Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

fatbike lapselle?

Vierailija
13.04.2016 |

Onko kukaan laittanut lapselleen fatbikea eli paksurenkaista pyörää? Meidän 6-v haluaisi ihan hulluna sellaisen, mutta hieman mietityttä käytännöllinen puoli. Pyörä täytyy joka tapauksessa hankkia, mutta ovat aika hintavia nuo fatbiket, eikä kyllä kahta uutta pyörää olla laittamassa. Nyt ostettavalla pitäisi myös kulkea koulussa ensi syksynä. Emme asu kaupungin keskustassa, koulumatka kulkee pyörätietä pitkin, vain yksi autotien ylitys kohta. Ja tietenkin ajaisi myös maastossa sillä pyörällä. Onko kukaan laittanut lapselleen tällaista paksupyörää, miten on toiminut, hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin törkeetä lokerointii kutsua polkupyörää nimellä fatbike. Tarviiks kaikkien pyörien olla jotain 8-kilosii hiilikuiturunkoisia maantiepyörii?

Vierailija
2/9 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niin törkeetä lokerointii kutsua polkupyörää nimellä fatbike. Tarviiks kaikkien pyörien olla jotain 8-kilosii hiilikuiturunkoisia maantiepyörii?

No joo, heh heh. En ole kuitenkaan itse keksinyt nimeä. Olisiko kellään oikeita kokemuksia? t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole?

Vierailija
4/9 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan laittanut lapselleen fatbikea eli paksurenkaista pyörää? Meidän 6-v haluaisi ihan hulluna sellaisen, mutta hieman mietityttä käytännöllinen puoli. Pyörä täytyy joka tapauksessa hankkia, mutta ovat aika hintavia nuo fatbiket, eikä kyllä kahta uutta pyörää olla laittamassa. Nyt ostettavalla pitäisi myös kulkea koulussa ensi syksynä. Emme asu kaupungin keskustassa, koulumatka kulkee pyörätietä pitkin, vain yksi autotien ylitys kohta. Ja tietenkin ajaisi myös maastossa sillä pyörällä. Onko kukaan laittanut lapselleen tällaista paksupyörää, miten on toiminut, hyvät ja huonot puolet?

Miksi ihmeessä sä pyydät perheenäideiltä kokemuksia lastensa polkupyöristä? Ihan kuin he tietäisivät millaista sillä on ajaa. Vie lapsi pyöräkauppaan ja pistä koeajolle.

Vierailija
5/9 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sä pyydät perheenäideiltä kokemuksia lastensa polkupyöristä? Ihan kuin he tietäisivät millaista sillä on ajaa. Vie lapsi pyöräkauppaan ja pistä koeajolle.

No voi pyhä yksinkertaisuus. Vaikkapa siksi että lyhyt koeajo tuskin kertoo kaikkkea. Varsinkin kun poika hinkuaa pyörää ihan kamalasti, niin varmasti sanoo että sillä on huippuhyvä ajaa, vaikka ei niin kauhean hyvä olisikaan ajaa. Kiinnostaa esim. onko muilla uutuuden viehätyksen jälkeen jäänyt pyörä rauhaan? Onko lapsi tykännyt ajaa sillä muuallakin kuin maastossa? Tai miten talvella on pyörä toiminut? Ovatko renkaat tai pyörä muutenkin kestänyt hyvin käyttöä? Lähinnä ihan yleisesti millaisia kokemuksia pyörän käytöstä on ollut?

Ennen vanhaan palstalta sai asiallisia vastauksia tätä hölmömpiinkin kysymyksiin. Nykyään saa vaan vittuilua. On tämä muuttunut todella mieltä ylentäväksi paikaksi. t. ap

Vierailija
6/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vielä, jos saisin näin päiväsaikaan asiallisia vastauksia. t. ap

Vierailija
7/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
8/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Fatbike ja tykkään siitä, se on ehkä paras all-around fillari. Maaston, kaupungille, 30-50 kilsan lenkille ja ihan fiilistelyyn käy tuo malli.

Nuo lapsille tarkoitetut halvat (alle 800) euroa maksavat ovat yleensä tosi raskaita ja huonoista osista kasattu.Semmoista en suosittele kenellekään.

Mulla on neljä hiilikuituista fillaria, maantie, cyclocross, 29 hardtail ja sitten tuo fatbike. Eniten tykkään ajaa tuolla fatillä, mutta se on hitain noista.

Painoa on eniten fatbikellä (12.4 kg), mutta se on kevyt paksupyöräksi.

Nuo mun fillarit oat kalliita nestejarrullisia hiilikuituisia, mutta olen kokeillut tuollaista 18 kilosta paksupyörää, ihan eri fillari, en suosittele kenellekään.

-Bias-

Vierailija
9/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Fatbike ja tykkään siitä, se on ehkä paras all-around fillari. Maaston, kaupungille, 30-50 kilsan lenkille ja ihan fiilistelyyn käy tuo malli.

Nuo lapsille tarkoitetut halvat (alle 800) euroa maksavat ovat yleensä tosi raskaita ja huonoista osista kasattu.Semmoista en suosittele kenellekään.

Mulla on neljä hiilikuituista fillaria, maantie, cyclocross, 29 hardtail ja sitten tuo fatbike. Eniten tykkään ajaa tuolla fatillä, mutta se on hitain noista.

Painoa on eniten fatbikellä (12.4 kg), mutta se on kevyt paksupyöräksi.

Nuo mun fillarit oat kalliita nestejarrullisia hiilikuituisia, mutta olen kokeillut tuollaista 18 kilosta paksupyörää, ihan eri fillari, en suosittele kenellekään.

-Bias-

Kiitos, just tuota pelkäsinkin. Meillä tulisi lapsen ainoaksi pyöräksi, kasvavalle lapselle ei nyt viitsisi laittaa kahta pyörää, käy vähän liikaa kukkarolle, kun vuoden päästä joutuu kuitenkin taas hankkimaan isommat ja käytetyistä ei varmasti saa takaisin mitään. Fatbike lapselle maksaisi yli 600 euroa, tavallinen on hieman halvempi. Ilmeisesti eivät lasten paksupyörät ole muutenkaan kovin suosittuja, kun ei täälläkään vastauksia tule.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan