Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sairausvakuutuksista!

Vierailija
14.04.2016 |

Onko sinulla/lapsillasi sairasvakuutus? Miksi/miksi ei? Mitä maksaa vuodessa? Millainen omavastuu? Mikä yhtiö? Teettekö vuosittain "tappiota" vai oletteko saaneet rahanne takaisin?

Voin aloittaa kertomalla että mulla tai lapsella ei ole vakuutusta. Otin silloin odotusaikana syntymättömän lapsen vakuutuksen joka jatkui ekan vuoden mutta todettuai lapsen perusterveeksi, lopetin vakuutuksen. Laskeskelin että aika monta kertaa vuodessa saa käydä yksityisellä että se vakuutus kannattaisi (kun ottaa huomioon hinnan ja omavastuun). Mielummin sitten maksan käynnit itse, kun kerran niin pääsen halvemmalla. Toki vaaranahan tässä on se että joku pitkäaikaissairaus ilmenee vasta myöhemmin. Ollaan lapsen isän kanssa molemmat terveitä eikä kummankaan suvussa ole mitän vaikeita, hoitoa vaativia sairauksia (no mun puolella muutama on sairastunut yli 5-kymppisenä syöpään mutta se nyt ei tähän vaikuta). Toki, munkin lähipiirissä (ei sukua) on yksi tapaus jossa lapsi sairastui kouluikäisenä harvinaiseen tautiin vaikka molemmat vanhemmat olivatkin terveitä (tauti ei ollut perinnöllinen)... Että en nyt sitten tiedä. Toki back up pitää olla ja mulla se on vanhemmat. Vanhemmiltani pystyn lainaamaan tarpeen tullen lääkärikuluihin jos tiukka paikka tulee. Tästä on ihan puhuttu. Mulla ei ole ollut koskaan edes lapsena vakuutusta.

Ja nyt siis puhutaan sairasvakuutuksesta. Tapaturmavakuutus on sitten asia erikseen ja se meiltä tietenkin löytyy :) Mutta nyt kiinnostaisi muiden mielipiteet tähän :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikille vakuutus. Eihän se tunnu kannattavan niin kauan kuin pysyy terveenä. Sitten kun tauti todetaan, ei sitä vakuutusta enää saa.

Ja itse olen sairastunut. Vakuutuksella maksetaan lääkärikäyntejä ja kuvauksia aina välillä, kun kunnallisella puolella kestää. Samaan saa vuodeyöt, erikoislääkärikäynnit ja lääkkeet. Omavastuu on saman verran kuin kolme erikoislääkärikäyntiä.

Vakuutusyhtiöitä kannattaa vertailla terveenä, sairastumisen myötä yhtiön vaihto ei onnistu.

Vierailija
2/3 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Kolme erikoislääkärikäyntiä kunnallisella.

t. 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kahdella ensimmäisellä lapsella sairausvakuutus, mutta koska hinnat nousivat jatkuvasti ja ehdot huononivat niin irtisanoin vakuutukset. Uusia sairausvakuutuksia en ole ottanut.

Vakuutukset ovat todella kalliita ja jos tulee joku vakavampi sairaus niin se on kuitenkin pakko hoitaa julkisen terveydenhuollon resursseilla (lue yliopistollinen sairaala). Monessa vakuutuksessa on myös korvauskatto sairaudelle, joten sekin tulee nopeasti vastaan jos tarvitaan isompi leikkaus tai vastaava. Vakuutus on kätevä pikkukröhien ja korvatulehdusten hoitamiseen kun ei tarvitse mennä arvauskeskukseen, mutta hintalaatusuhde on huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän