa korvista kii ja kissa puree nenää.
ei onneksi jääny isoja haavoja
Ja samaan aikaan mammat istuu av-palstalla. Kannattaisiko keskittyä johonkin muuhunkin kuin miesvihapalstaan?
Tavallisia juttuja kuten tyhjentäneet kaappeja, karanneet kesken vaipanvaihdon ja istuneet kakkapyllyllä valkoiselle matolle. Ja kalliimpi kamera on vedetty lattialle ja rikkihän se meni.
Enemmän tuhoa on tullut suutuspäissään toilailuista. Esikoinen on repinyt läppäristä näppäimiä irti, purrut sängyn reunaa sekä keittiön pöytää. Potkinut omaa fillaria. Esikoinen on aika tulisielu välillä.
Piirtäneet lukuisia kertoja seiniin (yleensä isin vahtivuorolla), rikkoneet lukuisia iPadeja, joko pudottamalla ne lattialle, tai tallomalla vahingossa niiden päälle. Rikkoneet aurinkolaseja vääntämällä niitä, esikoinen heitteli pehmoleluja ikkunasta kun olin kuopukselle vaihtamassa vaippaa, laseja ja lautasia on mennyt kymmenittäin rikki (miehen mielestä meillä ei syödä muoviastioista, mutta nuo kaikki siivonneena vihdoin myöntyi), hävittäneet autonavaimet niin, että niitä ei löytynyt viikkoon (löytyivät miehen sukkalaatikosta vaatehuoneesta). Kaksi normaalia, vilkasta lasta pienellä ikäerolla. Se maksaa selvää rahaa :D
Otin kauppakassia autosta. Kaksivuotias ehti sillä välin sahata rautasahalla auton ovea. Onneksi tuli pieni jälki.
Ei ole omia lapsia mutta tässä äitini kertomaa minusta ja pikkuveljestäni. Osasta tapahtumia on itselläkin jotain muistoja.
Minä (1/2v) maistelin Maaseudun tulevaisuutta (päivälehti) ja olin tukehtua. Äiti pelasti.
Veljeni (1-2v) löysi äidin ripsivärin ja tuhri sillä naamansa. Tästä on myös kuvamateriaalia perhealbumissa :D
Veli (2-3v) juoksi autosta juhlavaatteet päällä suoraan pihallamme olevaan kahluualtaaseen. Tulimme sukujuhlista.
Minä (3-4v) löysin äidin tampoonit ja veli juoksi kertomaan äidille "Äiti, äiti!!! "Tiina" rikkoi kaikki sun sampaanit!!!
Minä ja veli (4-5v) leikittiin talomme rappusissa. Istutin veljeni pahvilaatikkoon (laitoin tyynyn pehmusteeksi) ja työnsin raput alas. Mustelmilla selvisi onneksi.
Ehkä vaarallisin tempauksemme oli alle kouluikäisinä eräänä keväänä. Kotimme lähellä virtasi joki johon oli noussut ehkä 20-30cm vettä jään päälle. siinä sitten kävimme ihan kunnolla uimassa. Äiti oli aivan kauhuissaan kun kuuli tästä vuosia myöhemmin.
12-13-vuotiaina onnistuimme polttamaan puoli hehtaaria naapurin metsää. Tästä tuli arestia ja poliisikin halusi vähän jututtaa. Naapuri ei onneksi vaatinut korvauksia ja tänä päivänä kyseisellä paikalla kasvaa (hyvin kulotetussa maaperässä) runsaasti kantarelleja :D
Tuo nuorempi on kunnostautunut tuhkaluukkujen availussa ja tuhkan tunkemisessa suuhun.