Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluavat katkoa kavereidensa parisuhteet?

Vierailija
14.04.2016 |

Itselleni tullut parikin tällaista naispuolista kaveria vastaan, jotka hehkuttavat oman parisuhteensa ja miehensä täydellisyyttä, mutta haukkuvat kaikkien toisten parisuhteita ja miehiä kelvottomiksi ja yrittävät saada nämä naispuoliset kaverinsa jättämään miehensä ja lopettamaan suhteensa.

Mistä ihmeestä tuossa on kyse? Onko se kateutta ja halua nostaa omaa asemaansa, tyyliin että sitten voi kehuskella miten itse ainoana on onnistunut?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli opiskeluaikoina tuollainen "kaveri". Aluksi hän kehui silloista poikaystävääni, mutta kun oma suhteensa päättyi, alkoi minun parisuhteeni mollaaminen ja poikaystäväni haukkuminen. Kuten arvata saattaa, kaverista tuli ex-kaveri.

En kuitenkaan tuosta yhdestä kokemuksesta lähtisi vetämään johtopäätöstä, että naiset jotenkin yleisesti toimisivat noin. 

Vierailija
2/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut samaa. Sen sijaan olen huomannut, että monilla on taipumus suositella herkästi omia ratkaisujaan muille. Monet itse eronneet vihjailevat eron olevan oikea ratkaisu ystävän tilanteeseen - olivat ongelmat sitten pienempiä ja mitättömämpiä tai oikeasti suuria. Ja monet pitkissä liitoissa olleet puhuvat helposti aina liitossa pysymisen puolesta, oli tsemppaamiseen sitten aihetta tai ei (= liitto ei oikeasti pelastettavissa).

Kaikki naiset eivät tätä tee, mutta yllättävän yleinen on ihmistyyppi, joka ei kykene käsittelemään muiden tilanteita muutoin kuin omien kokemustensa värittäminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkukaverini pitää minulle puheita siitä, kuinka kaikki miehet pettävät. Aikani sitä kuunteltuani kysyin, onko hänen tietoonsa tullut jotain miehestäni. Hän sanoi ihan ihmeissään, että ei, mutta lisäsi sitten siihen, että kyllä kaikki miehet pettävät ennemmin tai myöhemmin. Olen hämmentynyt tästä. Olen ollut naimisissa 14 vuotta, onnellisesti ja ilman pettämisiä (hyvin tod.näk.) ja vaikka kaverini olisikin tuota mieltä, minusta hän voisi vähän miettiä, kenelle noin sanoo. En tarkoita, etten kestä kuulla aiheesta, vaan että tuo on kuitenkin todella tahditonta.

Vierailija
4/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli opiskeluaikoina tuollainen "kaveri". Aluksi hän kehui silloista poikaystävääni, mutta kun oma suhteensa päättyi, alkoi minun parisuhteeni mollaaminen ja poikaystäväni haukkuminen. Kuten arvata saattaa, kaverista tuli ex-kaveri.

En kuitenkaan tuosta yhdestä kokemuksesta lähtisi vetämään johtopäätöstä, että naiset jotenkin yleisesti toimisivat noin. 

No joo, ei tietenkään voi yleistää. Ehkä kysymyksen voisi tarkentaa niin, että miksi jotkut naiset toimivat näin? Jos teille on tällaisia kokemuksia tullut vastaan, niin mitä olette arvelleet tällaisten naisten motiiveiksi? Onko se jokin tarve kokea olevansa muita parempi sitä kautta, että itsellä on parisuhde (joka on tällaisen ihmisen kehumana aivan täydellinen) ja jos kaverit ovat "onnettomissa" parisuhteissa tai - vielä parempaa tällaisen ihmisen näkökulmasta - "onnettomia" sinkkuja jotka eivät onnistu parisuhteissa, niin se nostaa kyseisen ihmisen omaa onnistumista vielä korkeammalle jalustalle?

Vierailija
5/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en todellakaan voi yleistää, vaan kysymykseni lähtee eniten hämmennyksestäni kahden tällaisen tuttavani suhteen. Kumpikin ylistää ja hehkuttaa omaa miestään ja parisuhdettaan joka käänteessä. Ja samalla haukkuu jokaisen tuntemansa naisen parisuhteen ja miehen, ilmoittaen että ehdottomasti jokaisen pitäisi erota ja että kukaan muu nainen hänen tuttavapiirissään ei osaa valita hyvää miestä tai kykene saamaan hyvää parisuhdetta. Julistukset siitä, miten muiden pitäisi erota saattavat perustua ihan jo siihen, että jonkun miesystävä asuu "vääränlaisessa" osassa kaupunkia, eli ei sillä parhaalla hienostoalueella.

Ja jutut yleensä aina päättyvät siihen, että tällä naisella (näitä on tuttavissani kaksi) on itsellään kaikki aivan täydellisesti ja he ovat itse osanneet tehdä kaiken aina aivan täydellisesti, mutta että kenelläkään muulla ei ole toivoakaan mistään onnistumisesta millään elämän saralla, ainakaan parisuhteissa.

Vierailija
6/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis en todellakaan voi yleistää, vaan kysymykseni lähtee eniten hämmennyksestäni kahden tällaisen tuttavani suhteen. Kumpikin ylistää ja hehkuttaa omaa miestään ja parisuhdettaan joka käänteessä. Ja samalla haukkuu jokaisen tuntemansa naisen parisuhteen ja miehen, ilmoittaen että ehdottomasti jokaisen pitäisi erota ja että kukaan muu nainen hänen tuttavapiirissään ei osaa valita hyvää miestä tai kykene saamaan hyvää parisuhdetta. Julistukset siitä, miten muiden pitäisi erota saattavat perustua ihan jo siihen, että jonkun miesystävä asuu "vääränlaisessa" osassa kaupunkia, eli ei sillä parhaalla hienostoalueella.

Ja jutut yleensä aina päättyvät siihen, että tällä naisella (näitä on tuttavissani kaksi) on itsellään kaikki aivan täydellisesti ja he ovat itse osanneet tehdä kaiken aina aivan täydellisesti, mutta että kenelläkään muulla ei ole toivoakaan mistään onnistumisesta millään elämän saralla, ainakaan parisuhteissa.

Joka todistelee onneaan, on usein siitä kaikkein epävarmoin. Vastarakastuneita lukuunottamatta.

Vierailija
7/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuollainen kertoisi lähinnä siitä, ettei hehkuttajan omien kulissien takana ole kaikki ihan niin hyvin kuin miltä näyttää. Jos ihminen on oikeasti onnellinen, hänellä ei ole tarvetta vertailla ja vetää toisia alaspäin.

Lapsellista touhua, ilmeisesti puhutaan melko nuorista ihmisistä?

Vierailija
8/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä laukkuun..

Sulla on nyt lipsahtanut vähän mielikuvituksen puolelle..

Niin käy joskus, kaikille..

Vierailija
9/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Älytön juttu...

Vierailija
10/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaverit kritisoivat ap:n miestä, voisiko olla että miehessä oikeasti olisikin kritisoimisen varaa.

Vierailija
11/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaverit kritisoivat ap:n miestä, voisiko olla että miehessä oikeasti olisikin kritisoimisen varaa.

Kenessäpä ei olisi kritisoimisen varaa? Sinussakin on. Miehesi kaverit varmaan kritisoivat sinua miehellesi.

Vierailija
12/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut samaa. Sen sijaan olen huomannut, että monilla on taipumus suositella herkästi omia ratkaisujaan muille. Monet itse eronneet vihjailevat eron olevan oikea ratkaisu ystävän tilanteeseen - olivat ongelmat sitten pienempiä ja mitättömämpiä tai oikeasti suuria. Ja monet pitkissä liitoissa olleet puhuvat helposti aina liitossa pysymisen puolesta, oli tsemppaamiseen sitten aihetta tai ei (= liitto ei oikeasti pelastettavissa).

Kaikki naiset eivät tätä tee, mutta yllättävän yleinen on ihmistyyppi, joka ei kykene käsittelemään muiden tilanteita muutoin kuin omien kokemustensa värittäminä.

Naiset ovat konservatiiveja, säilyttäjiä, ihan biologisista syistä johtuen. Miehet taas rikkojia ja uudenluojia.

Siksi naiset eivät yleensä siedä erilaisuutta siinä missä miehet. Siksihän naiset myös tuomitsevat esimerkiksi posliinit niin voimakkaasti. Parempi että naiset ovat kaikki samanlaisia, kuin että osa heistä alkaisi kilpailla miesten suosiosta erottautumalla joukosta, sillä olemalla samanlaisia, teettävät naiset miehillä erottautumisen työn.

Vierailija
13/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt mihinkään parisuhteenkatkomisyrityksiin tai eroehdotuksiin. On oudon kuuloista. Meillä on porukassa otettu kaikkien puolisot porukkaan mukaan, jos ovat itse halunneet. Suhteiden päätyttyä on sitten porukalla naurettu erilaisia erikoisuuksia vähän jokaisen miehissä. (eikä vähiten minun). 

Ainoa edes lähelle menevä asia on se, että kaverit valittivat minun olevan liian kiinni poikaystävässäni (oli silloin armeijassa, eli en juuri halunnut viikonlopuiksi mihinkään mennä). Olivat tavallaan mustasukkaisia ajastani tms. Loppui kun mies pääsi kotiin, ja taas ehti viikonloppuina mennä viipottaa, kun toista näki viikollakin.

Vierailija
14/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä itse haukut miestäsi ja katselet vakavissasi muita?

Vierailija
15/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka todistelee onneaan, on usein siitä kaikkein epävarmoin. Vastarakastuneita lukuunottamatta.

Ja niitä lukuunottamatta, jotka ovat niin sopivia toisilleen, että ovat vielä vanhainkodissakin kuin vastarakastuneita.

Vierailija
16/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasasds kirjoitti:

Minulle tuollainen kertoisi lähinnä siitä, ettei hehkuttajan omien kulissien takana ole kaikki ihan niin hyvin kuin miltä näyttää. Jos ihminen on oikeasti onnellinen, hänellä ei ole tarvetta vertailla ja vetää toisia alaspäin.

Tämä tässä. Oon mäkin saannut kuulla että mun suhteessa ei voi olla intohimoa kun ei tapella silleen että tavarat lentelisi. Tuon sanojan silloisesta suhteesta paljastui kyllä myöhemmin kaikkea kamalaa, eikä ole ihme että hänen käsityksensä normaalista parisuhteesta oli tuo, kun oli siihen ajatukseen silloin manipuloitavissa. 

Vierailija
17/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ja häiriintynyt sekä mustasukkainen nainen joka ei kestä kun muut kykenevät paljon parempaan ja mies ei innostu häiriintyneestä seurastasi. Kun huudat vaikkapa kampaamo kolossa moehen innostuksen lopahtamisesta; sitä kun ei edes ole tuollaisen kohdalla. Vaikka kuinka yrittää tuoda esiin häiriintyneen "rakkautensa". Mahtaa vollottaa.

Että se siitä naapurin kersan häirintähuuteluistako naisten nimillä?

Vierailija
18/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kaverin poikaystävä lähentelee ap kaveria ja kysyy haluanko parrua.

Yleensä viestinviejä ammutaan. Joten pieni vihjailu voi olla vinkki.

Vierailija
19/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vain yhdestä miehestä/parisuhteesta olisi kysymys, silloin tuo voisikin päteä. Mutta varsinkin toinen näistä tuttavistani kritisoi tosiaan käytännöllisesti katsoen JOKAISEN tuntemansa naisen parisuhdetta. Että joko mies on p*ska, tai nainen on tyhmä, tai parisuhde on huono ja tulee päättymään eroon. Ja että näiden naisten olisi alunperinkin pitänyt uskoa häntä siinä, että kyseiseen parisuhteeseen ei olisi pitänyt lähteä. Puhuu näin jopa parisuhteista jotka ovat kestäneet toistakymmentä vuotta. Ja uskomattominta on, että ikää tällä arvostelijalla on 30+, ei siis mistään teinityttöjen puheista kyse. Omaa miestäni arvostelee sen takia, että ei asu tarpeeksi hienolla asuinalueella Helsingissä (eli siis ei etelä-Helsingissä meren äärellä) kuten tämän naisen oma mies (jonka asuntoon - suvun rahoilla ostettuun - kyseinen nainen muutti).

Vierailija
20/23 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niitä lukuunottamatta, jotka ovat niin sopivia toisilleen, että ovat vielä vanhainkodissakin kuin vastarakastuneita.

Puhuin nyt onnen todistelusta, en onnellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi